از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته معارف اسلامی و مدیریت – معرفی جامع و بازار کار معارف اسلامی و مدیریت

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته معارف اسلامی و مدیریت

 

همه ما می دانیم که اسلام دین زندگی است و در عرصه های اجتماعی زندگی همیشه به یک مدیر نیاز می باشد. علم مدیریت از گذشته در جهان وجود داشته است  پس چه بهتر می شود اگر ما علم مدیریت را همزمان با معارف اسلامی بیاموزیم و به عنوان یک مسلمان بدانیم معارف اسلامی چطور بر مدیریت می تواند اثر گذار باشد. رشته معارف اسلامی و مدیریت دوره ای تحصیلی است که در طی آن دانشجویان با علوم معارف اسلامی آشنا می شوند و در کنار آن مفاهیم و دروس رشته مدیریت را نیز مطالعه می نمایند. در ادامه بیشتر به این رشته می پردازیم.

اهمیت رشته معارف اسلامی و مدیریت

همانطور که می دانید معارف اسلامی و الهیات علوم زندگی می باشند و در ایران و در جهان اسلام تلاش بر این است که راهی برای پیوند علوم دینی با علوم انسانی برقرار گردد.

آشنایی با علوم دینی به افزایش دانش و درایت انسان نسبت به جهان و مسائل بشری می پردازد و از طرفی علم مدیریت نیز لازمه دنیای امروز است. شاید بتوان گفت تلفیق این دو رشته می تواند قدمی موثر برای پیوند دنیای تجارت با دنیای علم و الهیات گردد.

می توان این گونه به این رشته نگاه کرد که هدف از ایجاد آن این است که افرادی تربیت گردند که از طرفی اطلاعات و شناخت کافی نسبت به مسائل دینی و الهیات داشته و از طرفی می توانند با دانش مدیریت و تجاری در عرصه های تجارت و بازرگانی ایفای نقش کنند.

نحوه ورود به رشته معارف اسلامی و مدیریت

معارف اسلامی و مدیریت از گرایشات الهیات و معارف اسلامی بوده و زیرمجموعه علوم انسانی می باشد ، رشته ای شناور است و افراد با پیش زمینه های متفاوت می توانند آن را انتخاب نمایند.

احتمالا این را هم بپسندید  آینده شغلی دانشگاه امام صادق (ع) 📞 بازار کار برای فارغ التحصیلان امام صادق (ع)

برخی دانشگاه ها مانند دانشگاه امام صادق (ع) این رشته را با گرایش های زیر ارائه می نماید :

همچنین این دانشگاه در گرایش های دولتی و مالی در مقطع دکتری نیز دانشجو می پذیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران پاسخ با ما تماس بگیرید.

مقاطع تحصیلی و واحدهای درسی رشته معارف اسلامی و مدیریت

معارف اسلامی و مدیریت در مقطع کارشناسی شامل 177 واحد درسی می شود و متشکل از 42 واحد دروس حوزوی ، 44 واحد دروس پایه ، 21 واحد دروس عمومی و 70 واحد دروس تخصصی. حداکثر 5 ساله بوده ، هر واحد نظری 16 ساعت و هر واحد عملی 32 ساعت می باشد.

دانشگاه امام صادق (ع) به صورت کارشناسی ارشد پیوسته و دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه (ص) برای مقطع لیسانس در این رشته پذیرش دانشجو دارند.

فارغ التحصیلان رشته معارف اسلامی و مدیریت می توانند در رشته های گوناگون الهیات و معارف اسلامی به ادامه تحصیل مشغول شوند.

بازار کار معارف اسلامی و مدیریت

فارغ التحصیلان رشته معارف اسلامی و مدیریت با تکیه بر علم احادیث و علوم الهیات و همچنین با دانش مدیریت می توانند در مراکز و ارگان های گوناگون به عنوان راهنما و مبلغ دینی به امر مدیریت و راهنمایی افراد بپردازند.

همچنین می توانند در موسسات گوناگون به کار تدریس و ترویج دین اسلام روی بیاورند. در دوره های تحصیلی به طلاب در افزایش توان تحقیق و پژوهش کمک می شود در نتیجه می توانند در مراکز پژوهشی اسلامی و دینی کارهای پژوهشی را انجام دهند.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته شیعه شناسی – معرفی جامع و بازار کار شیعه شناسی

فارغ التحصیلان این رشته در صورت تمایل به انتخاب گرایش های دیگری از رشته الهیات و معارف اسلامی در مقاطع بالاتر می توانند به درجه هیات علمی دانشگاه برسند.

به علاوه می توانند در مراکزی مانند زیر مشغول به کار شوند :

  • وزارت اقتصاد و دارایی
  • سازمان بورس و اوراق بهادار
  • وزارت صنعت
  • معاونت برنامه‌ريزی و نيروی انسانی ریاست جمهوری
  • بانک مرکزی
  • وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • صدا و سیما
  • وزارت معدن و تجارت

برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاوران پاسخ با ما تماس بگیرید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بازار کار هوشبری - راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

بازار کار هوشبری – راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

  کارشناس هوشبری با متخصص بیهوشی کاملا متفاوت است ، تخصص بیهوشی یکی از تخصص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر