از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور 1403 چه کنیم 📞 هر آنچه باید بدانید

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور 1402 چه کنیم

پس از مشخص شدن نتایج اولیه کنکور ، داوطلبان برای انتخاب رشته‌‌ اقدام می کنند و با پایان مهلت در نظر گرفته شده‌ ، سازمان سنجش فرم انتخاب رشته‌ تمام داوطلبان را بررسی می کند و معمولا بیشتر از یک ماه طول می کشد تا نتایج نهایی اعلام شود. با اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته‌‌ ، داوطلبان متوجه می شوند که آیا در رشته‌‌ ای قبول شده‌ اند یا خیر و در صورت قبولی باید در دانشگاه پذیرفته‌ شده‌ ثبت نام کنند. همچنین داوطلبان پذیرفته‌ نشده‌ نیز در صورت داشتن اعتراض به نتایج ، می توانند از طریق سایت سنجش درخواست خود را به ثبت برسانند. در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور 1403 چه کنیم و آیا امکان اعتراض به نتایج وجود دارد یا خیر. تا انتهای مطلب همراه باشید.

شما عزیزان میتوانید هرگونه سوال و ابهام خود را در مورد اقدامات پس از اعلام نتایح کنکور از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند لطفا بخاطر داشته باشید که تماس صرفا از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد و صفر امکانپذیر است .

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1403

طبق اطلاعیه های سازمان سنجش آموزش کشور ، نتایج نهایی یا همان نتایج انتخاب رشته‌‌ کنکور سراسری 1403 حداکثر تا اواخر شهریورماه منتشر می شود البته ممکن است زودتر یا دیرتر نیز باشد. با مشخص شدن نتایج ، داوطلبان باید به سایت sanjesh.org مراجعه نمایند و با استفاده از شماره پرونده ، شماره داوطلبی ، شماره پیگیری ثبت نام و شماره شناسنامه کارنامه را دریافت کرد.

بعد از دریافت نتایج انتخاب رشته‌‌ با دو دسته از داوطلبان روبرو هستیم ، دسته اول داوطلبانی که در یکی از رشته‌ های انتخابی خود قبول شده‌ اند و دسته دوم داوطلبانی که در هیچ رشته‌‌ ای نمره لازم را نداشته اند و در نتیجه پذیرفته‌ نشده‌ اند. در ادامه مطلب ، برای هر دو دسته از داوطلبان توضیحاتی را ارائه داده‌ ایم.

ثبت نام در دانشگاه بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور

داوطلبانی که در انتخاب رشته‌‌ کنکور سراسری قبول شده‌ اند ، در صورت رضایت از رشته‌‌ محل قبولی خود می بایست ثبت نام نهایی را در دانشگاه پذیرفته‌ شده‌ انجام دهند. سازمان سنجش همزمان با اعلام نتایج کنکور ، اطلاعیه ای مبنی بر مدارک لازم جهت ثبت نام در دانشگاه ها را منتشر می کند تا داوطلبان از طریق این اطلاعیه بتوانند در زمانبندی تعیین شده‌ نسبت به ثبت نام نهایی خود اقدام کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  چگونه نتایج نهایی کنکور را ببینیم 📞 راهنمای دریافت نتایج انتخاب رشته کنکور 1403

امسال به دلیل وجود بیماری کرونا ، روال ثبت نام در دانشگاه با سال های قبل متفاوت است. زمان ثبت نام توسط سایت هر دانشگاه اعلام می شود و احتمالا نحوه ثبت نام نیز الکترونیکی و از طریق سایت دانشگاه باشد. دانشگاه های مربوطه ، معمولا ثبت نام پذیرفته‌ شدگان را به ترتیب حروف الفبا و حرف اول نام خانوادگی داوطلبان انجام می دهند مثلا داوطلبان با حرف اول نام خانوادگی الف تا ش روز دوشنبه و داوطلبان با حرف اول نام خانوادگی ص تا ی روز سه شنبه.

مدارک لازم نیز در سایت قرار داده‌ می شود و معمولا به صورت زیر است :

  • عکس
  • کارت ملی و شناسنامه
  • کارنامه قبولی
  • ریز نمرات مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
  • کارت نظام وظیفه یا معافیت از خدمت داوطلبان آقا
  • و …..

بیشتر دانشگاه ها پیش از ثبت نام حضوری ، ثبت نام اینترنتی را نیز انجام می دهند و داوطلبان باید با مراجعه به سایت دانشگاه پذیرفته‌ شده‌ پیش ثبت نام اینترنتی را انجام داده‌ و رسید ثبت نام را به مسئولین تحویل دهند.

مرتبط بخوانید : ادامه تحصیل بعد از چند سال ترک تحصیل

بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور چه کنیم – اعتراض به نتایج

داوطلبان در صورت داشتن اعتراض به نتایج انتخاب رشته‌‌ ، می توانند از طریق ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اعتراض خود را ضمن ارائه دلیل قانع کننده‌ ، به ثبت برسانند. سازمان سنجش درخواست اعتراض تمامی داوطلبان را بررسی می کند و در صورت درست بودن اعتراض ، کارنامه جدیدی برای داوطلب صادر می شود.

اعتراض به نتایج انتخاب رشته‌‌ در دو دسته کلی قرار می گیرد :

  • اعتراض به قبول نشدن در رشته‌‌ محل های انتخابی
  • اعتراض به قبول نشدن در رشته‌‌ محل های بالاتر

البته یک نوع اعتراض دیگر هم مربوط به اعتراض به عدم اعمال سهمیه رزمندگان و ایثارگری است و داوطلبانی که این سهمیه را دارند اما در نتایج انتخاب رشته‌‌ آنها اعمال نشده‌ است ، می توانند درخواستی مبنی بر عدم اعمال سهمیه رزمندگان و ایثارگری در سایت سنجش ثبت کنند.

اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور

در نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری سوالی دارید؟

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور چه کنیم – کارنامه سبز

چند هفته پس از انتشار نتایج انتخاب رشته‌‌ کنکور سراسری ، کارنامه ای با عنوان کارنامه سبز برای داوطلبان منتشر می شود که در این کارنامه رتبه داوطلب و همچنین رتبه آخرین فرد پذیرفته‌ شده‌ در هر یک از رشته‌‌ های انتخابی داوطلب درج شده‌ است. کاربرد کارنامه سبز برای داوطلبانی است که قصد تغییر رشته‌‌ و انتقالی به سایر رشته‌‌ های انتخابی خود دارند.

احتمالا این را هم بپسندید  کارنامه سبز رشته انسانی 1401 - کارنامه سبز برای رشته انسانی چیست

کارنامه سبز برای تمام داوطلبانی که انتخاب رشته‌‌ کنکور را انجام داده‌ اند منتشر می شود حتی داوطلبانی که در هیچ رشته‌‌ ای پذیرفته‌ نشده‌ اند. با استفاده از کارنامه سبز می توان درخواست انتقالی به رشته‌‌ های دیگر را داشت ولی باید در رشته‌‌ مد نظر نمره لازم را داشته باشید.

فرضا داوطلبی در انتخاب 15 خود پذیرفته‌ شده‌ است اما در انتخاب 22 نیز با توجه به مقایسه رتبه آخرین فرد پذیرفته‌ شده‌ و رتبه داوطلب ، احتمال قبولی داشته است اما به دلیل آنکه اولویت پایین تر فرم انتخاب رشته‌‌ قرار داده‌ است ، شانس پذیرش را از دست می دهد ولی می تواند از طریق کارنامه سبز درخواستی مبنی بر انتقالی به رشته‌‌ اولویت پایین ترم فرم انتخاب رشته‌‌ در سایت سازمان سنجش ثبت کند.

مرتبط بخوانید : چگونه انتخاب واحد کنیم – راهنمای کامل انتخاب واحد دانشگاه ها

محرومیت از کنکور سراسری

بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور چه کنیم - هر آنچه باید بدانید

در سال های قبل بدین صورت بود که ، داوطلبانی که در دانشگاه های روزانه پذیرفته‌ شده‌ اما به هر دلیلی قصد ثبت نام در رشته‌‌ قبولی خود نداشتند ،  یکسال از شرکت در کنکور سراسری به منظور انتخاب رشته‌‌ های دانشگاه روزانه محروم بودند. اما قانون محرومیت از دانشگاه روزانه از کنکور 1401 به بعد لغو شده‌ است و اگر شما امسال در دانشگاه روزانه قبول شدید ، می توانید سال بعد هم این دانشگاه را انتخاب کنید.

مرتبط بخوانید :  شرکت در کنکور و ثبت بر اساس سوابق تحصیلی با کاردانی

سوالات شما

  • بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور چه کنیم ؟

بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور اگر جزو پذیرفته‌ شدگان باشید ، باید برای ثبت نام در رشته‌‌ و دانشگاه پذیرفته‌ شده‌ اقدام کنید.

  • آیا بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور امکان اعتراض وجود دارد ؟

بله ، شرایط برای اعتراض به نتایج انتخاب رشته‌‌ کنکور فراهم می باشد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

چگونه نتایج نهایی کنکور را ببینیم

چگونه نتایج نهایی کنکور را ببینیم 📞 راهنمای دریافت نتایج انتخاب رشته کنکور 1403

چگونه نتایج نهایی کنکور را ببینیم ؟ نتایج نهایی کنکور سراسری و دانشگاه آزاد که …

8 نظر

  1. سلام
    من موفق نشدم جواب کنکورمو مشاهده کنم یا به هر دلیلی نتونستم ببینم حالا میتونم انتخاب رشته کنم با اینک جواب کنکورمو نگاه نکردم؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام باید بدانید چه رتبه ای کسب کرده اید تا انتخاب رشته کنید

  2. سلام من جواب کنکورم سفیدبوده امابه کدداره یعنی

  3. سلام من جواب کنکورم سفیدبوده امابه کدداره یعنی

  4. باسلام
    ازکجا بفهمیم که درانتخاب رشته سهمیه برایم اعمال شده یانه

  5. سلام دیرپز28 شهریور نتیجه اومد میخواستم بپرسم تا ک یوقت برای ثبت نام وجود داره؟؟

  6. محمدجواد

    سلام وقت بخیر من ترمیم معدل کرده بودم ومدرسه گفت خودسنجش نمره جدیدمعدل راداره حالاهمون معدل قبلی رازدن بعدکافینت که ثبت نامم کرده اطلاعاتم رااشتباه زده بودن شایدبلدنبودندموقع ثبت نام معدل جدیدرانزدندحالاپرستاری آزاداوردم پدرم کلی بدهی دارن برای کنکورسال دیگه معافیت تحصیلی ندارم وبازانوی معیوب بایدبرم سربازی لطفاراهنمایی کنیدممنون

    • پاسخ با ما

      با سلام. توصیه می شود در سایت سازمان سنجش درخواست ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر