از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

چند سال میتوان پشت کنکور ماند – راهکار برای آنکه بیشتر پشت کنکور بمانید

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

چند سال میتوان پشت کنکور ماند

 

بسیاری از داوطلبان کنکوری آقا که مشمول خدمت سربازی هستند و باید برای اعزام به خدمت اقدام کنند این سوال را دارند که چند سال میتوان پشت کنکور ماند و آیا شرایطی وجود دارد که تعداد سال های بیشتری پشت کنکور ماند. با توجه به اینکه داوطلبان زیادی این شرایط را دارند ، این مطلب را تهیه کرده ایم تا توضیحات کامل را ارائه کنیم.

سوالات خود را درباره شرایط پشت کنکور ماندن از مشاوران ما بپرسید تا کامل شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

چند سال میتوان پشت کنکور ماند

داوطلبان خانم محدودیتی برای پشت کنکور ماندن ندارند و می توانند تا زمان قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود ، چند بار در کنکور سراسری شرکت کنند اما برای داوطلبان آقا به دلیل وجود قوانین نظام وظیفه ، محدودیت هایی وجود دارد و این دسته از داوطلبان نمی توانند چند سال پشت کنکور بمانند.

داوطلبان آقا از زمان فارغ التحصیلی تا زمان ورود به مقطع تحصیلی جدید ، به مدت یکسال فرصت دارند و اگر بعد از یکسال خود را به سازمان نظام وظیفه عمومی معرفی نکنند و وارد مقطع جدید نیز نشوند ، برای آنها غیبت در نظر گرفته می شود. بنابراین اگر برای اولین بار در کنکور 1400 شرکت کرده اید ، مجاز هستید که در کنکور 1401 نیز شرکت کنید (البته به شرط آنکه سال 99 فارغ التحصیل شده باشید) اما اگر هم در کنکور 99 و هم در کنکور 1400 شرکت کرده اید ، دیگر اجازه ثبت نام کنکور 1401 را ندارید.

احتمالا این را هم بپسندید  برای کنکور انسانی از کجا شروع کنم - برنامه ریزی حرفه ای کنکور انسانی

راهکار برای پشت کنکور ماندن

تنها راهکار برای آنکه بتوانید چند سال پشت کنکور بمانید ، ثبت نام یکی از دانشگاه های غیرروزانه و تمدید معافیت تحصیلی است. شما با ثبت نام در دانشگاه های بدون کنکور همچون آزاد ، پیام نور و …. از اعزام به خدمت سربازی به دلیل تمدید معافیت تحصیلی معاف حواهید شد و می توانید در فرصت یکساله یا چند ساله ای که دارید ، برای شرکت در کنکور سراسری سال های آینده اقدام کنید.

پس از ثبت نام یکی از دانشگاه های غیروزانه ، باید به مدت دو ترم مرخصی تحصیلی بگیرید تا برای برنامه ریزی کنکور 1401 فرصت داشته باشید و توصیه ما این است که در یک دانشگاه با کمترین میزان شهریه ثبت نام کنید تا هزینه انصراف شما زیاد نباشد.

برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان چند سال میتوان پشت کنکور ماند

همانطور که می دانید یکی از شرایط دانشگاه فرهنگیان ، شرط سنی است و داوطلبانی که از شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان برخوردار نباشد اجازه پذیرش در رشته های این دانشگاه را نخواهند داشت. پس اگر هدف شما از شرکت در کنکور قبولی در دانشگاه فرهنگیان است ، حتما این موضوع را مد نظر داشته باشید که از لحاظ سنی مشکلی برای پذیرش نداشته باشید.

سوالات متداول

  • چند سال میتوان پشت کنکور ماند ؟

داوطلبان آقا که در سنوات تحصیلی مجاز فارغ التحصیل شده اند حداکثر می توانند در کنکور دو سال متوالی شرکت کنند.

  • چگونه می توانیم سال های بیشتری پشت کنکور بمانیم ؟

راهکار برای آنکه بیشتر پشت کنکور بمانید ، در این مطلب بررسی شده است.

  • قوانین پشت کنکور ماندن برای داوطلبان اقا چیست ؟
احتمالا این را هم بپسندید  برای کنکور از چه درسی شروع کنیم - مشاوره قدم به قدم درس خواندن برای کنکور

داوطلبان آقا باید از نظر سنی مجاز به شرکت در کنکور باشند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ایا سرباز میتواند کنکور بدهد

ایا سرباز میتواند کنکور بدهد – شرایط شرکت در کنکور حین سربازی

    علاقه مندان به شرکت در کنکور سراسری که هر ساله توسط سازمان سنجش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر