از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

زمان ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد 1401

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

زمان ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد

 

دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر پذیرش دانشجوی بدون کنکور در مقاطع کاردانی و کارشناسی ، در مقطع کارشناسی ارشد نیز به صورت استعداد درخشان از دانشجویان واجد شرایط ثبت نام به عمل می آورد و علاقه مندان در صورت برخورداری از شرایط لازم ، باید در زمانی که توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مشخص می شود ، برای ثبت نام خود اقدام کنند. در ادامه این مطلب به بررسی زمان ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد 1401 می پردازیم پس اگر به دنبال اطلاع از زمان دقیق ثبت نام هستید ، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

شما داوطلبان عزیز می توانید اخبار ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد 1401 را از مشاوران مجرب ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما پیگیری کنید

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

زمان ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد 1401

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه ها در صورت تمایل به ادامه تحصیل بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد ، می توانند ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد را انجام دهند.

طرح ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به عنوان طرح استعداد درخشان نیز شناخته می شود زیرا فقط دانشجویانی که معدل لازم را داشته باشند ، می توانند از طریق این طرح پذیرش شوند.

تاریخ ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به داوطلبان اطلاع رسانی می گردد و متقاضیان فقط در تاریخ تعیین شده مجاز به ثبت نام هستند. بدیهی است که به درخواست های ثبت نام پس از اتمام تاریخ در نظر گرفته شده ، پاسخ داده نخواهد شد.

در سال گذشته تاریخ ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد از 27 تیرماه الی 5 شهریورماه بوده است که همزمان با انتخاب رشته کنکور ارشد آزاد نیز بود.

در واقع ، ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد با انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد در یک زمان انجام می‌ گیرد و در سال گذشته به دلیل تاخیر در زمان برگزاری آزمون ارشد و به دنبال آن تاخیر در زمان انتخاب رشته ، ثبت نام ارشد استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد نیز با تاخیر انجام شد. بنابراین در سال 1401 احتمالا زمان ثبت نام ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد زودتر از سال قبل باشد که تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نیست.

احتمالا این مطلب را نیز بپسندید :  حداقل نمره پایان نامه – درجه بندی نمره پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری

شرایط ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد 1401

  • دارا بودن حداقل معدل 17 در رشته های گروه پزشکی و حداقل معدل 16 در رشته گروه غیر پزشکی
  • انتخاب رشته همنام و متجانس با رشته فارغ التحصیلی
  • پذیرش بر اساس سهمیه استعداد درخشان دانشگاه آزاد حداکثر تا یکسال پس از فارغ التحصیلی امکان پذیر است
  • متقاضیان باید طی 8 ترم فارغ التحصیل شده باشند و دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته باید طی 4 نیمسال تحصیلی مدرک خود را دریافت کرده باشند.
  • دانشجویانی که به دلیل بیماری ، ماموریت والدین یا همسر، ازدواج، طلاق و یا زایمان تحصیل آنها به طول انجامیده است ، به مدت دو ترم به تعداد نیمسال های فارغ التحصیلی مجاز آنها افزوده می شود.
  • دانشجویانی که در دوران تحصیل مشروط شده اند یا دروس معادل سازی شده دارند ، مجاز به شرکت در طرح ارشد استعداد درخشان نمی باشند.

احتمالا این مطلب را نیز بپسندید :  حداکثر مدت مجاز تحصیل کارشناسی ارشد – راهنمای کامل

مشاوره ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد یکبار در سال انجام می‌ گیرد و متقاضیان باید از شرایطی برخوردار باشند تا پذیرش بگیرند. دارا بودن شرط معدل در رشته تحصیلی ، عدم مشروطی در دوره کارشناسی ، گذراندن مقطع کارشناسی در سنوات تحصیلی مجاز و … از جمله مهم ترین شرایطی است که داوطلبان باید برای ثبت نام ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد داشته باشند.

همچنین دانش آموختگان مقطع کارشناسی تمام دانشگاه ها مجاز به ثبت نام ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد هستند. البته از سال گذشته امکان ثبت نام برای فارغ التحصیلان غیر از دانشگاه آزاد نیز فراهم شده است و پیش از آن فقط افرادی که مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه آزاد دریافت کرده بودند ، می‌ توانستند در طرح ارشد استعداد درخشان آزاد شرکت نمایند.

در تاریخ ثبت نام ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد ، دفترچه راهنمای ثبت نام نیز منتشر می گردد و داوطلب برای اطلاع از لیست رشته محل ها می بایست دفترچه را دانلود کرده و بررسی نماید. هر داوطلب باید پس از بررسی دفترچه ، لیست دانشگاه های دارای رشته و گرایش تحصیلی مورد تقاضای خود را استخراج کند تا وارد فرم انتخاب رشته در سایت azmoon.org نماید.

البته داوطلبان فقط مجاز به ثبت نام در رشته ای همنام با رشته فارغ التحصیلی دوره کارشناسی خود هستند ، همچنین اولویت پذیرش هر داوطلب در دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی اوست و در صورت نبود ظرفیت یا عدم ارائه رشته و گرایش مد نظر داوطلب ، پذیرش در سایر دانشگاه ها انجام می‌گیرد.

سوالات متداول

  • زمان ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد چه تاریخی است ؟

تاریخ ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد 1401 هنوز مشخص نشده است.

  • ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد در کدام سامانه انجام می گیرد ؟

داوطلبان برای ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد باید به سایت azmoon.org مراجعه کنند.

  • شرایط معدل ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد چیست ؟

شرط معدل ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد در رشته های انسانی ، فنی مهندسی ، علوم پایه و کشاورزی متفاوت است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

یک نظر

  1. درود بر شما یه سوال داشتم الان من که توی سنوات مجاز و طی ۱۰ ترم درسم تموم شده نمی تونم از این سهمیه استقاده کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر