از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دانشگاه سما امیدیه – معرفی و راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دانشگاه سما امیدیه – معرفی و راهنمای کامل

دانشگاه سما امیدیه یکی از آموزشکده های فنی حرفه ای واقع شده در استان خوزستان می باشد که به روش بدون کنکور دانشجو پذیرش می کند. رشته هایی که در دانشگاه سما ارائه می گردند مختص به هنرستانی ها است و در واقع رشته های علوم انسانی ، علوم پایه و علوم تجربی به ندرت در این دانشگاه تدریس می شود.

دانشگاه سما امیدیه از دانشگاه های شهربه پرداز است و شهریه آن تفاوتی با شهریه دانشگاه آزاد ندارد به عبارت دیگر دانشگاه های سما شعبه های کوچک تری از دانشگاه آزاد هستند و تمام شرایطی که برای دانشگاه آزاد در نظر گرفته می شود در دانشگاه سما نیز اجرا می گردد.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سما امیدیه

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سما امیدیه هر ساله در دو ترم مهر و بهمن ماه انجام می گیرد و داوطلبانی که از پذیرش در ورودی مهر ماه جامانده ، فرصت دارند که برای نیمسال بهمن اقدام کنند.

زمان ثبت نام بدون کنکور برای نیمسال اول تحصیلی معمولا از مرداد ماه شروع می شود و متقاضیان تا اواخر شهریور ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت azmoon.org نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند. هم چنین زمان ثبت نام نیمسال دوم تحصیلی در اواخر دی ماه آغاز می گردد و معمولا ثبت نام به صورت حضوری و در واحد دانشگاه انجام می گیرد.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سما امیدیه

با وجود آنکه پذیرش در دانشگاه سما امیدیه به صورت بدون کنکور است اما داوطلبان باید واجد شرایط لازم باشند که به شرح زیر هستند :

  • ارائه مدرک دیپلم فنی حرفه ای نظام جدید یا نظام قدیم
  • ارائه مدرک دیپلم کاردانش نظام جدید یا نظام قدیم
  • ثبت نام در رشته های مرتبط با رشته دیپلم
  • ثبت نام و انتخاب رشته حداکثر در 20 کد رشته
احتمالا این را هم بپسندید  رتبه قبولی فیزیوتراپی دانشگاه آزاد 📞 طبق آخرین رتبه قبولی 1401 و 1400

دارندگان دیپلم رشته های نظری نمی توانند در دانشگاه سما ثبت نام کنند زیرا رشته ای این دانشگاه فقط در مقطع کاردانی پیوسته ارائه می شود و برای شرکت در مقطع کاردانی پیوسته نیز فقط مدرک فنی حرفه ای و کاردانش مورد قبول است.

کلاس های دانشگاه سما امیدیه به صورت مجزا در واحد های دخترانه و پسرانه برگزار می شود و ثبت نام رشته همزمان با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد انجام می گیرد.

لیست رشته های بدون کنکور واحد سما امیدیه

آخرین ثبت نام مربوط به دانشگاه سما امیدیه در بهمن ماه 98 انجام گرفته شده است و فقط 6 رشته زیر با ظرفیت پذیرش نا مشخص ارائه گردید. معمولا رشته هایی که در هر نیمسال برگزار می شوند ، مشابه هستند و احتمالا در سال 99 نیز رشته های زیر ارائه شود.

  • تربیت بدنی
  • مکانیک خودرو – مکانیک خودرو
  • حسابداری
  • الکترونیک – الکترونیک عمومی
  • ساختمان – کارهای عمومی ساختمان
  • نرم افزار کامپیوتر

اگر رشته مورد نظرتان در دانشگاه سما امیدیه ارائه نشده است می توانید رشته های سایر دانشگاه های سما مانند دانشگاه سما بندر عباس ، دانشگاه سما بوشهر ، دانشگاه سما دزفول بررسی کنید. علاوه بر واحد های سما ، دانشگاه های پیام نور ، غیر انتفاعی و علمی کابردی نیز تنوع رشته بسیار زیادی دارند که انتخاب را برای شما آسان تر می کند و الزامی ندارید که حتما در رشته متناسب با رشته فارغ التحصیلی خود ثبت نام کنید.

جهت دریافت راهنمایی بیشتر در خصوص ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور روزانه ، نوبت دوم ، پیام نور ، غیر انتفاعی و … با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی پاسخ با ما تماس بگیرید.

احتمالا این را هم بپسندید  نحوه ثبت نام در سامانه پژوهشیار - راهنمای ثبت نام در سامانه پژوهشیار

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

انتخاب رشته دانشگاه آزاد تجربی

انتخاب رشته دانشگاه آزاد تجربی 1402 📞 راهنمای جامع انتخاب رشته با کنکور دانشگاه آزاد

انتخاب رشته دانشگاه آزاد تجربی مدتی پس از آنکه نتایج بر روی سایت سازمان سنجش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر