از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ثبت نام کارشناسی ارشد معماری بدون کنکور 1402 – تمامی دانشگاه ها

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ثبت نام کارشناسی ارشد معماری بدون کنکور

 

فارغ التحصیلان کارشناسی معماری می توانند در مقطع کارشناسی ارشد به صورت بدون کنکور این رشته را انتخاب کنند و لزومی به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سراسری و کسب رتبه خوب نیست. البته امکان ادامه تحصیل بدون کنکور در مقطع ارشد معماری برای دارندگان مدرک لیسانس سایر رشته ها نیز فراهم است و دانشگاه هایی همچون دانشگاه پیام نور ، با برگزاری آزمون فراگیر ارشد ، این امکان را فراهم ساخته اند. شرایط قبولی و ثبت نام کارشناسی ارشد معماری بدون کنکور هر یک از دانشگاه های روزانه ، شبانه ، آزاد ، پیام نور … متفاوت است که در ادامه این مطلب بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

سوالات خود را درباره شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد معماری بدون کنکور از مشاوران ما بپرسید و به طور کامل راهنمایی شوید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

ثبت نام کارشناسی ارشد معماری بدون کنکور در دانشگاه روزانه و شبانه

در دانشگاه های روزانه و نوبت دوم می توان مقطع کارشناسی ارشد را به صورت بدون کنکور تحصیل کرد اما شرایط نسبتا سختی دارد. رشته های بدون کنکور ارشد این دانشگاه ها را فقط داوطلبانی می توانند انتخاب کنند که از همان دانشگاه فارغ التحصیل شده باشند ضمن اینکه جزو دانشجویان برتر دانشگاه نیز باشند.

دانشجویان برتر هر رشته در هر دانشگاه ، بر اساس دانشجویان هم رشته و هم ورودی تعیین می شود و ممکن است در یک دانشگاه ، دانشجویی با معدل 17 و در یک دانشگاه دانشجویی با معدل 19 ، جزو برترین ها باشد.

بنابراین برای قبولی بدون کنکور در رشته معماری بدون کنکور دانشگاه روزانه و شبانه ، اولا باید رشته دوره کارشناسی شما نیز معماری باشد و ثانیا از همین دانشگاه ها فارغ التحصیل شده باشید. اولویت پذیرش ، با دانشگاه مقطع تحصیلی قبلی شماست اما در صورت عدم وجود ظرفیت ، امکان پذیرش در دانشگاه های هم سطح دارای ظرفیت وجود دارد.

مرتبط بخوانید : زمان ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد

ثبت نام کارشناسی ارشد معماری بدون آزمون دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد به جزء دوره های کاردانی و کارشناسی ، در مقطع کارشناسی ارشد نیز دانشجوی بدون کنکور پذیرش می کند. این دانشگاه از دو طریق ، امکان ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد را برای متقاضیان فراهم ساخته است ، راه اول از طریق طرح استعداد درخشان و راه دوم با شرکت در آزمون ارشد فراگیر.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون پردیس ارس دانشگاه تهران

طرح استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد مختص به فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی تمام دانشگاه هاست و متقاضیان می توانند با ثبت نام در این طرح ، بدون کنکور وارد رشته مورد علاقه خود در مقطع ارشد شوند. ثبت نام ارشد استعداد درخشان دانشگاه ازاد با شرط معدل انجام می گیرد و نیاز به حداقل معدل 16 و بالاتر می باشد ضمن اینکه از زمان فارغ التحصیلی داوطلب نباید بیشتر از 3 سال گذشته باشد.

در صورت تمایل به ثبت نام ارشد استعداد درخشان آزاد ، می توانید لیست رشته ها را داخل دفترچه راهنما مشاهده کنید و می بایست برای دانلود دفترچه به سایت azmoon.org مراجعه نمایید.

روش دوم پذیرش بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد ، شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر است. این آزمون در سال 1401 برای اولین بار برگزار گردید و احتمالا در سایت های آینده نیز برگزار شود. به نسبت آزمون ارشد سراسری ، سوالات و سطح آسان تری دارد و با داشتن مدرک لیسانس می توان شرکت کرد.

مرتبط بخوانید : ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد و رشته های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

ثبت نام کارشناسی ارشد معماری بدون کنکور دانشگاه پیام نور

ثبت نام کارشناسی ارشد معماری بدون کنکور

علاوه بر دانشگاه آزاد ، دانشگاه پیام نور نیز آزمون کارشناسی ارشد فراگیر را برگزار می کند و اگر می خواهید بدون کنکور وارد رشته معماری شوید ، می توانید این دانشگاه را انتخاب کنید. رشته های فراگیر ارشد پیام نور متنوع هستند و از هر رشته چند گرایش ارائه می شود. در آزمون فراگیر ارشد پیام نور ، دارندگان لیسانس پیوسته یا ناپیوسته می توانند شرکت کنند و با مطالعه دروس ترم اول رشته خود و شرکت در امتحان ، در صورت قبولی و ورود به دانشگاه ، از ترم دو شروع به تحصیل خواهند کرد.

احتمالا این را هم بپسندید  کارشناسی ارشد بدون کنکور – راهنمای کامل

به عبارتی دیگر ، منبع طراحی سوالات آزمون ارشد فراگیر پیام نور ، کتاب های درسی ترم یک رشته تحصیلی انتخابی شماست و اگر موفق به قبولی شوید ، ترم یک شما با شرکت در امتحان گذرانده می شود و با ورود به دانشگاه ، ترم دوم را آغاز خواهید کرد.

آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور یکبار در سال برگزار می شود و سازمان سنجش آموزش کشور مسئول ثبت نام و برگزاری آن است. برای ثبت نام باید به سایت سنجش مراجعه نمایید و لیست رشته و دانشگاه ها نیز از طریق دفترچه قابل اطلاع هستند.

مرتبط بخوانید : شرایط قبولی ارشد فراگیر پیام نور

سوالات شما

بله ، امکان ادامه تحصیل بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد رشته معماری وجود دارد.

  • شرایط قبولی بدون کنکور ارشد معماری چیست ؟

شرایط قبولی بدون آزمون کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه های مختلف فرق می کند که در این مطلب بررسی کردیم.

  • شرط معدل ثبت نام کارشناسی ارشد معماری بدون کنکور چقدر است ؟

قبولی بدون کنکور معماری ارشد در دانشگاه های سراسری و آزاد شرط معدل متفاوتی دارد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کارشناسی ارشد اصفهان بدون کنکور

کارشناسی ارشد اصفهان بدون کنکور 1402 📞 دانشگاه آزاد ، پیام نور و دولتی

ثبت نام کارشناسی ارشد اصفهان بدون کنکور ویژه فارغ التحصیلان دارای معدل بالای مقطع کارشناسی …

2 نظر

  1. با سلام
    احتراما بنده فارغ التحصیل کارشناسی ناپیوسته رشته معماری با معدل 18.5 از دانشکده فنی معماری هستم و رشته کاردانی من غیر مرتبط بوده.
    آیا الان فرصتی برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه روزانه در مقطع ارشد رو دارم؟
    با تشکر از راهنمایی شما

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس حاصل بفرمایید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر