از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار – معرفی جامع و بازار کار بهداشت و ایمنی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار

 

رعایت بهداشت همیشه لازمه سلامتی افراد یک جامعه می باشد و در محیط های کاری نیز بایستی بهداشت رعایت گردد و در کنار آن شرایط و عوامل طوری برنامه ریزی شوند که سلامتی افراد جامعه حفظ گردد. این کار هم به نفع کارفرما و هم به نفع کل کشور خواهد بود. بهداشت حرفه ای علمی است که به افراد می آموزد چطور در محیط کار می توانند موازین بهداشت و سلامت را رعایت نمایند و محیط کار ایمنی برای کارمندان و کارگران بسازند. در ادامه با رشته مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار بیشتر آشنا خواهید شد.

اهمیت مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار

بهداشت حرفه ای شامل علوم و کارهایی می شود که در محیط کار باید مدنظر قرار داد و آن ها را پیاده سازی نمود تا محیط کاری امن و بهداشتی برای پرسنل ایجاد گردد. همچنین در برگیرنده یک سری پروتکل های بهداشتی می باشد که موسسات و ادارات با رعایت آن ها به امنیت فیزیکی و سلامتی جسمانی بیشتر کارکنان خود کمک خواهند نمود.

این رشته تلفیقی از رشته های علوم پزشکی و مهندسی می باشد و یک متخصص بهداشت حرفه ای باید بتواند مسائلی که در محیط کاری باعث به خطر انداختن سلامت افراد می شود را شناسایی نماید. همچنین این افراد می توانند بیماری های مهم را در پرسنل تشخیص داده و آن ها را به سمت مراکز درمانی هدایت نمایند.

نحوه ورود  به رشته مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار

رشته مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار از رشته های زیر گروه دو کنکور تجربی و ریاضی می باشد و با توجه به اینکه کمتر کسی راجع به آن اطلاعات دارد  ، معمولا متقاضیان کمی داشته و در نتیجه شانس قبولی بالایی در آن وجود دارد.

احتمالا این را هم بپسندید  کارنامه قبولی رادیولوژی با سهمیه 25 درصد - طبق قبولی های 1400 و 99

دانشگاه های ایران در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته بهداشت حرفه ای و ایمنی کار پذیرش دانشجو دارند و دانش آموختگان این رشته می توانند در گرایش های دیگر علوم بهداشتی نیز ادامه تحصیل دهند. 

مقاطع تحصیلی و واحدهای درسی مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار

رشته مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار در مقطع کارشناسی شامل 128 واحد درسی به شرح زیر می باشد :

  • 20 واحد عمومی
  • 92 واحد پایه و اختصاصی
  • 16 واحد کارآموزی

مقطع فوق لیسانس نیز شامل 32 واحد به شرح زیر می باشد :

  • 27 واحد تخصصی
  • 5 واحد پایان نامه

مقطع دکتری نیز 4 ساله بوده و دارندگان مدرک فوق لیسانس می توانند علاوه بر ادامه تحصیل در این رشته ، در گرایش های دیگری مانند مددکاری اجتماعی ، گفتار درمانی ، سلامت و رفاه اجتماعی و نانو فناوری پزشکی و … نیز تحصیل نمایند. برای دریافت اطلاعات دقیق تر با مشاوران پاسخ با ما در تماس باشید. 

مهارت های لازم برای موفقیت در رشته مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار

افرادی که می خواهند وارد رشته بهداشت حرفه ای و ایمنی کار شوند ، باید برای کار در محیط های صنعتی آماده باشند ، همچنین باید به مواردی از قبیل پاکیزگی و بهداشت ، بالا بودن امنیت در محیط کاری ، قدرت ارتباط کلامی  ، سفر به مناطق مختلف و … علاقه مند باشند.

بازار کار مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار  

تعداد فارغ التحصیلان این رشته نسبت به خیلی از رشته های علوم تجربی پایین است و در نتیجه می توان انتظار داشت آینده شغلی خوبی داشته باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته مدیریت و بازرگانی دریایی - معرفی جامع و بازارکار مدیریت و بازرگانی دریایی

دانش آموختگان می توانند در ارگان هایی مانند جهاد کشاورزی ، تعاون و رفاه اجتماعی ، وزارت نیرو ، وزارت کار ، وزارت صنعت و معدن و تجارت و صنایع دفاعی به عنوان کارشناس بهداشت مشغول به کار شوند.

به علاوه کارخانجات و شرکت های عظیمی مانند نفت و گاز و پتروشیمی ، ذوب آهن ، خودروسازی ، فولاد ، تولید پلاستیک و …. نیز به کارشناسان بهداشت نیازمند است .

همچنین می توانند به تدریس در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از مدارس و نیز به عنوان هیئت علمی در دانشگاه ها مشغول گردند. برای اطلاعات بیشتر با مشاوران پاسخ با ما تماس بگیرید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

با رتبه 46000 تجربی کجا قبول میشم

با رتبه 46000 تجربی کجا قبول میشم – راهنمای قبولی با رتبه 46000 تجربی

  پس از برگزاری کنکور سراسری در نوبت های دی ماه و تیرماه ، نتایج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر