از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته پروتز دندان دانشگاه علمی کاربردی – راهنمای قبولی و انتخاب رشته پروتز دندان در دانشگاه علمی کاربردی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته پروتز دندان دانشگاه علمی کاربردی - راهنمای قبولی و انتخاب رشته پروتز دندان در دانشگاه علمی کاربردی

 

در دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام تمامی رشته ها بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی است یعنی داوطلبان الزامی به شرکت در کنکور سراسری برای ورود به این دانشگاه ندارند و می توانند تنها با ارائه مدرک دپیلم برای ثبت نام خود اقدام نمایند. نکته جالب و قابل توجه این است که تعدادی از شاخه های پزشکی مثل دارویاری ، تکنسین اتاق عمل و … نیز در دانشگاه علمی کاربردی بدون آزمون است و فرصتی در اختیار علاقه مندان به تحصیل در رشته های پزشکی قرار داده شده تا به دلیل عدم کسب رتبه لازم در کنکور ، از تحصیل در رشته مورد علاقه خود محروم نشوند. در ادامه می خواهیم برررسی کنیم که آیا رشته پروتز دندان نیز در دانشگاه علمی کابردی بدون کنکور است و در صورت ارائه شدن ، جه شرایطی برای پذیرش دارد. مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید.

راهنمای قبولی و انتخاب رشته پروتز دندان در دانشگاه علمی کاربردی

رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ارائه می شود و تقریبا تمام رشته های انسانی ، رشته های ریاضی ، بعضا رشته های هنر و زبان در این دانشگاه بدون آزمون است. از رشته های علوم پزشکی نیز تعدادی از آن ها مثل کاردانی تکنسین اتاق عمل ، کارشناسی دارویاری ، کاردانی تجهیزات پزشکی ، کاردانی تجهیزات اتاق عمل و … بدون آزمون هستند اما تاکنون رشته پروتز دندان در این دانشگاه چه در دوره کاردانی و چه در دوره کارشناسی ارائه نشده است.

احتمال داده می شود در سال های پیش رو شاهد ارائه این رشته باشیم و داوطلبان باید با تهیه مدارک لازم برای ثبت نام علمی کاربردی ، نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند.

مدارک لازم به شرح زیر هستند :

  • ارائه مدرک دیپلم برای ثبت نام رشته های بدون کنکور کاردانی (الزامی به ارائه مدرک پیش دانشگاهی وجود ندارد)
  • ارائه مدرک کاردانی یا همان فوق دیپلم برای ثبت نام رشته های بدون کنکور کارشناسی (حتما باید مدرک کاردانی ارائه دهید و با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی امکان ثبت نام وحود ندارد.)

ثبت نام رشته پروتز دندان بدون کنکور در صورت ارائه شدن ، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد و داوطلبانی که سریع تر و پیش از تکمیل نشدن ظرفیت ثبت نام را انجام دهند ، در اولویت پذیرش خواهند بود. توصیه می شود برای اطلاع از لیست دانشگاه های علمی کاربردی که رشته های علوم پزشکی و پروتز دندان را ارائه می دهند و آدرس و شماره تماس آن ها ، از مشاوران مرکز مشاوره تلفنی دانشگاه علمی کاربردی پاسخ با ما راهنمایی دریافت کنید تا قبل از پر نشدن ظرفیت ها ، هر چه سریع تر با کمک مشاوران ثبت نام خود را انجام دهید.

دانشگاه های دارای رشته پروتز دندان و شرایط لازم برای پذیرش

رشته پروتز دندان دانشگاه علمی کاربردی - راهنمای قبولی و انتخاب رشته پروتز دندان در دانشگاه علمی کاربردی

 

رشته پروتز دندان در حال حاضر تنها در تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی روزانه و با ظرفیت پذیرش خیلی محدود و کم تر از 100 نفر در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شود. ثبت نام دانشگاه های دارای رشته پروتز دندان در مقطع کاردانی فقط از طریق شرکت در کنکور تجربی و انجام انتخاب رشته است و داوطلبان با رتبه بالاتر شانس بیشتری برای قبولی خواهند داشت.

اما برای ورود به دوره کارشناسی از کاردانی نیازی به شرکت در کنکور نیست و داوطلبی که مدرک فوق دیپلم این رشته را دارد ، می تواند بدون شرکت در کنکور کاردانی به کارشناسی و صرفا بر اساس معدل مدرک فوق دیپلم ، تحصیلات در رشته خود را ادامه دهد.

دانشگاه هایی که رشته دندانسازی را ارائه می دهند شامل دانشگاه علوم پزشكی اصفهان ، علوم پزشكي تهران ، علوم پزشكي سبزوار و علوم پزشکی شهيد بهشتي هستند البته در واحد پردیس خودگردان دانشگاه شهید بهشتی نیز این رشته دایر است که حداکثر 5 نفر پذیرش می شوند.

شما داوطلبان می توانید برای اطلاع از بازار کار پروتز دندان و میزان درآمد دندانسازی و هم چنین بررسی شرایط ثبت نام این رشته در دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور که کدام دانشگاه ها ارائه دهنده هستند و ظرفیت پذیرش به چه صورت است ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی شبانه روزی پاسخ با ما تماس بگیرید تا بهتر راهنمایی شوید.

احتمالا این را هم بپسندید  بازار کار پروتز دندان - درآمد رشته پروتز دندان و بازار کار آن

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر