از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

فیزیوتراپی دانشگاه آزاد بدون کنکور – هر آنچه باید بدانید

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

فیزیوتراپی دانشگاه آزاد بدون کنکور - هر آنچه باید بدانید

 

در سال های اخیر تقاضای پذیرش در رشته های پزشکی و پیراپزشکی افزایش یافته است ، مخصوصا با زیاد شدن تعداد رشته های بدون کنکور در دانشگاه های سراسری و آزاد ، اکثر داوطلبان علاقه مندند که بر اساس سوابق تحصیلی و معدل و بدون شرکت در هیچ آزمونی در رشته دلخواهشان پذیرفته شوند. فیزیوتراپی دانشگاه آزاد بدون کنکور نیز یکی از پرمتقاضی ترین رشته هایی است که داوطلبان در پی پذیرش در آن هستند.

اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا این رشته در لیست رشته های بدون کنکور قرار دارد یا خیر ؟ شرایط پذیرش در آن به چه صورت بوده و حداقل چه معدلی لازم است ؟

ادامه مطلب را مطالعه کنید تا پاسخ تمام سوالات خود را در خصوص فیزیوتراپی دانشگاه آزاد بدون کنکور  به دست آورید.

فیزیوتراپی دانشگاه آزاد بدون کنکور

در دانشگاه آزاد رشته های بسیار متنوعی به صورت بدون کنکور ارائه می شوند و این فرصت در اختیار داوطلبان قرار داده شده که در هر یک از رشته های مورد علاقه خود با ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ثبت نام کنند.

اما تاکنون در رشته های ارائه شده این دانشگاه ، هیچ یک از رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی از قبیل فیزیوتراپی وجود نداشته است و در واقع پذیرش بدون کنکور رشته فیزیوتراپی در دانشگاه آزاد امکان پذیر نیست.

تنها رشته شاخه علوم پزشکی که در دانشگاه آزاد بدون کنکور ارائه می شود ، رشته کاردانی دامپزشکی است که ظرفیت پذیرش آن نیز محدود می باشد.

البته لازم است گفته شود که دانشگاه آزاد رشته فیزیوتراپی را به صورت با کنکور نیز ارائه نمی دهد و هنوز زیرساخت های لازم برای تدریس این رشته پرطرفدار در هیچ یک از واحد های علوم پزشکی آزاد فراهم نشده است.

کدام دانشگاه ها فیزیوتراپی بدون کنکور را ارائه می دهند ؟

علاوه بر دانشگاه آزاد ،  دانشگاه های دیگری از جمله دانشگاه روزانه ، نوبت دوم ، پردیس خودگردان ، علمی کاربردی و … نیز رشته های بدون کنکور را با تنوع زیاد ، هر ساله ارائه می دهند و شامل تمامی شاخه های علوم انسانی ، فنی مهندسی ، علوم تجربی و .. می باشند.

در خصوص این دانشگاه ها نیز باید به اطلاعتان برسانیم که همانند دانشگاه آزاد ، رشته فیزیوتراپی را بدون کنکور ارائه نمی دهند و تنها شرط تحصیل در آن ها ، شرکت در کنکور سراسری و انجام انتخاب رشته است.

در دانشگاه علمی کاربردی دو رشته از شاخه علوم پزشکی شامل كاردانی فنی تجهيزات پزشكی و كاردانی فنی تجهيزات پزشكی اتاق عمل به صورت بدون کنکور ارائه می شوند.

از جمله دانشگاه هایی که در رشته فیزیوتراپی از طریق آزمون سراسری پذیرش دانشجو انجام می دهند می توان به دانشگاه های علوم پزشكي اصفهان ، علوم پزشكي ايران  ، علوم پزشكي بابل ، علوم پزشكي تهران و  … اشاره کرد که تمام ظرفیت های اختصاص داده شده به این رشته ، به صورت با آزمون است و داوطلبان باید رتبه لازم را کسب نمایند.

لازم به ذکر است که حتی در دانشگاه پردیس خودگردان نیز رشته فیزتراپی بدون کنکور ارائه نمی شود و هیچ دانشگاهی مجاز نیست که با دریافت شهریه سنگین ، ثبت نام بدون کنکور در رشته های علوم پزشکی انجام دهد.

پس در انتها به این نتیجه می رسیم که فیزیوتراپی دانشگاه آزاد بدون کنکور وجود نداشته و متقاضیان این رشته تحصیلی تنها می توانند با شرکت در کنکور تجربی و کسب رتبه لازم ، پذیرش دانشگاه های روزانه و پردیس خودگردان ارائه دهنده آن را به دست آورند.

احتمالا این را هم بپسندید  درصد دروس لازم برای قبولی در رشته هوشبری دانشگاه ازاد - طبق قبولی های 1400 و 99

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد

آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای ثبت نام و برگزاری آزمون

دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد لازم است پیش از وارد شدن به دوره پژوهشی ، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر