از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر رشته از روانشناسی به پزشکی 📞 راهنمای کامل 1403

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر رشته‌ از روانشناسی به پزشکی

امکان تغییر رشته از روانشناسی به پزشکی برای دانشجویان رشته‌ روانشناسی که علاقه مند به تحصیل در رشته‌ پزشکی هستند ، ابهام است. همانطور که می دانید رشته‌ پزشکی پر متقاضی ترین رشته‌ علوم پزشکی است. هر ساله چندین هزار نفر برای قبولی در این رشته‌ در کنکور تجربی شرکت می کنند. اما با ظرفیت پذیرش محدود رشته‌ امکان قبولی تمام متقاضیان وجود ندارد. محبوبیت رشته‌ پزشکی در میان دانشجویان رشته‌ های مختلف مثل دانشجویان رشته‌ روانشناسی نیز دیده‌ می شود اما آیا امکان تغییر رشته‌ برای دانشجویان وجود دارد ؟ در ادامه با ما همراه باشید تا از شرایط تغییر رشته‌ از روانشناسی به پزشکی مطلع شوید.

برای دریافت راهنمایی در خصوص تغییر رشته از روانشناسی به پزشکی ، با مشاوران مجرب پاسخ با ما در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماساز طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا امکان تغییر رشته از روانشناسی به پزشکی وجود دارد

دانشجویان رشته‌ روان شناسی و یا فارغ التحصیلان این رشته‌ که علاقه مندند وارد رشته‌ پزشکی شوند ، امکان تغییر رشته‌ برای آنها وجود دارد. این دسته از دانشجویان با توجه به وضعیت تحصیلی خود که دانشجو باشند ، مدرک کارشناسی ارائه دهند یا مدرک بالاتر از کارشناسی داشته باشند ، شرایط متفاوتی برای تغییر رشته‌ دارند.

بنابراین امکان تغییر رشته‌ از روانشناسی به پزشکی وجود دارد. دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته‌ می توانند با شرکت در آزمون مربوطه ، در رشته‌ پزشکی قبول شده‌ و به تحصیل در آن بپردازند.

شرایط تغییر رشته‌ از روان شناسی به پزشکی از طریق آزمون لیسانس به پزشکی

آزمون لیسانس به پزشکی هر ساله توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران با ظرفیت پذیرش محدود برگزار می شود. دارندگان مدرک لیسانس می توانند در این آزمون شرکت کرده‌ و شانس خود را برای قبولی در رشته‌ پزشکی امتحان کنند. این آزمون شرایطی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • مدرک دیپلم با معدل کل بالای 18
  • مدرک لیسانس با معدل کل بالای 16
  • حداکثر سن 25 سال تمام
  • اتمام طرح نیروی انسانی برای فارغ التحصیلان رشته‌ های علوم پزشکی
  • ارائه مدرک زبان
احتمالا این را هم بپسندید  منابع ارشد فراگیر پیام نور روانشناسی تربیتی 1401 - لیست کامل منابع + دروس امتحانی

اما نکته ای که در این خصوص شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی وجود دارد این است که دارندگان مدرک دیپلم و لیسانس رشته‌ های انسانی امکان شرکت در این آزمون را ندارند. با توجه به اینکه رشته‌ روانشناسی شاخه ای از گروه علوم انسانی می باشد ، شما با مدرک لیسانس این رشته‌ نمی توانید در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت نمایید. البته دارندگان مدرک لیسانس رشته‌ روانشناسی که مدرک دیپلم آنها ریاضی و تجربی است و معدل بالای 18 دارند ، شاید بتوانند در این آزمون شرکت نمایند.

در این رابطه بخوانید : شرکت در کنکور پزشکی با مدرک لیسانس

شرایط تغییر رشته از روانشناسی به پزشکی از طریق کنکور تجربی

تغییر رشته از روانشناسی به پزشکی

امکان تغییر رشته‌ از روان شناسی به پزشکی با شرکت در کنکور تجربی فراهم است. کنکور تجربی به نسبت آزمون لیسانس به پزشکی ، مزایایی دارد. از جمله آنکه این آزمون محدودیت سنی برای داوطلبان قرار نداده‌ است و متقاضیان با هر سنی می توانند در آزمون شرکت کنند. همچنین منابع کنکور تجربی از منابع آزمون لیسانس به پزشکی نسبتا آسان تر است و مهم ترین مزیت نیز عدم نیاز به ارائه مدرک زبان برای شرکت در کنکور تجربی می باشد.

بنابراین شما با شرکت در کنکور تجربی و استفاده از برنامه ریزی درسی اصولی و درست ، راحت تر در رشته‌ پزشکی قبول خواهید شد. همچنین با توجه به اینکه ظرفیت رشته‌ پزشکی در کنکور تجربی از ظرفیت آزمون لیسانس به پزشکی بسیار بیشتر است ، شانس پذیرش بالاتری نیز خواهید داشت.

جزئیات برگزاری کنکور تجربی و شرایط شرکت در آن

کنکور تجربی در تیرماه هر سال برگزار می شود و زمان ثبت نام در بهمن ماه است. اگر همچنان دانشجو هستید و فارغ التحصیل نشده‌ اید ، نیازی به انصراف از کنکور نیست و پس از قبولی در رشته‌ پزشکی می توانید از دانشگاه قبلی انصراف دهید.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته روانشناسی از انسانی - طبق قبولی های 1400 و 99

رشته‌ پزشکی در دانشگاه های روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد ارائه می گردد. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از رتبه لازم برای قبولی پزشکی دانشگاه روزانه ، آخرین رتبه قبولی پزشکی بین الملل ، حدود رتبه برای پزشکی آزاد و همچنین دریافت جدول برنامه ریزی درسی مختص به شرایط خودتان با در نظر گرفتن‌ تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1403 تجربی و ضریب دروس کنکور تجربی ، با مشاوران ارشد پاسخ با ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را برای شرکت در کنکور 1403 تجربی کسب کنید.

در این رابطه بخوانید : تغییر رشته‌ در کارشناسی ارشد به پزشکی

سوالات متداول

  • آیا تغییر رشته از روانشناسی به پزشکی امکان پذیر است ؟

بله ، دانشجویان رشته‌ روان شناسی که به رشته‌ پزشکی علاقه مند هستند می توانند تغییر رشته‌ دهند.

  • شرایط تغییر رشته از روانشناسی به پزشکی به چه صورت است ؟

شرایط کامل تغییر رشته‌ از روان شناسی به پزشکی در این مطلب بررسی شده‌ است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تغییر رشته به تربیت بدنی

تغییر رشته به تربیت بدنی 📞 شرایط ، مدارک و دروس تغییر رشته به تربیت بدنی

رشته‌ تربیت بدنی یکی از رشته‌ های ارائه شده‌ در شاخه فنی حرفه ای است …

2 نظر

  1. سلام وقتتون بخیر امیدوارم سوالم رو بی جواب نزارید من سال آخر کارشناسی روان‌شناسی هستم
    اما دیپلم تجربی با معدل کل ۱۸ دارم آیا می‌تونم در کنکور لیسانس به پزشکی شرکت کنم ؟؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بر اساس شرایط جدید دانش آموختگان کلیه رشته‌ها در مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته می‌توانند در آزمون شرکت کنند. (معدل كل ديپلم 18 و بالاتر و معدل مقطع كارشناسی 16 و بالاتر باشد)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر