از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی 1403 📞 راهنمای شرکت در آزمون ها و نحوه ثبت نام

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی

آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ، آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی هستند که دانش آموزان در پایه های هفتم و دهم می توانند در این آزمون ها شرکت نمایند. هدف از برگزاری آزمون نمونه دولتی و آزمون تیزهوشان ، گزینش دانش آموزان دارای معدل و سطح تحصیلی بالاست تا در بهترین مدارس کشور تحصیل کنند. علاقه مندان به شرکت در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ، می توانند ثبت نام این آزمون ها را به شیوه اینترنتی انجام دهند و سپس با شرکت در آزمون ، شانس خود را برای قبولی در مدارس برتر امتحان کنند. در این مطلب می خواهیم راهنمای آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی را ارائه نماییم. لطفا همراه ما باشید.

شما دانش آموزان عزیز می توانید برای بهره مندی از مشاوره برنامه ریزی آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی و دریافت برنامه ریزی تخصصی برای شرکت در آزمون، با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی برای کدام پایه ها برگزار می شود

پیش از بررسی جزئیات امتحان تیزهوشان و نمونه دولتی ، ابتدا لازم می دانیم به این سوال پاسخ دهیم که امتحان تیزهوشان و امتحان نمونه دولتی برای کدام پایه ها برگزار می شود. دانش آموزان هدف امتحان های ورودی نمونه دولتی و تیزهوشان ، دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه های ششم و نهم هستند. دانش آموزان کلاس ششم می توانند در امتحان ششم به هفتم و دانش آموزان کلاس نهم هم می توانند در امتحان تیزهوشان نهم به دهم شرکت نمایند.

حذف آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم

برگزاری امتحان نمونه دولتی برای پایه نهم به دهم پابرجاست همچنین امتحان تیزهوشان برای هر دو پایه ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می شود اما امتحان نمونه دولتی ششم به هفتم حذف شده‌ است. بنابراین اگر دانش آموز کلاس ششم است ، برای ورود به مدرسه نمونه دولتی متوسطه اول ، در امتحان شرکت نخواهد کرد و می تواند ثبت نام مدرسه را به صورت پیش ثبت نام و با ارائه مدارک خود انجام دهد.

احتمالا این را هم بپسندید  سایت سمپاد فارس - ورود به سایت سمپاد فارس و راهنمای استفاده

شیوه پذیرش دانش آموز در مقطع متوسطه اول نمونه دولتی به صورت هیات امنایی شده‌ است و دانش آموزان باید با مراجعه به سامانه معرفی شده‌ از سوی مدرسه ، پیش ثبت نام را به شیوه اینترنتی انجام دهند.

مرتبط بخوانید : مدارس نمونه دولتی تهران

تغییرات امتحان تیزهوشان ششم به هفتم

در نحوه برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم تغییراتی ایجاد شده‌ است که شما باید از تغییرات اطلاع داشته باشید. آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به آزمون سنجش هوش ششم تغییر کرده‌ است و محتوای آزمون نیز متفاوت شده‌ است. تا سال ها قبل ، شیوه طراحی سوالات آزمون تیزهوشان با توجه به کتاب های درسی پایه ششم و پنجم ابتدایی بود. اما به تصمیم سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ، محتوای آزمون تغییر یافته است و دانش آموزان به سوالات هوش و استعداد تحلیلی پاسخ خواهند داد.

البته سوالات آزمون سنجش هوش ششم به هفتم شامل دو دسته سوال استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی می باشد اما از بخش تحلیلی ، سوالات بیشتری طراحی خواهد شد. بنابراین دانش آموزان باید منابع مربوط هوش را تهیه کنند.

مرتبط بخوانید : نحوه تغییر رشته در مدارس نمونه دولتی

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی

آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی

دانش آموزانی که قصد شرکت در امتحان تیزهوشان و نمونه دولتی را دارند ، باید در زمان مقرر برای ثبت نام اقدام کنند. مهلت ثبت نام معمولا از چند ماه قبل به داوطلبان اطلاع رسانی می شود و فرصت محدودی در اختیار متقاضیان وجود دارد. زمان ثبت نام سال گذشته برای امتحان نمونه دولتی نهم به دهم ، امتحان تیزهوشان ششم و نهم در فروردین ماه بود و احتمالا برای سال آینده هم همین بازه زمانی در نظر گرفته شود.

با توجه به مشخص نبودن زمان دقیق ثبت نام ، می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید و اخبار ثبت نام را پیگیری کنید. همچنین پس از شروع فرایند ثبت نام نیز مشاوران می توانند ثبت نام اینترنتی شما را انجام دهند.

احتمالا این را هم بپسندید  آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ششم 1403 📞 راهنمای شرکت در آزمون ها و نحوه ثبت نام

مرتبط بخوانید : آیا آزمون تیزهوشان ششم به هفتم حذف شده است ؟

شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی

مهم ترین شرط شرکت در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ، برخورداری از سوابق تحصیلی و معدل مناسب است. دانش آموزان برای شرکت در آزمون تیزهوشان نهم باید دارای حداقل معدل 19 در پایه هشتم باشند همچنین برای شرکت در آزمون نمونه دولتی نهم نیاز به حداقل معدل 17 می باشد. دانش آموزان پایه ششم نیز برای قبولی در پایه هفتم مدرسه نمونه دولتی باید دارای نمرات خیلی خوب باشند البته با داشتن حداکثر یک نمره خوب و مابقی خیلی خوب نیز می توانند در آزمون شرکت کنند.

سامانه ثبت نام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی

ثبت نام امتحان نمونه دولتی و تیزهوشان به شیوه اینترنتی انجام می پذیرد. متقاضیان باید با مراجعه به سامانه مای مدیو ، برای ثبت نام اقدام نمایند. در این سامانه برای هر یک از دانش آموزان ، پروتال کاربری تعریف شده‌ است که باید کد ملی و سری سریال شناسنامه دانش آموز را برای ورود به پروتال ارائه کرد. پس از ورود به پروتال در سایت مای مدیو ، گزینه مربوط به ثبت نام امتحان نمونه دولتی و امتحان تیزهوشان مشاهده می شود. می توان با ارائه اطلاعات و پرداخت هزینه ، ثبت نام را انجام داد و در پایان هم کدپیگیری را دریافت نمود.

سوالات شما

  • امتحان تیزهوشان و نمونه دولتی در کدام پایه ها برگزار می شود؟

دانش آموزان پایه ششم و نهم می توانند در آزمون های ششم به هفتم و نهم به دهم شرکت نمایند.

  • برای شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به چه معدلی نیاز است؟

دارا بودن حداقل معدل 18 در پایه هشتم برای شرکت در آزمون تیزهوشان نهم ضروری است.

  • آیا امتحان تیزهوشان و نمونه دولتی ششم حذف شده‌ است؟

خیر ، فقط آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم حذف شده‌ است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

آزمون تیزهوشان گاما

آزمون تیزهوشان گاما 📞 راهنمای شرکت در امتحانات تیزهوشان گاما

آزمون تیزهوشان در پایه های ششم به هفتم و نهم به دهم به صورت هر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر