از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته مطالعات خانواده – معرفی جامع و بازار کار رشته مطالعات خانواده

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته مطالعات خانواده

 

زمانی که انسان چشم به جهان می گشاید ، خانواده اولین اجتماعی است که به آن وارد شده و احساس تعلق می کند. نقش خانواده در شکل دهی شخصیت و رفتار آدمی از کسی پنهان نیست. رشته مطالعات خانواده نیز در همین راستا تبیین گردیده تا افرادی در آن تحصیل کنند و متخصص درک امور مرتبط با خانواده و جمعیت سالم گردند. به همین منظور کسانی که دوست دارند در امور اجتماعی و شکل دهی به نظام رفتاری نقش داشته باشند ممکن است بخواهند این رشته را انتخاب نمایند.

اهمیت رشته مطالعات خانواده

مطالعات خانواده با هدف بررسی دقیق نظام خانواده ایجاد گردیده است ، این علم با بهره گیری از علوم روانشناسی ، جامعه شناسی ، حقوقی و فقهی و انجام فعالیت های پژوهشی و مطالعات گوناگون سعی می کند ساخت و کارکرد خانواده را در ابعاد وسیع مطالعه نماید.

نحوه ورود به رشته مطالعات خانواده

رشته مطالعات خانواده جزء رشته های کنکور انسانی بوده و در زمره محبوب ترین علوم این شاخه می باشد. دانشگاه های دولتی در دوره روزانه و شبانه ، آزاد و غیر انتفاعی با ظرفیت های متغیر برای این رشته دانشجو می پذیرند.

پذیرش بدون کنکور نیز برای مطالعات خانواده طبق مقررات و در تاریخ های اعلامی از سوی مراکز آموزش عالی کشور انجام می پذیرد.

امکان ادامه تحصیل نیز در رشته مطالعات خانواده در گرایش های مدیریت خانواده ، حقوق زن در اسلام ، مطالعات زنان و مطالعات خانواده در مقاطع فوق لیسانس امکان پذیر است.

برای مقطع دکتری امکان ادامه تحصیل در رشته های حقوق زن در اسلام و نیز مطالعات حقوق خانواده وجود دارد.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته مربیگری عقیدتی سیاسی - معرفی جامع و بازار کار مربیگری عقیدتی سیاسی

علاوه بر این موارد ، امکان تغییر گرایش به سایر رشته های علوم روانشناسی و علوم اجتماعی نیز وجود خواهد داشت. برای اطلاع از رشته هایی که می توانید با لیسانس مطالعات خانواده به آن ها تغییر گرایش دهید ،می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی “پاسخ با ما” تماس بگیرید.

طول دوره و واحد های درسی مدیریت خانواده

دوره کارشناسی رشته مطالعات خانواده 4 سال است و 135 واحد درسی در 8 ترم تحصیلی به شرح زیر به دانشجویان ارائه می شود :

  • 18 واحد عمومی
  • 44 واحد اصلی و پایه
  • 63 واحد تخصصی
  • 10 واحد اختیاری

محورهای مطالعاتی این رشته حول مسائل زیر می گذرد:

  • ارتباط والدین با فرزند
  • بکار گیری عقل در اداره زندگی
  • تفاهم در خانواده
  • روابط عاطفی خانوادگی
  • حق سالاری و مبارزه با مرد سالاری و زن سالاری
  • موضوعات مورد بحث و حریم خصوصی زن و شوهر
  • مشارکت در امور خانواده
  • رازداری

توانایی های لازم برای موفقیت مطالعات خانواده

دانشجویانی که در رشته مطالعات خانواده تحصیل می کنند ، لازم است آگاهی و دانش لازم را پیرامون آموزه های دین اسلام در رابطه با خانواده کسب نمایند. این افراد در آینده قرار است مشاوران خانواده و تعلیم دهندگان این عرصه شوند در نتیجه صبور بودن ، داشتن فن بیان قوی ، فن شنیداری قوی و اطلاع از تفاوت های خلقی گروه های مختلف اجتماعی می تواند برایشان بسیار مهم باشد.

به علاوه داشتن آگاهی از مسائل روز و خواندن جراید و روزنامه ها و کتب زیاد می تواند به آن ها در تقویت مهارت هایشان کمک زیادی بکند.

بازار کار رشته مطالعات خانواده

فارغ التحصیلان مطالعات خانواده می توانند به عنوان مشاوران خانواده در ارگان های اجتماعی و خدمات رسانی فعالیت داشته باشند از این ارگان ها می توان به آموزش و پرورش ، مدارس ، بهزیستی ، مراکز مشاوره خانواده خصوصی و دولتی اشاره نمود.

احتمالا این را هم بپسندید  بازار کار مهندسی پزشکی - بازار کار مهندسی پزشکی و آینده شغلی آن

همچنین این افراد گاهی به صورت خصوصی به امر مشاوره خانواده می پردازند و با ادامه تحصیل می توانند به عنوان متخصصان امور اجتماعی و مشاوران ارشد در سازمان ها فعالیت نمایند و یا عضو هیات علمی دانشگاه شوند.

از آنجایی که رشته مطالعات خانواده یک علم پژوهشی می باشد ، افرادی که در این زمینه تحصیل می کنند گاها کتب متفاوتی را تالیف می کنند و در مراکز پژوهشی علوم اجتماعی و مدنی نیز استخدام می گردند. در مجلات و نشریات نیز امکان دارد به عنوان نویسنده استخدام شده و فعالیت نمایند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بودجه بندی کنکور انسانی دی ماه

بودجه بندی کنکور انسانی دی ماه ۱۴۰۱ – لیست کامل بودجه بندی

داوطلبان کنکور انسانی پس از کنکور تجربی ، دومین گروه آزمایشی پر جمعیت آزمون سراسری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر