از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته بهداشت مواد غذایی | بررسی واحدها و دانشگاه های مربوطه

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته بهداشت مواد غذایی

 

رشته بهداشت مواد غذایی جزو آن دسته از رشته هایی می باشد که نه تنها برای خود فرد بلکه برای یک جامعه نیز تاثیرات بسیار مثبتی دارد. آلودگی های موجود در مواد غذایی به سرعت باید شناسایی شوند. همچنین در این آلودگی راه های مختلفی نیز وجود دارند که باید به صورت کامل مورد بررسی قرار بگیرند.

تمامی این ها کارهایی هستند که توسط کارشناسان این رشته انجام می شوند. همچنین این افراد باید از عوارض مصرف برخی غذاها جلوگیری کنند و با روش های تهیه و نگهداری نیز آشنا شوند. به طور کلی دانشجویان این رشته در مقطع کارشناسی باید 137 واحد درسی را بگذرانند که هر کدام از آن ها در داخل دسته بندی هایی جایی می گیرند.

همچنین دانشگاه های مختلفی پذیرای این دانشجویان هستند. از این رو در ادامه شما را با دانشگاه ها و دروس آشنا خواهیم کرد. پس همراه با باشید.

چه توانایی ها و اهدافی پشت این رشته پنهان هستند؟

بدون شک هر رشته ای که در حال حاضر در دانشگاه ها ارائه می شود ، هدف خاصی را با خود به دنبال دارند و این رشته نیز از این قاعده مستثنی نیست. به طور کلی هدف این می باشد که دانشجویانی تربیت شوند تا بتوانند از ایمنی و در کنار آن از مواد غذایی و بهداشت مربوطه درک بالایی داشته باشند تا با استفاده از آن ها بر روی آن ها نظارت و بازرسی کاملی داشته باشند و از این جهت سلامتی را در یک جامعه افزایش دهند.

فردی که وارد این رشته می شود باید توانایی و صفات ویژه ای را با خود به همراه داشته باشد. از مهم ترین آن ها می توان به سختگیری و دقت بالا اشاره کرد. با استفاده از این دو ویژگی می توان به ارتقا سلامت جامعه کمک بسیار زیادی کرد. همچنین اگر خواستار پیشرفت در این زمینه هستید تسلط داشتن به زبان انگلیسی ، علاقه مندی به دو درس شیمی و زیست شناسی می توانند به شما کمک بسیار زیادی کنند.

چه دانشگاه هایی پذیرای رشته بهداشت مواد غذایی هستند؟

تعداد دانشگاه هایی که متقاضیان این رشته را پذیرش می کنند و شرایط تحصیل آن ها را فراهم می آورند ، بسیار محدود هستند و به چهار عدد می رسند که شامل دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل، فردوسی مشهد، بوعلی سینا و ایلام می شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  کارنامه قبولی دانشگاه فرهنگیان 1403 📞 تمام رشته ها و گروه های آزمایشی

افرادی که در رشته تجربی مشغول به تحصیل هستند این اجاره را دارند تا این رشته را انتخاب کنند. آخرین رتبه قبولی در این رشته از رتبه منطقه 9000 و رتبه کشوری 33 هزار برخوردار بوده دانشگاه قبولی نیز فردوسی مشهد است.

همچنین در دانشگاه ایلام نیز رتبه ای پایین تر را پذیرش کرده است. به گونه ای که رتبه منطقه او 33 هزار و رتبه کشوری او 82 می باشد. این رتبه ها نشان دهنده این است که برای قبولی در رشته بهداشت مواد غذایی به رتبه چندان بالایی نیاز نیست.

تعداد واحدهایی که باید در رشته بهداشت مواد غذایی گذرانده شوند

رشته بهداشت مواد غذایی

تعداد واحدهایی که یک دانشجو بهداشت مواد غذایی باید بگذراند به 137 واحد می رسند که شامل 26 واحد عمومی ، 20 واحد پایه ، 44 واحد اختصاصی ، 33 واحد دروس اصلی ، 2 واحد پروژه و در نهایت 12 واحد کارآموزی می شوند.

در این مطلب به بررسی رشته بهداشت مواد غذایی پرداخته شد. در حال حاضر تعداد محدودی از دانشگاه ها متقاضیان این رشته را پذیرش می کنند. همچنین برای ورود به این رشته توانایی ها مربوطه را به خوبی مطالعه کنید و در صورت داشتن هر کدام از آن ها  برای انتخاب این رشته اقدام کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

با رتبه 46000 تجربی کجا قبول میشم

با رتبه 46000 تجربی کجا قبول میشم – راهنمای قبولی با رتبه 46000 تجربی

  پس از برگزاری کنکور سراسری در نوبت های دی ماه و تیرماه ، نتایج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر