از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کنکور دی ماه چگونه خواهد بود – راهنمای کنکور دی ماه 1402

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کنکور دی ماه چگونه خواهد بود

 

امسال برای اولین بار کنکور سراسری در دو نوبت برگزار خواهد شد که نوبت اول آن در دی ماه است. داوطلبان سوالات زیادی در خصوص کنکور دی ماه دارند از جمله آنکه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور دی ماه چگونه خواهد بود ، تاثیر سوابق تحصیلی چگونه اعمال می شود و یا شرایط شرکت دانش آموزان سال دوازدهم در کنکور دی ماه چگونه خواهد بود. در ادامه این مطلب قصد داریم راهنمای کاملی از چگونگی کنکور دی ماه ارائه کنیم. همراه ما باشید.

سوالات خود را درباره شرایط کنکور 1402 از مشاوران ما بپرسید

همین حالا با ما تماس بگیرید و با اطلاع از آخرین قوانین و شرایط کنکور ، ثبت نام آزمون را انجام دهید.

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام کنکور دی ماه 1402 چگونه خواهد بود

ثبت نام کنکور دی ماه در آبان ماه انجام می گیرد و داوطلبان که قصد شرکت در این نوبت از آزمون را دارند باید در تاریخ 15 الی 21 آبان ماه به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و با پرداخت هزینه ، ثبت نام خود را انجام دهند. بنابراین ثبت نام کنکور دی ماه در آبان ماه انجام می گیرد و نحوه آن به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش می باشد.

مرتبط بخوانید : کنکور تجربی 1402 – همه چیز درباره کنکور تجربی

انتخاب رشته کنکور دی ماه 1402 چگونه خواهد بود

پس از برگزاری کنکور دی ماه در سال 1401 ، نتایج اولیه آن مشخص می شود و داوطلبان طبق نتایجی که به دست می آورند می بایست در مرداد ماه 1402 انتخاب رشته خود را انجام دهند. بنابراین زمان انتخاب رشته کنکور دی ماه 1401 در مردادماه سال 1402 است و داوطلبانی که در هر دو آزمون دی و تیرماه شرکت کرده اند ، می بایست آزمونی که در آن رتبه بهتر به دست آورده اند را ملاک انتخاب رشته قرار دهند.

احتمالا این را هم بپسندید  تاریخ ثبت نام کنکور 1403 📞 زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت و تیرماه 1403

شرایط شرکت دانش آموزان دوازدهمی در کنکور دی ماه 1402 

دانش آموزان پایه دوازدهم نیز می توانند در کنکور دی ماه شرکت کنند و اگر رتبه خوبی به دست نیاورند ، در تیرماه می توانند مجددا آزمون دهند. اگر دوازدهمی هستید احتمالا این سوال را دارید که با وجود مشخص نبودن معدل چگونه می توانیم ثبت نام کنکور را انجام دهیم ؟ شما در زمان تکمیل فرم ثبت نام کنکور باید معدل حدودی خود را درج کنید و بعد از اینکه معدل واقعی مشخص شد ، فرصت داده می شود که برای ویرایش معدل در سایت سنجش اقدام کنید.

مرتبط بخوانید : کنکور ۱۴۰۲ انسانی – از ثبت نام تا انتخاب رشته کنکور انسانی 1402

شرایط شرکت در کنکور چند گروه آزمایشی 1402

در صورت تمایل به شرکت در کنکور چند گروه آزمایشی ، این امکان را دارید که یکی از رشته های ریاضی ، تجربی و انسانی را به عنوان رشته اصلی انتخاب کنید و یک یا هر رشته زبان و هنر را به عنوان رشته شناور انتخاب نمایید. بنابراین هر داوطلب می تواند حداکثر در سه گروه آزمایشی آزمون دهد ولی از میان رشته های ریاضی ، تجربی و انسانی مجاز است که فقط یک رشته را انتخاب کند.

برای شرکت در کنکور هر یک از گروه های آزمایشی باید ثبت نام های جداگانه انجام بگیرد و برای هر یک ، کارت اعتباری مجزا خریداری شود. در خصوص نحوه برگزاری ازمون هم طوری برنامه ریزی خواهد شد تا داوطلبان با تداخل برگزاری آزمون مواجه نشوند.

مرتبط بخوانید : کنکور ۱۴۰۲ ریاضی – از ثبت نام تا انتخاب رشته کنکور ریاضی 1402

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور دی ماه 1402 چگونه خواهد بود

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور دی ماه به میزان 40 درصد قطعی است و فقط معدل کتبی ملاک قرار می گیرد. منظور از قطعی بودن تاثیر معدل در کنکور 1402 این است که هم معدل پایین و هم معدل خوب تاثیر می گذارد در حالی که سال های گذشته تاثیر معدل به صورت مثبت بود و فقط معدل های بالا تاثیر گذار بودند.

مرتبط بخوانید : سایت ثبت نام کنکور

منابع کنکور دی ماه 1402

در کنکور سراسری 1402 دروس عمومی حذف شده اند و سوالات از دروس اختصاصی مطرح می شوند. بنابراین شما برای شرکت در کنکور هر یک از 5 گروه آزمایشی نیازی نیست که دروس زبان و ادبیات فارسی ، زبان انگلیسی ، زبان عربی و فرهنگ و معارف اسلامی را مطالعه کنید و فقط باید بر روی دروس اختصاصی گروه خود متمرکز باشید.

احتمالا این را هم بپسندید  شرایط انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد 1402 - راهنمای کامل

سوالات متداول

  • زمان برگزاری کنکور 1402 دی ماه در چه تاریخی است ؟

کنکور سراسری 1402 دی ماه در روزهای 29 و 30 ام برگزار می شود.

  • ثبت نام کنکور 1402 چگونه خواهد بود ؟

نحوه ثبت نام کنکور سراسری 1402 به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش می باشد.

  • آیا دانش آموزان پایه دوازدهم می توانند در کنکور دی ماه شرکت کنند ؟

بله دانش آموزان پایه دوازدهم مجاز به شرکت در کنکور سراسری هستند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کنکور ۱۴۰۲ تجربی

کنکور ۱۴۰۲ تجربی – همه چیز درباره کنکور تجربی 1402

  کنکور تجربی ۱۴۰۲ همانند سال های قبل پر داوطلب ترین آزمون سراسری خواهد بود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر