از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کد سوابق تحصیلی – دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد – dipcode.medu.ir

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کد سوابق تحصیلی

 

دریافت کد سوابق تحصیلی و درج آن در فرم ثبت نام کنکور برای داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند ، الزامی است و بدون درج این کد در فرم ثبت نام ، امکان شرکت در آزمون وجود ندارد. بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری با نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی و اعمال آن در کنکور آشنایی ندارند به همین دلیل این مطلب را تهیه کرده ایم تا در خصوص دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد ( dipcode.medu.ir ) شما را راهنمایی کنیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

چنانچه پیرامون دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد ابهاماتی برایتان وجود دارد و نیازمند راهنمایی هستید ، با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تلفنی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی 1401

ثبت نام کنکور سراسری اواخر بهمن ماه انجام می گیرد و حدود یک هفته الی 10 روز فرصت ثبت نام وجود دارد. داوطلبان برای ثبت نام کنکور باید اطلاعات لازم را از قبل تهیه نمایند که یکی از اطلاعات مهم ، کد سوابق تحصیلی است.

مرتبط بخوانید : دریافت سوابق تحصیلی – مشاهده سوابق تحصیلی با کد ملی در سایت سنجش

برای دریافت كد سوابق تحصیلی از اواسط بهمن ماه تا پایان مهلت ثبت نام کنکور ، فرصت داده می شود و اگر در زمان ثبت نام موفق به درج کد سوابق تحصیلی در برگه ثبت نام نشوید ، در مهلت های مجددی که برای ثبت نام در نظر گرفته می شود می توانید اقدام کنید.

راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت dipcode.medu.ir

داوطلبان کنکور سراسری که مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم یا مدرک دیپلم نظام جدید رشته های ریاضی فیزیک ، علوم تجربی ، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی را دارند ، برای شرکت در کنکور سراسری مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند و به منظور اعمال سوابق تحصیلی ، باید کدی را از سایت دیپ کد تحت عنوان کد سوابق تحصیلی دریافت کرده و در فرم ثبت نام کنکور درج کنند.

مرتبط ببینید : تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

برای دریافت کد سوابق تحصیلی حتما باید از طریق سایت دیپ کد به نشانی dipcode.medu.ir اقدام کنید و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده شامل کد منطقه ، کد دانش آموزی و … و همچنین تعیین مقطع تحصیلی خود ، کد را دریافت نمایید.

احتمالا این را هم بپسندید  زمان گرفتن کد سوابق تحصیلی 📞 تاریخ دقیق دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور 1403

پس از ورود به سایت دیپ كد به آدرس dipcode.medu.ir ، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد که لازم است بر روی لینک آبی رنگ ” “مشاهده سوابق و دریافت كد سوابق تحصیلی ” کلیک کنید.

کد سوابق تحصیلی

در قدم بعدی باید کد دانش آموزی ، کد منطقه ، کد مقطع و تاریخ تولد خود را درج نمایید. کد دانش آموزی را می توانید از بالای کارنامه خود پیدا کنید.

کد سوابق تحصیلی

اگر اطلاعات را درس درج کرده باشید ، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد که مشخصات شما درج شده اند و در بخش كد سوابق تحصیلی که با کادر قرمز رنگ مشخص کرده ایم ، كد مربوط به تایید سوابق تحصیلی شما درج شده است.

کد سوابق تحصیلی

فرصت مجدد برای جاماندگان از ثبت کد سوابق تحصیلی در کنکور

داوطلبان کنکوری باید در زمان ثبت نام کنکور که در بهمن ماه می باشد ، کد سوابق تحصیلی خود را وارد فرم کنند و در صورت عدم درج کد نه تنها ثبت نام آنها ناقص می شود ، بله برای انتخاب رشته و ثبت نام در دانشگاهی که قبول شده اند ، با مشکل مواجه خواهند شد.

اگر در زمان ثبت نام کنکور موفق به درج کد سوابق تحصیلی خود در فرم ثبت نام نشده اید ، احتمالا در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور این فرصت به شما داده شود که با مراجعه به سایت سنجش فرم ثبت نام کنکور خود را ویرایش نمایید. همچنین می توانید در سیستم پاسخگویی سایت سنجش درخواست ارسال کنید که نتوانسته اید سوابق تحصیلی تان را اعمال نمایید.

مشمولان اعمال سوابق تحصیلی در کنکور

دریافت کد سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان کنکوری الزامی نیست و اگر مشمول یکی از بندهای زیر هستید ، باید برای دریافت کد سوابق تحصیلی خود و درج آن در فرم ثبت نام کنکور اقدام کنید :

  • داوطلبان نظام قدیم که مدرک پیش دانشگاهی خود را بعد از سال 91 دریافت کرده اند.
  • دااوطلبانی که از یکی از رشته های نظری یعنی ریاضی ، تجربی ، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی فارغ التحصیل شده اند و مدرک دیپلم نظام قدیم خود را بعد از سال 84 دریافت کرده اند.
  • داوطلبانی که از رشته های نظری یعنی ریاضی ، تجربی ، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی فارغ التحصیل شده اند و مدرک دیپلم نظام جدید خود را بعد از سال 98 دریافت کرده اند.
احتمالا این را هم بپسندید  کد سوابق تحصیلی ۱۹ رقمی 📞 زمان و سایت دریافت کد سوابق تحصیلی

با توجه به موارد فوق ، فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش که قصد شرکت در کنکور رشته های نظری را دارند ، نیازی به دریافت كد سوابق تحصیلی برای آنها نیست.

میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1401

همانطور که بالاتر نیز ذکر شد ، داوطلبان کنکوری برای اعمال سوابق تحصیلی خود در آزمون باید كد سوابق تحصیلی را از سامانه معرفی شده توسط سازمان آموزش و پرورش دریافت کرده و وارد فرم ثبت نام کنند. به تصمیم شورای عالی آموزش فرهنگی ، میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1401 ، 40 درصد خواهد بود یعنی نسبت به کنکور 1400 و 99 ، ده درصد تاثیر سوابق تحصیلی افزایش یافته است. نحوه اعمال سوابق تحصیلی نیز به صورت مثبت خواهد بود و اگر سوابق تحصیلی و معدل شما پایین باشد ، تاثیر منفی در کنکور شما نخواهد داشت.

مرتبط بخوانید : سایت ساهت جهت تایید دیپلم – دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی از سایت ساهت

سوالات متداول

  • کد سوابق تحصیلي به چه دردی میخوره ؟

داوطلبان برای شرکت در کنکور سراسری باید سوابق تحصیلی آنها اعمال شود که از طریق كد سوابق تحصیلی اعمال می شود.

  • کد سوابق تحصیلي را از کدام سامانه دریافت کنیم ؟

برای دریافت كد سوابق تحصیلی لازم است به سایت دیپ كد به نشانی dipcode.medu.ir مراجعه فرمایید.

  • کدام دسته از داوطلبان نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلي ندارند ؟

دارندگان مدرک دیپلم نظام قدیم قبل از سال 84 و داوطلبانی که از رشته های فنی حرفه ای و کاردانش فارغ التحصیل شده اند ، مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر