از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

لیست ذخیره نمونه دولتی 1402 📞 مشاهده لیست ذخیره نمونه دولتی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

لیست ذخیره نمونه دولتی

پس از اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم با سه دسته از دانش آموزان روبرو خواهیم بود. دسته اول دانش آموزانی که پذیرفته‌ شده‌ اند و باید برای ثبت نام حضوری اقدام نمایند. دسته دوم دانش آموزان مردودی که راهی برای قبولی در مدارس نمونه دولتی ندارند و دسته سوم دانش آموزانی که نه پذیرفته‌ شده‌ اند و نه مردود هستند و در واقع جزو لیست ذخیره نمونه دولتی می باشند. این دسته از دانش آموزان برای پذیرش در مدرسه باید مراحلی را طی کنند که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط قرار گرفتن در لیست ذخیره مدارس نمونه دولتی و همچنین شرایط اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی با شماره های سامانه پاسخ با ما ارتباط برقرار نمایید.

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

منظور از لیست ذخیره نمونه دولتی چیست ؟

از مهم ترین شرایط تحصیل در مدارس نمونه دولتی کسب نمره قبولی در آزمون ورودی است. دانش آموزانی که بتوانند این نمره را کسب کنند ، پذیرفته‌ خواهند شد. اما تعدادی از دانش آموزان هستند که نمره قبولی در مدارس نمونه دولتی را به دست آورده‌ اند ولی به دلیل آنکه ظرفیت مدرسه مورد تقاضای آنها کم است ، پذیرش نمی شوند. در چنین حالتی جزو دانش آموزان ذخیره قرار می گیرند تا اگر ظرفیت مدرسه تکمیل نشد ، از آنها برای تکمیل این ظرفیت استفاده شود.

مرتبط بخوانید: تراز ذخیره های نمونه دولتی

تکمیل نشدن‌ ظرفیت مدارس نمونه دولتی ممکن است به این دلیل باشد که تعدادی از پذیرفته‌ شدگان آزمون نمونه دولتی ، در آزمون تیزهوشان نیز پذیرفته‌ شود و در مدرسه تیزهوشان ثبت نام کنند و در این صورت ظرفیت خالی که در مدرسه نمونه دولتی باقی می ماند ، به دانش آموزان ذخیره اختصاص داده‌ می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  مشکلات مدارس نمونه دولتی 📞 تحصیل در مدارس نمونه دولتی چه مشکلاتی دارد

زمان اعلام ذخیره های آزمون نمونه دولتی 1402

ذخیره های نمونه دولتی کی اعلام میشود ؟ پس از انتشار جواب ازمون نمونه دولتی در اواسط مرداد ماه ، دانش آموزان پذیرفته‌ شده‌ باید در مهلتی که تعیین می شود برای ثبت نام حضوری اقدام نمایند و پس از ثبت نام قطعی پذیرفته‌ شدگان ،  ظرفیت مدرسه بررسی می شود و در صورت وجود ظرفیت خالی از دانش آموزان ذخیره خواسته‌ می شود که برای ثبت نام کردن‌ اقدام کنند.

مرتبط ببینید: ذخیره های نمونه دولتی کی اعلام میشود؟

زمان اعلام لیست دانش آموزان ذخیره نمونه دولتی معمولا در اواخر مرداد ماه است اما ممکن است تا اوایل شهریورماه نیز این فرایند طول بکشد.

تراز لازم برای ذخیره های نمونه دولتی

تراز ذخیره های نمونه دولتی تفاوت چندانی با تراز قبولی دانش آموزان پذیرفته‌ شده‌ مرحله اول ندارد. همچنین تراز لازم برای قبولی در نمونه دولتی نهم به دهم با توجه به ظرفیت مدرسه تعیین می شود و اگر در مدرسه ظرفیت بیشتری وجود داشته‌ باشد ، دانش آموزان با تراز پایین تر شانس بیشتری برای قبولی خواهند داشت.

مرتبط بخوانید : چگونه بفهمیم در لیست ذخیره های نمونه دولتی هستیم ؟

برای اطلاع از اینکه آیا مدارس نمونه دولتی مد نظر شما دارای ظرفیت خالی برای دانش آموزان ذخیره هستند یا خیر با شماره های زیر تماس بگیرید و پس از گفتن نام مدارس مورد تقاضا ، اطلاعات لازم را کسب کنید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

در نظر داشته‌ باشید که فرصت ثبت نام دانش آموزان ذخیره در مدارس نمونه دولتی کم است و اگر سریع اقدام نکنید ظرفیت به دانش آموزی دیگر اختصاص خواهد یافت. پس حتما از طریق شماره های فوق پیگیر موضوع باشید.

چگونه بفهمیم جزو ذخیره های نمونه دولتی هستیم ؟

چگونه بفهمیم در لیست ذخیره های نمونه دولتی هستیم ؟ برای اطلاع از اینکه ایا جزو دانش آموزان ذخیره هستید یا خیر باید به سامانه آموزش و پرورش استان خود مراجعه نمایید و اگر جزو ذخیره شدگان باشید در این سامانه اعلام خواهد شد. نکته مهمی که وجود دارد این است که تمام مدارس نمونه دولتی شامل لیست دانش آموزان ذخیره نمی باشند و فقط در مدرسه ای که ظرفیت باقی مانده‌ باشد ، دانش آموزان ذخیره می توانند پذیرش شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  نحوه تغییر رشته در مدارس نمونه دولتی 📞 نحوه و راهنمای تغییر رشته در مدارس نمونه دولتی

پاسخ به سوالات پر تکرار

  • ذخیره نمونه دولتی البرز کی اعلام می شود ؟

لیست ذخیره نمونه دولتی البرز ، لیست ذخیره نمونه دولتی خراسان رضوی و سایر استان ها ، در اواخر مردادماه یا اوایل شهریورماه اعلام خواهد شد.

  • منظور از ازمون جایگزینی مدارس نمونه دولتی چیست ؟

آزمون جایگزینی مدارس نمونه دولتی برای تکمیل ظرفیت های خالی این مدارس در پایه های میانی برگزار می شود یعنی اگر مدرسه ای ظرفیت نداشته‌ باشد ، آزمون نیز اجرا نخواهد شد.

  • ایا تمام مدارس نمونه دولتی دارای فهرست ذخیره هستند ؟

خیر ، فقط در مدرسه ای که ظرفیت باقی مانده‌ باشد ، دانش آموزان ذخیره می توانند پذیرش شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

مدارس نمونه دولتی مشهد

مدارس نمونه دولتی مشهد 📞 راهنمای ثبت نام متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه

مدارس نمونه دولتی مشهد از برترین مدارس این شهر هستند و دانش آموزان بسیاری تمایل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر