از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر رشته از دامپزشکی به دندانپزشکی – راهنمای تغییر رشته از دامپزشکی به دندانپزشکی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر رشته از دامپزشکی به دندانپزشکی - راهنمای تغییر رشته از دامپزشکی به دندانپزشکی

 

دامپزشکی از آن دسته رشته هایی است که دانشجویان انصرافی و تغییر رشته ای زیادی دارد و دلیل اصلی این موضوع علاقه نداشتن به کار با حیوانات است. در رشته دامپزشکی بر خلاف رشته هایی مثل پزشکی ،  داروسازی ، فیزیوتراپی ، دندانپزشکی ، پرستاری ، مامایی و … سر و کار دانشجویان با حیوانات است و باید بتوانید ارتباط خوبی با آن ها داشته باشید تا در این رشته موفق شوید.

اما به هر حال تمام شرایط مثل عدم علاقه دست به دست هم می دهند تا دانشجوی رشته دامپزشکی خواستار انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در دانشگاه روزانه یا سایر دانشگاه ها می شود و دندانپزشکی نیز با توجه به شرایط شغلی ایده آلی که دارد ، از گزینه های پیش رو برای تغییر رشته است. اما آیا واقعا تغییر رشته از دامپزشکی به دندانپزشکی ممکن است ؟ ادامه مطلب را مطالعه فرمایید.

تغییر رشته از دامپزشکی به دندانپزشکی با سهمیه هیات علمی

در سال های گذشته فرزندان هیات علمی که در رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد پذیرفته شده بودند ، می توانستند با استفاده از سهمیه هیات علمی به یکی از شاخه های پزشکی یعنی پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی تغییر رشته دهند و در رشته جدید تحصیل کنند.

اما در 11 شهریور ماه 98 طبق تصمیم دیوان عدالت اداری ، تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی از دامپزشکی به دیگر رشته ‌های پزشکی ، دندانپزشکی ‌و داروسازی متوقف شد. یعنی در سال جدید امکان تغییر رشته فرزندان هیات علمی وجود ندارد  و اگر داوطلبی که سهمیه هیات علمی داشته باشد و در رشته دامپزشکی پذیرفته شود ، باید در همان رشته ادامه تحصیل دهد.

راهنمای تغییر رشته از دامپزشکی به دندانپزشکی

در حال حاضر شرایط تغییر رشته از دام پزشکی به دندان پزشکی از طریق شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت فراهم نیست یعنی دانشجویان رشته دامپزشکی با مدرک دکتری حرفه ای این رشته نمی توانند وارد رشته دندانپزشکی شوند و فقط مجاز به ادامه تحصیل و تغییر رشته در رشته هایی هستند که وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تعیین کرده است.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته از دامپزشکی به پزشکی 📞 راهنمای کامل تغییر رشته دامپزشکی به پزشکی

تخصص های دامپزشکی بسیار زیاد هستند که شما می توانید با شرکت در آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت یا آزمون دکتری وزارت علوم که توسط سازمان سنجش برگزار می شود ، یکی از تخصص ها را انتخاب و ادامه تحصیل دهید.

در حال حاضر فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی مجاز به شرکت در آزمون و ادامه تحصیل در 29 رشته وزارت بهداشت هستند (25 رشته علوم پایه پزشکی و بهداشت ، 4 رشته داروسازی). از تخصص های پرطرفدار این رشته شامل موارد زیر هستند :

رشته های دکتری تخصصی دامپزشکی وزارت علوم

بیماری های داخلی دام های کوچک (دستیاری) بیماری های داخلی دام های بزرگ (دستیاری) کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی (دستیاری) پاتولوژی دامپزشکی
بهداشت و بیماری های آبزیان (دستیاری) مامایی و بیماری های تولید مثل دام (دستیاری) بهداشت و بیماری های پرندگان بیوشیمی بالینی
بهداشت مواد غذایی جراحی دامپزشکی (دستیاری) اپیدمیولوژی بهداشت خوراک دام
رادیولوژی دامپزشکی (دستیاری) قارچ شناسی ایمنی شناسی بیوتکنولوژی
باکتری شناسی انگل شناسی دامپزشکی سم شناسی ویروس شناسی
فناوری تولید مثل در دامپزشکی فارماکولوژی دامپزشکی فیزیولوژی بیهوشی و مراقبت های ویژه دامپزشکی (دستیاری)
آناتومی و جنین شناسی مقایسه ای بافت شناسی مقایسه ای

رشته های دکتری تخصصی دامپزشکی وزارت بهداشت 

باکتری شناسی پزشکی پزشکی مولکولی حشره شناسی پزشکی و مبارزه با ناقلین ژنتیک پزشکی
توکسین های میکروبی سیاستگذاری سلامت خون شناسی آزمایشگاهی و علوم انتقال خون علوم تغذیه
انگل شناسی پزشکی بیولوژی تولید مثل علوم اعصاب علوم سلولی کاربردی
علوم تشریحی اپیدمیولوژی بیوشیمی بالینی ایمنی شناسی پزشکی
مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی بهداشت و ایمنی مواد غذایی آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت مهندسی بافت
نانوفناوری پزشکی ویروس شناسی پزشکی سلامت در بلایا و فوریت ها علوم و صنایع غذایی
احتمالا این را هم بپسندید  قبولی پزشکی در یک ماه - نکات کلیدی و ترفندهای یک ماه آخر برای قبولی پزشکی

راهنمای تغییر رشته از دامپزشکی به داروسازی

اگر علاقه مند به داروسازی هستید ، می توانید به جای تغییر رشته به دندانپزشکی ، به رشته داروسازی تغییر رشته دهید. 4 تخصص داروسازی در آزمون دکتری وزارت بهداشت وجود دارد که با مدرک دکترای عمومی دامپزشکی می توان در آن ها ثبت نام کرد. سم شناسی ، زیست مواد دارویی ، اقتصاد و مدیریت دارو و نانوفناوری دارویی 4 رشته ای هستند که امکان تغییر رشته به آن ها وجود دارد.

تغییر رشته و انصراف از رشته های دندانپزشکی ، دامپزشکی و داروسازی

دانشجویان دوره دکتری رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و دامپزشکی که بنا به دلایلی از ادامه تحصیل در رشته خود منع شده اند ، چنانچه حداقل واحد های دوره کاردانی و کارشناسی را گذرانده باشند ، می توانند به یکی از رشته های پزشکی یا رشته های مرتبط با آن در گروه دیگر در مقاطع کاردانی و کارشناسی تغییر رشته دهند.

چنانچه دانشگاه رشته متناسب و درخواستی دانشجو را نداشته باشد ، شورای آموزشی دانشگاه می بایست دانشجو را به یکی از دانشگاه های دیگر که آن رشته را دارد ، جابجا نماید.

برای اطلاع از اینکه در کدام یک از رشته ها می توانید تغییر رشته داشته باشید ، با مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا بهتر راهنمایی شوید. ممکن است در دانشگاهتان رشته های پیراپزشکی مثل مامایی ، اتاق عمل ، پرستاری ، هوشبری و … دایر باشند و شما از آن ها غافل باشید پس نیاز به بررسی های بیشتری دارد و حتما باید با مشاوری توانمند مشورت کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

لیست دانشگاه های پردیس خودگردان پزشکی

لیست دانشگاه های پردیس خودگردان پزشکی 1401 – معرفی تمام دانشگاه ها

  به جرئت می توان گفت رشته پزشکی پر متقاضی ترین رشته کنکور سراسری تجربی …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر