از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کنکور ۱۴۰۲ تجربی – همه چیز درباره کنکور تجربی 1402

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کنکور ۱۴۰۲ تجربی

 

کنکور تجربی ۱۴۰۲ همانند سال های قبل پر داوطلب ترین آزمون سراسری خواهد بود و دانش آموزان پایه دوازدهم و فارغ التحصیلان نظام قدیم و نظام جدید می توانند در آزمون این گروه آزمایشی شرکت کنند و برای قبولی در رشته های پر متقاضی علوم پزشکی و پیراپزشکی ، به رقابت بپردازند. احتمالا شما هم اخباری در مورد تغییرات کنکور 1402 به گوشتان رسیده است و نگرانی هایی دارید. ما در این مطلب می خواهیم اطلاعات جامعی درباره کنکور 1402 تجربی از ثبت نام تا انتخاب رشته ، به شما داوطلبان عزیز ارائه کنیم. همراه ما باشید.

سوالات خود را راجع به شرایط شرکت در کنکور سراسری 1402 از مشاوران ما بپرسید همچنین می توانید برای دریافت برنامه ریزی تخصصی کنکور با مشاوران ارشد مجموعه تحصیلی پاسخ با ما در ارتباط باشید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ تجربی

قبل از هر اطلاعاتی لازم است درباره ثبت نام کنکور تجربی 1402 بدانید. زمان ثبت نام کنکور تجربی 1402 در دو بازه زمانی خواهد بود و اگر شما می خواهید در کنکور دی ماه شرکت کنید باید از 14 الی 21 آبان ماه برای ثبت نام خود اقدام نمایید. نحوه ثبت نام کنکور دی ماه تجربی به صورت اینترنتی است و در سایت سازمان سنجش فرایند ثبت نام انجام می گیرد. در این آزمون دانش آموزان سال دوازدهمی هم می توانند شرکت کنند.

کنکور 1402 در تیرماه هم برگزار خواهد شد و شما می توانید ثبت نام آزمون تیرماه را در تاریخ 15 الی 21 فروردین ماه 1402 انجام دهید. در این آزمون تمام داوطلبان واجد شرایط ، مجاز به شرکت هستند و داوطلبانی که در کنکور دی ماه شرکت کرده اند نیز می توانند در دی ماه هم در آزمون حضور داشته باشند.

زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۲ تجربی

زمانبندی برگزاری کنکور 1402 تجربی اعلام شده است و طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور ، زمان برگزاری کنکور دی ماه در تاریخ 29 و 30 دی ماه 1401 خواهد بود. ضمن اینکه کنکور تیرماه هم در تاریخ 14 و 15 تیرماه خواهد بود.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته هوشبری - طبق آخرین رتبه قبولی 1400 و 99

برگزاری آزمون سراسری به دو بار در سال افزایش یافته است اما تعداد روزهای برگزاری آزمون 5 گروه آزمایشی در دو روز پشت سر هم است. کارت ورود به جلسه آزمون از سه روز قبل آزمون منتشر خواهد شد و در دسترس داوطلبان قرار می گیرد.

مرتبط بخوانید : کنکور برای فارغ التحصیلان – شرایط فارغ التحصیلان برای شرکت در کنکور

انتخاب رشته کنکور تجربی 1402 چگونه خواهد بود

با توجه به اینکه از کنکور ۱۴۰۲ به بعد آزمون سراسری دو بار در سال برگزار می شود ، داوطلبان برای نحوه انتخاب رشته کنکور سوالاتی دارند. در این رابطه لازم است بدانید که روال انتخاب رشته کنکور مثل سال های قبل خواهد بود و در مردادماه هم اجرا می شود. داوطلبانی که در کنکور دی ماه یا تیر ماه و یا هر دو این آزمون ها شرکت کرده اند ، می بایست انتخاب رشته خود را در مرداد ماه انجام دهند. ضمن اینکه برای آن دسته از داوطلبانی که دو کارنامه اولیه دارند یعنی دارای دو رتبه هستند ، رتبه بهتر ملاک انتخاب رشته قرار خواهد گرفت.

حذفیات کنکور ۱۴۰۲ تجربی

حذفیات کنکور تجربی 1402 شامل 4 درس عمومی زبان و ادبیات فارسی ، فرهنگ و معارف اسلامی ، زبان عربی و زبان انگلیسی هستند. از این دروس هیچ سوالی در کنکور دی ماه و تیرماه مطرح نمی شود و تاثیر آنها از طریق سوابق تحصیلی خواهد بود. ضمن اینکه از بعضی دروس اختصاصی هم حذفیات وجود خواهد داشت که سازمان سنجش از یکماه قبل برگزاری آزمون این حذفیات را منتشر می کند.

مرتبط بخوانید : تحصیل در رشته حقوق با دیپلم تجربی – آیا با دیپلم تجربی می توانیم رشته حقوق را انتخاب کنیم

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲ تجربی

تاثیر معدل در کنکور 1402 تجربی به میزان 40 درصد قطعی خواهد بود یعنی معدل های پایین هم تاثیر گذارند. بنابراین از کل نمره آزمون ، 40 درصد را سوابق تحصیلی و 60 درصد را نمره آزمون به خود اختصاص می دهد.

احتمالا این را هم بپسندید  برای قبولی در رشته داروسازی چه باید کرد؟ 📞 راهنمای قبولی داروسازی

منابع کنکور ۱۴۰۲ تجربی

کنکور ۱۴۰۲ تجربی

منابع کنکور 1402 تجربی شامل دروس ریاضی ، زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک و ریاضی هستند. درباره تعداد سوالاتی که از هر یک این دروس طراحی می شود هنوز اطلاعیه دقیقی منتشر نشده است. دو درس زیست شناسی و سپس شیمی ، بیشترین ضریب را دارند به طوری که ضریب زیست شناسی 6 و ضریب شیمی 4 است ضریب درس فیزیک هم 3 است.

برای هر یک از دروس فوق توصیه می شود منابع مطالعاتی هم تهیه کنید و اگر از نظام قدیم فارغ التحصیل شده اید ، حتما باید منابع نظام جدید را تهیه نمایید. انتشارات خیلی سبز ، نشرالگو ، مبتکران ، گاج و … کتاب های کمک آموزشی مناسبی در زمینه کنکور سراسری دارند و شما می توانید پی دی اف هر کدام از این کتاب ها را مطالعه کنید و هر کدام که مناسب سطح شما بود را بخرید.

مرتبط بخوانید : تغییرات کنکور – آخرین تغییرات کنکور از زمان تا حذفیات و نحوه برگزاری

برای مشاوره در زمینه برنامه ریزی کنکور تجربی و خرید کتاب های کمک آموزشی مناسب سطح درسی خود می توانید با مشاوران تحصیلی ما در مرکز مشاوره پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول

  • تاثیر معدل در کنکور تجربی 1402 چقدر است ؟

تاثیر معدل در کنکور تجربی ۱۴۰۲ به میزان 40 درصد است.

  • آیا دروس عمومی کنکور تجربی 1402 حذف شده اند ؟

بله ، کنکور تجربی فقط شامل سوالاتی از دروس اختصاصی است.

  • آیا کنکور تجربی در سال ۱۴۰۲ دوبار برگزار می شود ؟

بله ، از سال 1402 به بعد آزمون سراسری دو بار برگزار می شود که یکبار در دی ماه و یکبار در تیرماه است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

با رتبه 46000 تجربی کجا قبول میشم

با رتبه 46000 تجربی کجا قبول میشم – راهنمای قبولی با رتبه 46000 تجربی

  پس از برگزاری کنکور سراسری در نوبت های دی ماه و تیرماه ، نتایج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر