از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

برای کنکور از چه درسی شروع کنیم – مشاوره قدم به قدم درس خواندن برای کنکور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

برای کنکور از چه درسی شروع کنیم - مشاوره قدم به قدم درس خواندن برای کنکور

 

یکی از سوالات متداول داوطلبان کنکور سراسری قبل از شروع مطالعه این است که برای کنکور از چه درسی شروع کنیم ؟ بهترین منابع آموزشی و تست کدامند؟ با توجه به اهمیت کنکور 1401 در این مطلب قصد داریم به پاسخ این سوال و روش صحیح برنامه ریزی و مطالعه دروس بپردازیم.

برای کنکور از چه درسی و چه زمانی شروع کنیم؟

بهترین زمان برای شروع مطالعه و برنامه ریزی کنکور 1401 ، از تابستان 1400 خواهد بود. دانش آموزانی که در دروس پایه دهم و یازدهم پایه ضعیفی دارند ، تابستان بهترین زمان برای مرور و جمع بندی این دروس می باشد و با شروع سال تحصیلی ، داوطلبان می توانند بر دروس پایه دوازدهم و امتحانات نهایی خود تمرکز داشته باشند. با شروع درس خواندن از تابستان زمان بیشتری برای مرور و تکرار دروس خوانده شده دارید و هم چنین سرعت و مهارتتان در مطالعه و تست زنی دروس افزایش خواهد یافت.

برای کنکور از چه درسی شروع کنیم ؟

اگر شما هم نمی دانید که برای کنکور 1401 باید از چه درسی شروع کنید ، بهتر است در ابتدا در یک آزمون آزمایشی شرکت کنید تا بتوانید میزان تسلط تان را بر دروس عمومی و اختصاصی ارزیابی کنید. پیش از شروع برنامه ریزی اهدافی را که دارید ، تعیین کنید و با توجه به بودجه بندی و ضریب رشته مورد نظر خود در زیر گروه اقدام به برنامه ریزی کنید. بدیهی است برای قبولی در رشته دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی 6 ساعت مطالعه کافی نیست.

بهتر است در برنامه ریزی ریزی درسی هر دو دروس عمومی و اختصاصی را قرار دهید و برای هر درس عمومی حداکثر یک ساعت و نیم و برای هر درس اختصاصی 3 تا 4 ساعت زمان اختصاص دهید. در هنگام برنامه ریزی درسی علاقه خود را نیز در نظر بگیرید و مطالعه را با درسی شروع کنید که بیشتر به آن علاقه مند هستید.

احتمالا این را هم بپسندید  برنامه ریزی کنکور تجربی / بهترین برنامه ریزی برای کنکور تجربی امسال

برای شروع مطالعه در ابتدا با درس های اختصاصی شروع کنید ، دروس اختصاصی مهم در رشته ریاضی ، ریاضی و فیزیک و شیمی است که باید در برنامه ریزی کنکور 1401 زمان بیشتری را به این دروس اختصاص دهید. دروس اختصاصی مهم در رشته تجربی زیست و در مرحله بعد شیمی و فیزیک و ریاضی می باشند. دانش آموزان رشته انسانی نیز بر اساس رشته مورد نظرشان بر دروس ادبیات ، عربی ، فلسفه و منطق و ریاضی تمرکز داشته باشند.

برای کنکور از چه درسی شروع کنیم ؟

اگر پایه قوی دارید

به دوره و مرور دروس خوانده شده بپردازید و مهارت های تست زنی را یاد بگیرید. در تابستان به جمع بندی دروس پایه دهم و یازدهم بپردازید ، در این صورت بر تمامی دروس پایه که 50 درصد سوالات کنکور را شامل می شود مسلط می شوید و از مهرماه زمان کافی برای مطالعه دروس دوازدهم خواهید داشت.

اگر پایه متوسط دارید

اگر سطح متوسطی دارید و نیازمند مرور و تکرار بیشتری هستید با روش های مطالعه دروس و مهارت های تست زنی آشنا شوید و نقاط ضعف خود را تقویت نمایید. برای موفقیت نیاز به یک برنامه ریزی صحیح و منظم دارید که می توانید از رتبه های برتر یا مشاوره کنکور کمک بگیرید.

اگر پایه ضعیف دارید

 در مجموع مطالعه و مرور پایه دهم و یازدهم دارای اهمیت زیادی در کنکور است. اگر پایه درسی ضعیفی دارید و بر دروس دهم و یازدهم تسلط خوبی ندارید ، این اهمیت دو چندان می شود. مرور و تکرار تمامی دروس اختصاصی و عمومی دهم و یازدهم را در برنامه خود قرار دهید و سعی کنید با برنامه ریزی صحیح هر دو پایه را به صورت همزمان مطالعه کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  چگونه برای کنکور درس بخوانیم - راهنمای بهترین متد درس خواندن برای کنکور

برای کنکور از چه درسی و با چه روشی شروع کنیم

پیش از شروع مطالعه ، روش های مطالعه هر درس را بررسی کنید. شما با سه نوع درس سرو کار خواهید داشت : درس های خواندنی ، درس های حفظی و درس های تمرینی.

  • درس های خواندنی : درس هایی مانند زیست شناسی ، زمین شناسی ، دین و زندگی و … که برای یادگیری این دروس باید در طی دوره های منظمی آنها را تکرار کنید تا در حافظه بلند مدت شما قرار بگیرد.
  • درس های تمرینی : درس هایی مانند ریاضی ، فیزیک ، شیمی و … که برای یادگیری این دروس نیاز به حل تمرین های تستی زیادی دارید.
  • درس های حفظی : لغات زبان انگلیسی ، لغات عربی ، تاریخ ادبیات و … شامل درس های حفظی می باشند که برای یادگیری این دروس نیاز به تمرین و تکرار مداوم دارید. برای یادگیری لغات زبان می توانید از فلش کارت ها نیز استفاده کنید.

در این مطلب اطلاعاتی در پاسخ به سوال متداول ” برای کنکور از چه درسی شروع کنیم “ در اختیار داوطلبان کنکور سراسری 1401 قرار دادیم. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر و مشاوره و برنامه ریزی کنکور 1401 با مشاوران ارشد پاسخ با ما تماس بگیرید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ایا سرباز میتواند کنکور بدهد

ایا سرباز میتواند کنکور بدهد – شرایط شرکت در کنکور حین سربازی

    علاقه مندان به شرکت در کنکور سراسری که هر ساله توسط سازمان سنجش …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر