از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته پروتز دندان بدون کنکور – راهنمای پذیرش بدون کنکور پروتز دندان

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته پروتز دندان بدون کنکور - راهنمای پذیرش بدون کنکور پروتز دندان

 

اگر علاقه مند هستید با تحصیلات بدون کنکور در دوره های کاردانی و یا کارشناسی وارد حوزه کاری دندان و دندانسازی شوید و درآمد زیادی هم داشته باشید ، رشته کاردانی پروتز دندان بدون کنکور که اکثرا آن را به اسم دندانسازی می شناسند ، بهترین گزینه برای شماست. پروتز دندان از رشته های تجربی است و دانشجویان این رشته در طول دوره تحصیل مهارت های لازم را برای کار در لابراتور ها و مراکز درمانی جهت ساخت عضو مصنوعی دندان و یا پلاک های ارتودنسی را به دست می آورند البته نباید بازار کار پروتز دندان را با بازار کار شغل دندانپزشکی همسان بدانید زیرا حیطه های کاری دندانساز با دندانپزشک کاملا متفاوت است.

راهنمای پذیرش رشته کاردانی پروتز دندان بدون کنکور

دانشگاه های دارای رشته پروتز دندان بسیار محدود و انگشت شمارند در نتیجه با کم بودن ظرفیت پذیرش ، رقابت برای قبولی در این رشته بسیار زیاد می شود. لازم است بدانید که پذیرش در رشته پروتز دندان در دوره کاردانی فقط از طریق شرکت در کنکور تجربی میسر است یعنی شما باید در کنکور شرکت کنید و پس از کسب رتبه لازم برای قبولی در رشته پروتز دندان ، در زمان انتخاب رشته این رشته نیز در 150 حق انتخاب خود بگنجانید. دانشگاه هایی که این رشته را ارائه می دهند ، شامل دانشگاه های زیر هستند :

  • علوم پزشكي اصفهان – 15 نفر
  • علوم پزشكي تهران – 15 نفر
  • علوم پزشكي سبزوار – 15 نفر
  • شهيد بهشتي 10 نفر
  • شهيد بهشتي  – پردیس خودگردان – 3 نفر

رتبه لازم برای قبولی در رشته پروتز دندان در دانشگاه های فوق ، حداکثر رتبه 20 هزار کشوری است که این رتبه در سهمیه منطقه یک حدود 6 هزار ، منطقه دو 8 هزار و منطقه سه 5 هزار می باشد.

رشته های بدون کنکور مرتبط با رشته پروتز دندانی

اگر امکان قبولی در رشته پروتز دندانی از طریق شرکت در کنکور تجربی را ندارید ، پیشنهاد ما به شما این است که در یکی از رشته های تکنولوژی رادیولوژی دهان ، فک و صورت و تکنسین سلامت دهان که به صورت بدون کنکور در دانشگاه های علوم پزشکی روزانه ارائه می شوند ، تحصیل کنید. اگر چه مشاغل مرتبط با رشته پروتز دندانی با مشاغل رشته های معرفی شده متفاوت است ، اما به هر حال حیطه کاری شما در ارتباط با دندان و سلامت دهان خواهد بود و ارائه شدن این رشته ها به صورت بدون کنکور آن هم در دانشگاه های روزانه ، فرصتی است برای شما که بر اساس سوابق تحصیلی در رشته ای تحصیل کنید که به آن علاقه دارید.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته پروتز دندان دانشگاه علمی کاربردی - راهنمای قبولی و انتخاب رشته پروتز دندان در دانشگاه علمی کاربردی

از شرایط پذیرش در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور (تکنولوژی رادیولوژی دهان ، فک و صورت و تکنسین سلامت دهان) این است که شما از رشته تجربی فارغ التحصیل شده باشید و حتما هم در کنکور سراسری تجربی شرکت کنید تا بتوانید انتخاب رشته را انجام دهید. رتبه اکتسابی شما ملاک نیست و شرکت در کنکور صرفا جهت انجام انتخاب رشته است. معدل کتبی دیپلم شما باید بالای 15 باشد و حدود سنی 18 تا 25 سال را داشته باشید.

سایر شرایط پذیرش بدون کنکور شاخه های پزشکی و پیراپزشکی نیازمند بررسی های بیشتری است که توصیه می شود در این رابطه حتما با مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما ، مشورتی داشته باشید تا بهتر راهنمایی شوید.

راهنمای پذیرش بدون کنکور کارشناسی رشته پروتز دندان

رشته پروتز دندان بدون کنکور - راهنمای پذیرش بدون کنکور پروتز دندان

 

خبر خوب برای متقاضیان پذیرش بدون کنکور پروتز دندان این است که رشته مذکور در دوره کاردانی به کارشناسی به صورت بدون کنکور یعنی بدون شرکت در آزمون و بر اساس معدل کاردانی ارائه می شود. یعنی شما می توانید مدرک کارشناسی این رشته را بدون کنکور دریافت کنید. البته برای ثبت نام کارشناسی ناپیوسته پروتز دندان حتما باید مدرک کاردانی مرتبط ارائه دهید و مدرک فوق دیپلم شما هم بایستی همان رشته پروتز دندان باشد.

در حال حاضر دانشگاه علوم پزشكی تهران و دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتی در دوره ظرفیت روزانه و پردیس خودگردان دانشجوی رشته پروتز دندان پذیرش می کنند که ظرفیت پذیرش نیز شامل 16 نفر دوره روزانه و 16 نفر دوره پردیس خودگردان است.

ادامه تحصیل در رشته پروتز دندان

متاسفانه رشته پروتز دندان در دانشگاه آزاد چه به صورت بدون کنکور و چه به صورت با کنکور ارائه نمی شود و امکان ادامه تحصیل در مقطع دکتری و ارشد نیز برای این رشته در کشورمان وجود ندارد. البته ممکن است در سال های آینده شرایط تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری فراهم شود و دانشجویان بتوانند از طریق شرکت در آزمون ارشد و آزمون دکتری و یا به صورت ارشد مستقیم و با شرایط استعداد درخشان ، تحصیلات خود را ادامه دهند.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته دندانسازی با کنکور و بدون کنکور ، معرفی رشته دندانسازی

شما داوطلبان عزیز می توانید برای اطلاع از شرایط پذیرش پرستاری بدون کنکور ، هوشبری بدون کنکور ، رشته دارویاری بدون کنکور ، رشته تکنسین اتاق عمل دانشگاه علمی کاربردی و سایر رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد و دانشگاه های سراسری ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا اطلاعات موثقی را دریافت کنید.

شهریه رشته پروتز دندان بدون کنکور

شهریه رشته پروتز دندان در دانشگاه پردیس ، حدود 5 میلیون تومان در هر ترم تحصیلی است و برای یکسال که شامل دو ترم تحصیلی می باشد ، تقریبا 10 میلیون تومان برآورد شده است.

البته اگر این رشته به صورت بدون کنکور در دانشگاه روزانه نیز ارائه شود ، در صورتی که دانشجو نخواهد طرح تعهد خدمت بگذراند ، بایستی به ازای هر ترم تحصیل در این رشته شهریه پرداخت کند. شهریه دانشگاه دولتی روزانه در رشته های علوم پزشکی دوره کاردانی حدود 2/5 میلیون تومان در هر ترم می باشد که از دو بخش شهریه ثابت و متغیر تشکیل شده است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رشته دندانسازی با کنکور و بدون کنکور ، معرفی رشته دندانسازی

رشته دندانسازی با کنکور و بدون کنکور ، معرفی رشته دندانسازی

رشته دندانسازی یا همان رشته ساخت پروتزهای دندانی از رشته های گروه علوم تجربی می …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر