از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر رشته از بهداشت عمومی به پرستاری 📞 شرایط و امکان تغییر رشته

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر رشته‌ از بهداشت عمومی به پرستاری

برخی از دانشجویان رشته‌ بهداشت عمومی به دلایل مختلفی مثل علاقه نداشتن به رشته‌ تحصیلی خود ، خواستار تغییر رشته‌ به پرستاری هستند. از این رو ، به دنبال اطلاع از شرایط تغییر رشته از بهداشت عمومی به پرستاری می باشند. با توجه به اینکه قبولی در رشته‌ بهداشت عمومی از طریق شرکت در کنکور سراسری تجربی امکان پذیر است و داوطلب در زمان انتخاب رشته‌ کنکور فرصت زیادی برای تحقیق در زمینه شرایط تحصیل و بازار کار این رشته‌ داشته‌ است ، معمولا با درخواست دانشجویان متقاضی تغییر رشته‌ به سختی موافقت می شود. اما راه هایی وجود دارد که بتوانید با شرایط بهتری ، تغییر رشته‌ دهید. در ادامه این مطلب بررسی های لازم را انجام خواهیم داد. لطفا تا انتها همراه ما باشید.

چنانچه پیرامون تغییر رشته‌ ابهاماتی برایتان وجود دارد و نیازمند راهنمایی هستید ، با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تلفنی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

بررسی امکان تغییر رشته از بهداشت عمومی به پرستاری

رشته‌ های بهداشت عمومی و پرستاری از رشته‌ های با کنکور آزمون سراسری تجربی هستند. در حال حاضر هیچ یک از دانشگاه های سراسری اعم از روزانه و پردیس خودگردان و همچنین دانشگاه آزاد ، این دو رشته‌ را بدون کنکور ارائه نمی دهند. بنابراین داوطلبان کنکور تجربی که علاقه مند به تحصیل در هر یک از این رشته‌ ها هستند باید رتبه مناسبی را کسب نمایند و رتبه قبولی با توجه به دانشگاه مد نظر داوطلب ، متفاوت است.

بررسی نکردن تمام جوانب در زمان انتخاب رشته‌ کنکور از جمله عدم توجه به علاقه ، تحقیق نکردن درباره شرایط تحصیل در رشته‌ ها ، بازار کار و آینده شغلی رشته‌ های مختلف و … باعث می شود داوطلب وارد رشته‌ ای شود که پس از چند ترم تحصیل متوجه شود علاقه ای به ادامه تحصیل نداشته و خواستار تغییر رشته‌ می باشد. البته بسیاری از داوطلبان نیز به دلیل نداشتن رتبه کافی برای قبولی در رشته‌ مورد علاقه خود ، وارد رشته‌ های دیگر می شوند تا یکسال دیگر پشت کنکوری نباشند.

احتمالا این را هم بپسندید  دروس تغییر رشته 1402📞 دهم به یازدهم - یازدهم به دوازدهم

امکان تغییر رشته‌ از بهداشت عمومی به پرستاری وجود دارد ولی شرایطی هستند که متقاضیان باید واجد این شرایط باشند. ضمن اینکه دانشجویانی که قصد تغییر رشته‌ دارند ، فقط می توانند در مقاطع تحصیلی هم سطح یا مقاطع پایین تر اقدام نمایند و اگر شما در حال تحصیل در مقطع کارشناسی بهداشت عمومی هستید ، می توانید به کارشناسی یا کاردانی پرستاری تغییر رشته‌ دهید.

مرتبط بخوانید : تغییر رشته‌ از بهداشت عمومی به پزشکی

شرایط تغییر رشته‌ از بهداشت عمومی به پرستاری چیست

شرایط تغییر رشته از بهداشت عمومی به پرستاری شامل یکسری شرایط از جمله معدل ، تعداد واحد های درسی گذرانده‌ شده‌ و … است که به شرح زیر می باشند :

  • دانشجویان رشته‌ بهداشت عمومی که متقاضی تغییر رشته‌ به پرستاری هستند باید معدل بالای 12 در ترم قبل کسب کرده‌ باشند.
  • دانشجویی که درخواست تغییر رشته‌ به پرستاری را دارد ، باید از آخرین دانشجویی که در رشته‌ پرستاری پذیرفته شده‌ است ، رتبه بهتری داشته باشد. (در همان سال ورودی خود)
  • دانشجویی که قصد تغییر رشته‌ دارد ، باید فرصت کافی برای گذراندن دروس رشته‌ پرستاری در سنوات تحصیلی مجاز داشته باشد.
  • رشته‌ پرستاری باید در دانشگاه محل تحصیل دانشجو ارائه شده‌ باشد. (در همان سال ورودی)
  • دروس مشترک دو رشته‌ پس از تغییر رشته‌ قطعی ، معادل سازی خواهند شد.
  • دانشجو پس از تغییر رشته‌ حق بازگشت به رشته‌ تحصیلی قبلی را ندارد و باید در رشته‌ جدید ثبت نام کند.

شرایط فوق برای دانشجویانی است که حداقل دو ترم در رشته‌ بهداشت عمومی تحصیل کرده‌ اند. یعنی از طریق کنکور سال گذشته وارد دانشگاه شده‌ اند. دانشجویانی که امسال وارد دانشگاه شده اند علاوه بر اینکه می توانند در دانشگاه قبولی برای تغییر رشته‌ اقدام نمایند ، راه دیگری نیز پیش روی آنها وجود دارد که استفاده از کارنامه سبز است.

در این رابطه ببینید: کاردانی بهداشت عمومی

تغییر رشته‌ با کارنامه سبز

تغییر رشته از بهداشت عمومی به پرستاری

تغییر رشته‌ با کارنامه سبز برای تمام متقاضیان تغییر رشته‌ کاربرد ندارد و شما اگر 4 شرط زیر را داشته‌ باشید ، می توانید از فواید کارنامه سبز برای تغییر رشته‌ بهره مند شوید :

  • ورودی سال جدید باشید یعنی از طریق کنکور امسال وارد دانشگاه شده‌ باشید.
  • در فرم انتخاب رشته‌ کنکور خود رشته‌ پرستاری را درج کرده‌ باشید.
  • رشته‌ پرستاری را در اولویتی پایین تر از رشته‌ بهداشت عمومی قرار داده‌ باشید.
  • طبق توضیحات کارنامه سبز ، رتبه شما در رشته‌ پرستاری بهتر از رتبه آخرین داوطلب پذیرفته‌ شده‌ در این رشته‌ باشد.
احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته بدون کارنامه سبز 📞 شرایط تغییر رشته در دانشگاه بدون کارنامه سبز

با داشتن شرایط فوق ، امکان تغییر رشته‌ با استفاده از کارنامه سبز وجود دارد. ضمن اینکه دانشگاه های مبدا و مقصد باید با درخواست شما موافقت نمایند. در صورت موافقت با درخواست ، از ترم جدید وارد رشته‌ پرستاری خواهید شد.

سوالات متداول

  • آیا تغییر رشته از بهداشت عمومی به پرستاری در دانشگاه امکان پذیر است ؟

بله ، دانشجویان رشته‌ بهداشت عمومی اگر از شرایط لازم برخوردار باشند می توانند تغییر رشته‌ دهند.

  • تغییر رشته‌ از بهداشت عمومي به پرستاری با کارنامه سبز چه شرایطی دارد ؟

مهم ترین شرط تغییر رشته‌ با کارنامه سبز این است که رتبه شما در رشته‌ پرستاری بهتر از رتبه آخرین داوطلب پذیرفته‌ شده‌ در این رشته‌ باشد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تغییر رشته به تربیت بدنی

تغییر رشته به تربیت بدنی 📞 شرایط ، مدارک و دروس تغییر رشته به تربیت بدنی

رشته‌ تربیت بدنی یکی از رشته‌ های ارائه شده‌ در شاخه فنی حرفه ای است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر