از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

سهمیه خانواده شهدا در کنکور چند درصد است – تاثیر سهمیه خانواده شهدا در کنکور 

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

سهمیه خانواده شهدا در کنکور چند درصد است

 

یکی از سهمیه های موثر در کنکور سراسری ، سهمیه خانواده شهدا است که دارندگان این سهمیه در گروه های آزمایشی مختلف ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان جمعیت بسیار کمی نسبت به سهمیه های مناطق ، ایثارگران و رزمندگان دارند. در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که سهمیه خانواده شهدا در کنکور چند درصد است و نحوه اعمال این سهمیه به چه صورت می باشد. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

برای راهنمایی در زمینه سهمیه های کنکور سراسری و پرسیدن سوالات خود در این خصوص ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

سهمیه خانواده شهدا در کنکور 1401 چند درصد است

کنکور سراسری از سهمیه های مختلفی تشکیل شده است که از جمله آنها می توان به سهمیه مناطق ، سهمیه ایثارگران 25 درصد ، سهمیه ایثارگران 5 درصد و … اشاره کرد. سهمیه خانواده شهدا نیز یکی از سهمیه های تاثیر گذار در انتخاب رشته کنکور سراسری است که تعداد داوطلبان بسیار کمتری را نسبت به سایر سهمیه ها شامل می شود.

دانشگاه های سراسری و آزاد هر ساله تعدادی از ظرفیت پذیرش رشته های تحصیلی خود را به دارندگان دارای سهمیه خانواده شهدا اختصاص می دهند که به دلیل متفاوت بودن آمار داوطلبان دارای این سهمیه در هر سال ، ظرفیت اختصاصی دانشگاه ها نیز هر ساله تغییر می کند و ثابت نیست.

البته گزینش سهمیه خانواده شهدا نیز همچون سهمیه مناطق است و ظرفیت پذیرش برای دارندگان این سهمیه به نسبت کل داوطلبان کنکور سراسری محاسبه می شود یعنی هر چقدر تعداد داوطلبان دارای سهمیه خانواده شهدا بیشتر باشد ، ظرفیت بیشتری از دانشگاه ها نیز به این سهمیه اختصاص می یابد.

احتمالا این را هم بپسندید  کارت علاقه مندی پیام نور 1401 - زمان و مراحل تهیه سریال علاقه مندی پیام نور

نمره قبولی داوطلبان دارای سهمیه خانواده شهدا در کنکور 

شرط بهره مندی داوطلبان دارای سهمیه خانواده شهدا از سهمیه خود ، کسب 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده بدون سهمیه است. در واقع این دسته از داوطلبان در صورتی مجاز به استفاده از سهمیه خود هستند که بتوانند حداقل نمره 70 درصد نمره آخرین فرد قبولی را به دست آورند و در صورت عدم کسب حد نصاب لازم ، سهمیه مناطق برای انتخاب رشته کنکور آنها منظور خواهد شد.

مشمولان سهمیه خانواده شهدا چه کسانی هستند

سهمیه خانواده شهدا مخصوص خانواده شهید اعم از پدر ، مادر ، خواهر و برادر او می باشد و در کنکور سال گذشته ، تعداد داوطلبان دارای این سهمیه در هر یک از گروه های آزمایشی به شرح زیر بوده اند :

نحوه اعمال سهمیه خانواده شهدا در کنکور 

داوطلبان دارای سهمیه خانواده شهدا در کنکور ، برای اعمال سهمیه خود باید در زمان تکمیل برگه ثبت نام کنکور گزینه مربوطه را فعال نمایند و کد پیگیری دریافتی از ارگان ذیربط را در فرم درج نمایند تا سهمیه در انتخاب رشته کنکور برای آنها اعمال شود.

البته در صورت عدم ثبت کد پیگیری در فرم ثبت نام ، در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور به داوطلبان دارای سهمیه فرصت داده می شود که با مراجعه به باجه های رفع نقص سازمان سنجش ، برای اعمال سهمیه خود اقدام نمایند.

سهمیه خانواده شهدا در کنکور چند درصد است | سوالات متداول

  • سهمیه خانواده شهدا در کنکور چند درصد است ؟
احتمالا این را هم بپسندید  تاثیر معدل در کنکور 1401 - میزان و نحوه تاثیر معدل در کنکور 1401

با توجه به اینکه آمار داوطلبان سهمیه خانواده شهدا کنکور هر سال تغییر می کند ، ظرفیت اختصاص داده شده نیز هرساله متغیر است ولی برای این سهمیه نیز همچون سهمیه مناطق ، با توجه به تعداد داوطلبان ظرفیت تعیین می شود.

  • مشمولین سهمیه خانواده شهدا کنکور چه کسانی هستند ؟

سهمیه خانواده شهدا مخصوص خانواده شهید اعم از پدر ، مادر ، خواهر و برادر او می باشد

  • نحوه اعمال سهمیه خانواده شهدا در کنکور به چه صورت است ؟

داوطلبان دارای سهمیه خانواده شهدا کنکور باید در زمان تکمیل فرم ثبت نام کنکور ، کدپیگیری سهمیه خود را درج نمایند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ایا سرباز میتواند کنکور بدهد

ایا سرباز میتواند کنکور بدهد – شرایط شرکت در کنکور حین سربازی

    علاقه مندان به شرکت در کنکور سراسری که هر ساله توسط سازمان سنجش …

3 نظر

  1. حمیدرضا سلطانی

    ۷۰ درصد آخرین قبولی هر رشته یا دانشگاه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در رشته محل مورد تقاضا باید این نمره را به دست آورید.

  2. من هم سهمیه ۵ درصد دارم هم خانواده شهدا یعنی برادر شهید ، کدومَش بیشتر کمکم میکنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر