از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مزایای دانشگاه دولتی 1402 📞 راهنمای انتخاب و امتیازات دانشگاه دولتی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

مزایای دانشگاه دولتی - راهنمای انتخاب و امتیازات دانشگاه دولتی

دانشگاه دولتی یکی از دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری است که در دو دوره روزانه و نوبت دوم دانشجو پذیرش می کند. دانشگاه های دولتی به دلیل اساتید برتر و مجرب ، تحصیل رایگان ، سطح آموزشی بالا و دیگر مزایایی که دارند علاقه مندان بسیاری را به سمت خود جذب کرده اند اما در مقابل این مزایای دانشگاه دولتی و شرایط عالی که ارائه می دهند ، برای پذیرش دانشجو نیز رتبه های خیلی خوبی گزینش می شوند مخصوصا دانشگاه های برتر روزانه که در رشته های علوم پزشکی و فنی مهندسی رتبه های تک رقمی و دو رقمی پذیرش می کنند.

در مورد دانشگاه دولتی سوالی دارید؟

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

تحصیل رایگان از مزایای دانشگاه دولتی

اولین مورد از مزایای دانشگاه دولتی ، تحصیل رایگانی است که برای دانشجویان در نظر گرفته است. البته تحصیل رایگان برای دانشجویان دوره روزانه از دانشگاه های دولتی است و پذیرفته شدگان دوره نوبت دوم باید دو بار در سال و برای هر ترم تحصیلی شهریه مصوب رشته خود را پرداخت نمایند. نا گفته نماند که بخش زیادی از هزینه تحصیل در دوره نوبت دوم توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری  پرداخت می شود.دانشجویان دوره نوبت دوم یا همان شبانه ، تفاوتی با دانشجویان دوره روزانه ندارند و از همان شرایط تحصیلی و امکانات رفاهی برخودار هستند و تنها فرق آن اخذ شهریه از دانشجویان نوبت دوم است.

برای اطلاع از میزان شهریه دانشگاه نوبت دوم در رشته و دانشگاه مورد تقاضای خود ، می توانید از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی “پاسخ با ما” راهنمایی بگیرید.

مرتبط بخوانید : مزایا و معایب دانشگاه فرهنگیان

اساتید برتر و سطح آموزشی بالا از مزایای دانشگاه دولتی

طبیعی است که در دانشگاه های دولتی بهترین اساتید کشور تدریس می کنند مخصوصا در دانشگاه های برتری مثل دانشگاه تهران ، شهید بهشتی ، علامه طباطبایی ، خوارزمی ، الزهرا و …

در دانشگاه دولتی نظارت بر روی اساتید و دانشجویان بیشتر است و فضای آموزشی این دانشگاه به دلیل آنکه اکثر دانشجویان درسخوان هستند ، رقابتی تر است و دانشجویان ترغیب می شوند که از یکدیگر پیشی بگیرند.

احتمالا این را هم بپسندید  نوبت دوم دانشگاه چیست 📞 معرفی نوبت دوم دانشگاه و تفاوت آن با روزانه

البته تعدادی از اساتید دانشگاه های دولتی در سایر دانشگاه ها مثل آزاد و پردیس خودگردان نیز مشغول فعالیت هستند و به طور کل اساتیدی که در یک دانشگاه هستند ، تعیین کننده کیفیت آن دانشگاه است یعنی ممکن است یک دانشگاه آزاد به دلیل اساتید برتر ، نسبت یک دانشگاه دولتی که اساتید با سطح متوسطی دارد ، ارجحیت داشته باشد.

اعتبار مدرک برای ورود بازار کار و ادامه تحصیل

مزایای دانشگاه دولتی

تحصیل در برخی از رشته های دانشگاه دولتی تعهد خدمت چند ساله دارند و شما نگرانی از جهت ورود به شغل و بازار کار نخواهید داشت مثل رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، پرستاری ، هوشبری ، مامایی ، اتاق عمل و رشته های دانشگاه فرهنگیان.

در سایر رشته ها نیز با توجه به اینکه از دانشگاه دولتی فارغ التحصیل می شوید ، نسبت به دانشجویی که در همان رشته از سایر دانشگاه ها فارغ التحصیل شده است ، فرصت های شغلی بهتری پیش رو خواهید داشت و اکثر مراکز و موسسات دولتی و خصوصی تمایل دارند کسی را که به رشته و حرفه خود مسلط تر است ، استخدام نمایند.

ناگفته نماند که دانشگاه های دولتی بیشتر تئوری محور هستند یعنی دروس عملی کمتر برگزار می شود و در نتیجه فارغ التحصیلان این دانشگاه برای شغل هایی مثل تدریس مناسب هستند و یا می توانند در کلاس های خارج از دانشگاه مباحث عملی بیشتری بگذرانند تا مهارتشان افزایش یابد.

فرصت ادامه تحصیل نیز برای تمام دانش آموختگان دانشگاه های دولتی فراهم است و حتی می توان با مدرک فارغ التحصیلی این دانشگاه ، در بهترین دانشگاه های خارج از کشور نیز ادامه تحصیل داد که این مورد از مزایای دانشگاه دولتی محسوب می شود.

مرتبط بخوانید : مزایای دانشگاه افسری بانوان 

خدمات رفاهی و خوابگاه های دولتی

دانشگاه های دولتی معمولا شرایط رفاهی مناسبی از قبیل خوابگاه های تحت نظر دانشگاه ، وام دانشجویی ، حقوق دانشجویی و … را برای دانشجویان فراهم می سازند تا رفاه دانشجو تامین شود. البته شرایط واگذاری خوابگاه ها به دانشجویان نوبت دوم کمی متفاوت است و دانشگاه وظبفه ای در قبال ارائه خوابگاه به دانشجویان نوبت دوم ندارد ، ولی بسیاری از دانشگاه‌ ها به دانشجویان شبانه نیز خوابگاه اختصاص می دهند.

حتما پیش از انتخاب دانشگاه دولتی مطمئن شوید که خوابگاه ارائه می شود یا خیر و شرایط آن به چه صورت است زیرا اگر در دانشگاه روزانه قبول شوید و ثبت نام نکنید ، یکسال از فرصت تحصیل در این دانشگاه محروم خواهید شد.

رتبه بندی دانشگاه های دولتی

رتبه بندی دانشگاه های دولتی در سال 99 بر اساس تعداد مقالات داخلی که منتشر کرده اند ، به ترتیب زیر است :

  1. دانشگاه تهران
  2. دانشگاه فردوسی مشهد
  3. دانشگاه فرهنگیان
  4. دانشگاه تربیت مدرس
  5. دانشگاه شهید بهشتی
  6. دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  7. دانشگاه شیراز
  8. دانشگاه علامه طباطبائی
  9. دانشگاه علم و صنعت ایران
  10. دانشگاه تبریز
  11. دانشگاه صنعتی شریف
  12. دانشگاه ارومیه
  13. دانشگاه خوارزمی
  14. دانشگاه بین المللی امام خمینی
  15. دانشگاه یزد
  16. دانشگاه اصفهان
  17. دانشگاه مازندران
  18. دانشگاه الزهرا
  19. دانشگاه شهید چمران اهواز
  20. دانشگاه سمنان
  21. دانشگاه شهید باهنر کرمان
  22. دانشگاه صنعتی شاهرود
  23. دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
  24. دانشگاه رازی
  25. دانشگاه سیستان و بلوچستان
  26. دانشگاه محقق اردبیلی
  27. دانشگاه فنی و حرفه ای
  28. دانشگاه لرستان
  29. دانشگاه قم
  30. دانشگاه صنعتی سهند
  31. دانشگاه صنعتی مالک اشتر
  32. دانشگاه شاهد
  33. دانشگاه گیلان
  34. دانشگاه بیرجند
  35. دانشگاه کاشان
  36. دانشگاه ادیان و مذاهب
  37. دانشگاه شهرکرد
  38. دانشگاه اراک
  39. و …

در یک جمع بندی کلی باید گفت که مزایای دانشگاه دولتی بسیار بیشتر از مزایای سایر دانشگاه هاست ، اما هر داوطلب باید بر اساس شرایط خود ، سطح علمی و توانمندی مالی که دارد بهترین دانشگاه را که متناسب اوست ، انتخاب کند. توصیه می شود از طریق ارتباط با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلیپاسخ با ما از مزایا و معایت سایر دانشگاه ها نیز اطلاع یابید تا انتخاب رشته را با آگاهی کامل انجام دهید.

سوالات شما

  • مزایای دانشگاه دولتی چیست؟

دانشگاه دولتی مزایای بسیاری دارد از جمله آنکه خوابگاه ارائه می کند ، شهریه ندارد و …

  • آیا تحصیل در دانشگاه دولتی شهریه دارد؟

تحصیل در دانشگاه روزانه بدون شهریه است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

شهریه دانشگاه شبانه رشته اقتصاد

شهریه دانشگاه شبانه رشته اقتصاد 1401 – شهریه ثابت و متغیر

  اگر در رشته اقتصاد دانشگاه شبانه قبول شده اید حتما می دانید که تحصیل …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر