از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

انتخاب رشته کنکور 1402 📞 انتخاب رشته کنکور 1402 چگونه است

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

انتخاب رشته کنکور 1402

انتخاب رشته کنکور 1402 برای گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد. شرکت کنندگان آزمون هر یک از این گروه های آزمایشی ، برای انجام انتخاب رشته‌ ابتدا باید دفترچه را دانلود کنند و سپس با دریافت کارنامه آزمون خود و بررسی رتبه ای که کسب کرده اند ، انتخاب رشته‌ را انجام دهند. در ادامه این مطلب می خواهیم راهنمای کاملی از انتخاب رشته‌ کنکور سراسری را ارائه نماییم. لطفا همراه ما باشید.

برای انجام انتخاب رشته کنکور خود ، حتما از تجربیات مشاوری مجرب و توانمند استفاده کنید چرا که شما آگاهی کاملی از شرایط دانشگاه های مختلف ، رتبه قبولی ، نحوه چیدمان فرم انتخاب رشته و… ندارید. در صورت تمایل به بهره مندی از مشاوره ، مشاوران مرکز تحصیلی پاسخ با ما در خدمت شما هستند.

همین حالا تماس بگیرید و سوالات خود را از مشاوران ارشد ما بپرسید.

تماس از سراسر کشور : 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

زمان انتخاب رشته‌ کنکور 1402

زمان انتخاب رشته‌ کنکور سراسری چند روز قبل از آنکه فرایند آن آغاز شود ، به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد. متقاضیان باید تا زمان شروع انتخاب رشته‌ ، تحقیقات لازم را راجع به شرایط دانشگاه ها ، شرایط رشته‌ ها ، رتبه قبولی ها و … به دست آورند تا برای انتخاب رشته‌ ، آگاهی کامل را داشته باشند. برای انتخاب رشته‌ کنکور سراسری 1402 ، تاریخ دقیقی مشخص نشده است اما پیش بینی می کنیم که در اواسط مردادماه باشد.

مرتبط بخوانید : رتبه لازم برای قبولی در دانشگاه های تهران

دفترچه انتخاب رشته کنکور 1402

به داوطلبان توصیه می شود حتما برای انتخاب رشته‌ کنکور سراسری ، دفترچه راهنمای مربوط به گروه آزمایشی خود را دانلود و بررسی نمایند. این دفترچه ، به موارد مهمی اشاره کرده است و داوطلب باید از این موارد اطلاع داشته باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  انتخاب رشته مجازی رایگان | راهنمای تصویری

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 ، احتمالا یک الی دو روز قبل از آنکه فرایند انتخاب رشته‌ آغاز گردد ، در دسترس قرار بگیرد. این دفترچه هنوز منتشر نشده است اما می توانید از دفترچه های سال قبل که لینک دانلود آنها را در ادامه قرار داده ایم ، استفاده کنید.

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته‌‌ کنکور سراسری تجربی

دانلود دفترچه انتخاب رشته‌‌ کنکور سراسری ریاضی

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته‌‌ کنکور سراسری انسانی

دانلود دفترچه انتخاب رشته‌‌ کنکور سراسری هنر

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته‌‌ کنکور سراسری زبان

مراحل انتخاب رشته‌ کنکور سراسری

برای انتخاب رشته‌ کنکور سراسری باید مراحل آن را طی کنید که در این بخش توضیح می دهیم :

مطالعه دفترچه راهنما

اولین مرحله در انتخاب رشته‌ کنکور سراسری ، مطالعه دفترچه راهنماست. این دفترچه ، اطلاعات زیادی در اختیار شما قرار می دهد تا اگر مشاور نداشتید ، بتوانید انتخاب رشته‌ را بدون اشتباه انجام دهید. دفترچه انتخاب رشته‌ کنکور سراسری برای گروه های آزمایشی مختلف به صورت مجزا منتشر می شود.

واریز هزینه انتخاب رشته‌

انتخاب رشته‌ کنکور سراسری ، هزینه ای ندارد مگر آنکه بخواهید در دانشگاه های پیام نور ، غیرانتفاعی و فرهنگیان انتخاب رشته‌ نمایید. بدین منظور لازم است کارت علاقه مندی این دانشگاه ها را از سایت سازمان سنجش تهیه کنید و سریال اعتباری دریافت نمایید.

دریافت فرم انتخاب رشته‌ کنکور

بعد از واریز هزینه های مربوط به انتخاب رشته‌ کنکور ، مجاز هستید فرم را دریافت کنید. جهت دریافت فرم انتخاب رشته‌ ، باید اطلاعات خود به شرح شماره پرونده ، کدپیگیری ثبت نام و شماره داوطلبی خود را ارائه دهید. در صورت فراموشی این اطلاعات نیز از سیستم پاسخگویی سازمان سنجش بازیابی نمایید.

تکمیل فرم انتخاب رشته‌

برای تکمیل فرم انتخاب رشته‌ کنکور سراسری ، مجاز هستید حداکثر 150 کد رشته‌ را انتخاب کنید. کد رشته‌ های انتخابی شما می توانند از دانشگاه های روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، پیام نور ، غیرانتفاعی و مجازی باشند و اولویت بندی کد رشته‌ ها نیز به اختیار خودتان است. همچنین اجباری در تکمیل کل فرم انتخاب رشته‌ وجود ندارد و می توانید یک رشته‌ یا 150 رشته‌ را داخل فرم اولویت بندی نمایید.

احتمالا این را هم بپسندید  سقف تراز کنکور 1402📞 راهنمای کامل سقف تراز کنکور

ثبت فرم انتخاب رشته‌ در سایت سنجش

پس از تکمیل فرم انتخاب رشته‌ باید آن را در سایت ثبت نمایید در غیر این صورت ، فرم انتخاب رشته‌ شما بررسی نخواهد شد. لازم به ذکر است که انتخاب رشته‌ کنکور تمام گروه های آزمایشی که شرکت کرده اید ، داخل یک فرم انجام می شود. به طور مثال اگر شما در گروه های آزمایشی زبان و تجربی آزمون داده اید ، حداکثر تعداد انتخاب شما 150 کد رشته‌ برای هر دو گروه خواهد بود.

مرتبط بخوانید : مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور 1402 دانشگاه آزاد

انتخاب رشته کنکور 1402

فرایند انتخاب رشته‌ کنکور دانشگاه آزاد از دانشگاه های سراسری مجزاست. شما برای انتخاب رشته‌ در این دانشگاه باید به سایت Azmoon.org مراجعه کنید. انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد بر خلاف انتخاب رشته‌ دانشگاه های سراسری دارای هزینه هم است که باید در سامانه پرداخت گردد. داوطلبان در مرحله انتخاب رشته‌ این دانشگاه مجاز هستند 100 کد رشته‌ محل را انتخاب کرده و اولویت بندی نمایند و فقط هم مجازند از رشته‌ های گروه آزمایشی خود انتخاب کنند.

سوالات شما

  • زمان انتخاب رشته کنکور 1402 در چه تاریخی است؟

زمان انتخاب رشته‌ کنکور سراسری در اواسط مردادماه است.

  • سایت انتخاب رشته‌ کنکور سراسری کدام است؟

داوطلبانی که می خواهند انتخاب رشته‌ کنکور سراسری را انجام دهند باید به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند.

  • انتخاب رشته‌ کنکور دانشگاه آزاد در کدام سایت انجام می شود؟

مسئول انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد ، سامانه Azmoon.org می باشد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رتبه کنکور کدام عدد است – راهنمای خواندن کارنامه و رتبه کنکور

رتبه کنکور کدام عدد است – راهنمای خواندن کارنامه و رتبه کنکور

  یک بخش از کارنامه کنکور سراسری داوطلبان مربوط به رتبه و ترازیست که هر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر