از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ثبت نام ارشد 1403 – راهنمای کاربردی ثبت نام کارشناسی ارشد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ثبت نام دکتری

داوطلبان دارای مدرک کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در صورت علاقه مندی به ادامه تحصیل در مقطع ارشد ، میبایست در آزمون کارشناسی ارشد که هر ساله توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود شرکت نمایند. این آزمون به صورت مشترک برای تمام دانشگاه های سراسری و آزاد برگزار می شود و داوطلب طبق رتبه ای که به دست می آورد می تواند انتخاب رشته دانشگاه ها را انجام دهد. زمان ثبت نام ارشد 1403 از سوی سازمان سنجش به داوطلبان اطلاع رسانی شده است که در ادامه این مطلب میخواهیم بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

سوالات خود را درباره نام نویسی کنکور کارشناسی ارشد از مشاوران ما بپرسید و به طور کامل راهنمایی شوید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

زمان ثبت نام ارشد 1403

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد هر ساله در آذرماه انجام می گیرد و حدود یک هفته نیز فرصت برای ثبت نام وجود دارد. زمانبندی ثبت نام از چند ماه قبل به داوطلبان اطلاع رسانی می شود تا بتوانند مدارک و اطلاعات لازم جهت نام نویسی در آزمون را آماده سازی کنند. طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور ، ثبت نام ازمون کارشناسی ارشد 1402 از روز 16 آذر ماه 1401 انجام گرفت و تا روز 22 آذرماه 1401 ادامه دار بود. برای آزمون 1403 نیز احتمالا از اواسط آذرماه سامانه فعال شود و به مدت یک هفته الی 10 روز فرصت برای نام نویسی اینترنتی وجود خواهد داشت.

مرتبط بخوانید : شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ارشد

راهنمای ثبت نام اینترنتی آزمون کارشناسی ارشد 1403

برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1403 باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید و پس از دانلود دفترچه راهنما و مطالعه آن ، با خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ، مراحل ثبت نام را آغاز نمایید.

احتمالا این را هم بپسندید  ارشد واحد بین الملل پیام نور 1402 📞 ارشد فراگیر پیام‌ نور مرکز بین الملل کیش

بدین منظور پس از ورود به سایت سنجش از منوی سمت راست سامانه گزینه “کارشناسی ارشد” را انتخاب کنید و سپس بر روی لینک “ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 ” کلیک نمایید.

با ورود به صفحه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 ابتدا باید گزینه “خرید سریال ثبت نام” را انتخاب کنید تا مراحل پرداخت هزینه ثبت نام را طی کنید. پس از واریز موفقیت آمیز هزینه و دریافت سریال پرداخت به صفحه اول برگردید و بر روی گزینه “ثبت نام جدید” کلیک کنید.

حال باید سریال پرداخت و کد امنیتی را وارد کنید تا امکان دریافت فرم ثبت نام را داشته باشید. برای تکمیل فرم ثبت نام ابتدا باید عکس خود را با انتخاب گزینه “choose file” بارگذاری نمایید و سپس بندهای فرم ثبت نام را با اطلاعات تحصیلی ، شناسنامه ای و … تکمیل کنید. توجه داشته باشید که ثبت نام شما در صورتی به اتمام می رسد که از سامانه شماره پرونده و کدپیگیری دریافت کنید و در صورت عدم دریافت این دو کد لازم است مراحل ثبت نام را از ابتدا طی کنید.

مرتبط بخوانید : کارشناسی ارشد بدون کنکور  و فرق رشته اصلی و شناور

شرایط نام نویسی کنکور کارشناسی ارشد 1403

ثبت نام ارشد

برای نام نویسی کنکور کارشناسی ارشد 1403 باید از شرایط لازم برخوردار باشید که به شرح زیر می باشند :

  • لازمه شرکت در آزمون کارشناسی ارشد 1403 ارائه مدرک کارشناسی پیوسته یا کارشناسی ناپیوسته است.
  • دانشجویان سال آخر مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به شرط فارغ التحصیلی تا 31 شهریورماه 1403 ، مجاز به شرکت در ازمون ارشد 1403 می باشد.
  • داوطلبان آقا به شرط ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت مجاز به نام نویسیکنکور ارشد 1403 می باشد.
  • دانشحویان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه روزانه به شرط انصراف از دانشگاه می توانند در کنکور شرکت کنند.
  • داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد می توانند علاوه بر رشته اصلی در یکی از رشته های شناور نیز آزمون دهند که نیاز است برای ثبت نام رشته شناور ، هزینه پرداخت کنند.
  • آزمون کارشناسی ارشد 1403 برای دانشگاه های سراسری و ازاد به صورت مشترک برگزار می شود و شما با شرکت در یک آزمون می توانید انتخاب رشته تمام دانشگاه ها را انجام دهید.
  • محدودیتی برای شرکت همزمان در ازمون کارشناسی ارشد وزارت علوم و وزارت بهداشت وجود ندارد و اگر رشته شما در هر دو این آزمون ها ارائه می شود ، می توانید در سال 1403 در هر دو آنها شرکت کنید.

مرتبط بخوانید : زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

ویرایش ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1403

با توجه به اینکه بسیاری از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد در زمان تکمیل فرم ثبت نام آزمون خود ، اطلاعات را اشتباه یا ناقص وارد می کنند ، سازمان سنجش امکان ویرایش اطلاعات آزمون را فراهم می کند. برای ویرایش ثبت نام ازمون کارشناسی ارشد ، در سه بازه زمانی فرصت وجود دارد ؛ یکبار در زمان نام نویسی آزمون ، یکبار در مهلت مجدد ثبت نام آزمون و برای بار آخر نیز در زمان دریافت کارت ورود به جلسه.

احتمالا این را هم بپسندید  ارشد فراگیر تربیت بدنی - ثبت نام ارشد فراگیر تربیت بدنی پیام نور و آزاد

بنابراین اگر در اطلاعات فرم ثبت نام آزمون ارشد شما اطلاعات اشتباهی درج شده است و یا در زمان ثبت نام کنکور معدل کارشناسی تان مشخص نبود ، می توانید در فرصت هایی که در نظر گرفته می شود نسبت به اصلاح اطلاعات اشتباه یا تکمیل اطلاعات ناقص اقدام کنید.

سوالات شما

  • ثبت نام ارشد 1403 در چه تاریخی آغاز می شود ؟

طبق اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور ، نام نویسی کنکور کارشناسی ارشد 1403 از اواسط آذرماه آغاز می شود.

  • برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 به کدام سایت مراجعه کنیم ؟

نام نویسی آزمون کارشناسی ارشد 1403 دانشگاه های سراسری و آزاد در سایت سازمان سنجش انجام می گیرد.

  • دفترچه نام نویسی ارشد 1403 در جه تاریخی منتشر می شود ؟

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در اولین روز شروع ثبت نام از طریق سایت سنجش قابل دانلود خواهد بود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

مشاوره انتخاب رشته ارشد برق

مشاوره انتخاب رشته ارشد برق 📞 مشاوره تلفنی انتخاب رشته کارشناسی ارشد برق

پس از اینکه کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد منتشر شود ، داوطلبان باید با تحلیل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر