از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته دکترای عمومی دامپزشکی 📞 راهنمای جامع و بازار کار دکترای عمومی دامپزشکی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دکترای عمومی دامپزشکی - راهنمای جامع و بازار کار رشته‌ دکترای عمومی دامپزشکی

رشته دکترای عمومی دامپزشکی از آن دست رشته‌ هایی است که طرفداران خاص خود را دارد. عده ای از داوطلبان کنکور تجربی به شدت به این رشته‌ علاقه مندند و برخی از داوطلبان که علاقه ای به کار و ارتباط با حیوانات ندارند ، از این رشته‌ دوری می کنند. رشته‌ دکتری عمومی دامپزشکی بر خلاف دیگر رشته‌ های علوم پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی ارائه نمی شود و زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری می باشد. طول دوره تحصیلی این رشته‌ حدود 5 الی 6 سال است و دانش آموختگان می توانند پس از دریافت مدرک خود در زمینه های کاری مرتبط فعالیت کنند و یا در صورت علاقه مندی ، مطب و داروخانه دامپزشکی تاسیس نمایند. در ادامه این مطلب درباره رشته دکترای عمومی دامپزشکی بیشتر صحبت خواهیم کرد. لطفا همراه ما باشید.

 می توانید برای بهره مندی از مشاوره بازار کار و آینده شغلی دکترای عمومی دامپزشکی و آشنایی با دروس این رشته‌ ،  با مشاوران ارشد ما در مرکز تحصیلی پاسخ با ما ارتباط برقرار نمایید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

طول دوران تحصیل در رشته دکترای عمومی دامپزشکی

اصل اول برای انتخاب رشته‌ دامپزشکی ، علاقه داشتن به حیوانات و کار با آن هاست. تصوری که اکثر داوطلبان از این رشته‌ دارند ، همانند تصورشان مثل رشته‌ پزشکی است. ولی رشته‌ دامپزشکی را از سایر رشته‌ های علوم پزشکی متمایز کنید. چه در طول دوران تحصیلی دانشگاه و چه در زمان ورود به شغل و بازار کار محیطی متفاوت از محیط سایر رشته‌ های علوم پزشکی تجربه خواهید کرد

در رشته‌ دکترای عمومی دامپزشکی  ، دانشجویان 4 دوره تحصیلی را در مدت زمان 5 الی 6 سال فرا می گیرند. بیشتر دروس هم به صورت عملی و در مراکز پرورش و نگهداری حیوانات مانند گاوداری ها ، مرغداری ها و … گذرانده‌ می شود.

در سال های گذشته ، دانشجویایی بوده‌ اند که به دلیل عدم اطلاع کافی از رشته‌ دامپزشکی ، در همان ابتدای تحصیل از این رشته‌ انصراف داده‌ اند. زیرا توانایی و روحیه کافی برای کار و فعالیت در مراکزی مثل گاوداری نداشته اند.

احتمالا این را هم بپسندید  کاردانی تربیت مبلغ قرآن کریم - معرفی و بازار کار کاردانی تربیت مبلغ قرآن کریم

بنابراین باید خود را برای ارتباط با حیوانات و بیماری هایی که بین انسان و دام مشترک است ، آماده کنید. همچنین برای تحصیل در این رشته‌ ، بهداشت حرف اول را می زند تا از احتمال بیمار شدن‌ دامپزشک کاسته شود.

مرتبط بخوانید : رتبه لازم برای رشته دکترای عمومی دامپزشکی

بازار کار و درآمد رشته دکترای عمومی دامپزشکی

تصور کسب درآمد بسیار بالا از انتظارات اکثر دامپزشکان است و به دلیل آنکه نمی توانند به این درآمد برسند ، از اینکه به سمت این رشته‌ آمده‌ اند پشیمان می شوند. اما به طور کلی درآمد عالی ، نصیب دانش آموختگانی می شود که علاقه مند به این رشته‌ هستند و هدف مشخصی دارند.  بنابراین علاقه مندی و مهارت در کنار علم ، تاثیر مستقیم برای موفقیت در رشته‌ دکترای عمومی دامپزشکی و ورود به بازار کار دارد.

زمینه های کاری زیر برای دکتری دامپزشکی فراهم است. اما اگر هدفتان تاسیس مطب یا داروخانه دامپزشکی می باشد ، باید تحقیقات بسیار زیادی انجام دهید. اینکه کجا مطب را تاسیس کنید ، بازدهی بیشتری دارد و به سود بیشتری می رسید ، یا در کدام مناطق نیاز به مطب یا داروخانه دامپزشکی است و … از مواردی است که باید بررسی شوند.

  • وزارت جهاد کشاورزی
  • آزمایشگاه‌ های‌ تشخیص‌ بیماری‌ های‌ دامی‌ و بیماری های‌ انسانی‌
  • سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی
  • اشتغال به کارهای درمانی در بخش های طیور
  • واحدهای‌ دامپروری‌ دولتی‌ و خصوصی‌
  • شرکت‌های‌ تولید دارو و فرآورده‌های‌ دامی‌
  • شرکت ‌های‌ تولید دارو و فرآورده‌های‌ دامی‌
  • شرکت ‌های‌ تولید مواد غذایی‌ با فرآورده‌های‌ دامی‌
  • سازمان‌ دامپزشکی‌
  • مؤسسه‌ تحقیقات‌ و تولید واکسن‌ رازی‌
  • و …

تاسیس مطب و داروخانه دامپزشکی

دکترای عمومی دامپزشکی - راهنمای جامع و بازار کار رشته‌ دکترای عمومی دامپزشکی

 

اگر علاقه مند به تاسیس مطب یا داروخانه دامپزشکی هستید ، لازم است بگوییم که با مدرک رشته‌ دکترای عمومی دامپزشکی امکان تاسیس وجود ندارد. شما باید تا دریافت تخصص خود پیش بروید تا امتیاز لازم برای دریافت مجوز تاسیس داروخانه و مطب را به دست آورید.

درآمدی که یک داروخانه یا مطب برای دامپزشکی که آن را تاسیس کرده‌ است ، دارد از میزان درآمد دامپزشکی که در یک سازمان یا مرکزی مشغول به کار است ، بیشتر می باشد. اگر در استان های بزرگی مثل تهران بتوانید امتیاز لازم را برای تاسیس کسب کنید ، می توانید به درآمد بیشتر از 100 میلیون در ماه امیدوار باشید.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته فلسفه - معرفی جامع و بازار کار فلسفه

البته شرایط نسبتا سختی برای تاسیس داروخانه و مطب دامپزشکی در نظر گرفته شده‌ است و همین موضوع باعث کناره گیری دامپزشکان از انجام این کار می شود.

سابقه کاری ، بومی بودن‌ ، امتیاز سهمیه ایثارگری ، عدم اشباع بودن‌ منطقه مورد نظر از داروخانه یا مطب از شرایط لازم برای راه اندازی داروخانه یا مطب دامپزشکی است.

مرتبط بخوانید : تغییر رشته از دامپزشکی به دندانپزشکی و تغییر رشته از دامپزشکی به پزشکی

تخصص های رشته‌ دامپزشکی

فارغ التحصیلان رشته‌ دکترای عمومی دامپزشکی که دوره های مختلف جانورشناسی‌  ، باکتری‌شناسی‌ ، کالبدشناسی‌  ‌، قارچ‌شناسی‌ ‌، ویروس‌شناسی‌  ، بیماری‌های‌ مشترک‌ انسان‌ و دام ‌ ، رادیولوژی‌ دامپزشکی ‌ ، جراحی‌ عمومی‌ دام‌های‌ بزرگ ، کنترل‌ کیفی‌ و بهداشتی‌ مواد غذایی و … را گذرانده‌ اند ، برای دریافت تخصص می توانند در آزمون دکتری تخصصی دامپزشکی شرکت کنند

از جمله تخصص های دامپزشکی می توان به دکتری تخصصی بهداشت مواد غذایی ، بهداشت و بیماری ‌های پرندگان و بهداشت آبزیان اشاره کرد که جز تخصص های پرطرفدار و پر در آمد هستند. البته تخصص های دیگری مانند دکتری تخصصی آناتومی و جنین شناسی مقایسه ای دامپزشکی ، بافت شناسی دامپزشکی ، پاتولوژی دامپزشکی وجود دارد که از متقاضیان کمتری برخوردار است.

دوره دکتری تخصصی دامپزشکی حدود 3 الی 4 سال به طول می انجامد و نزدیک به 60 واحد درسی را دانشجو باید طی کند و در انتهای دوره نیز آزمون جامعی برگزار می شود که با موفقیت در آن می توان مدرک تخصص را دریافت کرد.

سوالات شما

  • تحصیل در رشته‌ دامپزشکی چند سال طول می کشد؟

مدت زمان تحصیل در رشته‌ دامپزشکی حدود 5 سال است.

  • تخصص های دامپزشکی کدام تخصص ها هستند؟

از جمله تخصص های دامپزشکی می توان به دکتری تخصصی بهداشت مواد غذایی ، بهداشت و بیماری ‌های پرندگان و بهداشت آبزیان اشاره کرد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

درآمد رشته هوشبری - میزان درآمد و معدل حقوق در رشته هوشبری

درآمد رشته هوشبری – میزان درآمد و معدل حقوق در رشته هوشبری

  هوشبری از رشته های پیراپزشکی کنکور تجربی است که در دوره کارشناسی ارائه می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر