از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

چرا سهمیه کنکور اعمال نشده 📞 راهنمای تایید سهمیه کنکور 1402

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

چرا سهمیه کنکور اعمال نشده

چرا سهمیه کنکور اعمال نشده  و چگونه باید برای تایید سهمیه خود در کنکور 1402 اقدام کنیم ؟ داوطلبان کنکور سراسری که واجد شرایط استفاده از سهمیه های رزمندگان و ایثارگری هستند ، باید در زمان ثبت نام کنکور که در بهمن ماه است سهمیه خود را به تایید ارگان مربوطه برسانند و کدپیگیری که از آن ارگان دریافت کرده‌ اند را در فرم ثبت نام کنکور درج نمایند. داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور سهمیه خود را اعمال نکرده اند یا سهمیه آنها توسط ارگان مربوطه تایید نشده‌ است ، باید برای پیگیری های لازم اقدام کنند. در ادامه این مطلب راهنمای تایید سهمیه کنکور 1402 را شرح خواهیم داد.

برای تایید سهمیه کنکور خود باید در سایت سازمان سنجش درخواستی مبنی بر عدم اعمال سهمیه ارسال کنید تا مورد بررسی کارشناسان قرار گیرد. اگر با نحوه ارسال درخواست آشنایی ندارید ، با مشاوران ارشد ما تماس بگیرید تا برای شما ارسال درخواست انجام دهند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

چرا سهمیه کنکور 1402 اعمال نشده

داوطلبانی که سهمیه کنکور آنها اعمال نشده‌ است باید برای پیگیری های لازم به ارگان مربوطه مراجعه کنند. بنا به گفته های سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور ، عده ای از داوطلبان هستند که در مرحله اول تاییدیه نگرفته‌ اند و بعد از اعلام سازمان سنجش به ارگان ذیربط ، سهمیه آنها تایید شده‌ است و تاییدیه را به سازمان سنجش ارسال کرده‌ اند. برای این دسته از داوطلبان سهمیه در انتخاب رشته کنکور لحاظ خواهد شد.

بیشتر داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه کنکور و دریافت کارنامه کنکور خود متوجه می شوند که سهمیه آنها اعمال نشده‌ است و با توجه به تاثیر زیادی که سهمیه های رزمندگان و ایثارگری در افزایش شانس قبولی دارند ، نباید از این موضوع رد شد. حتما اگر برای شما هم چنین مشکلی پیش آمد حتما اقدامات لازم را پیش از پایان مهلت انتخاب رشته‌ کنکور انجام دهید. در غیر این صورت و پس از پایان زمان انتخاب رشته‌ کنکور ، سهمیه برای شما اعمال نخواهد شد.

مرتبط بخوانید : بهترین سهمیه در کنکور – کدام سهمیه کنکور بهتر است

راهنمای تایید سهمیه کنکور 1402

داوطلبان برای تایید سهمیه کنکور خود باید دو اقدام را انجام دهند اقدام اول مراجعه به ارگان مربوطه و دریافت فرم تایید سهمیه و اقدام دوم ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش. ارگان های مربوطه برای تایید سهمیه های کنکور سراسری شامل بنیاد شهید _ امور ایثارگران ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و وزارت جهاد کشاورزی هستند و داوطلبان باید با مراجعه به ارگان مربوط به سهمیه خود ، فرم تایید سهمیه را دریافت و تکمیل نمایند. پس از تایید شدن سهمیه توسط آن سازمان ، داوطلب باید فرم را به سایت سازمان سنجش ارسال نماید.

مرتبط بخوانید : سهمیه ایثارگران در کنکور دانشگاه آزاد

آخرین مهلت اعمال سهمیه در آزمون سراسری 1402

آخرین مهلت اعمال سهمیه در آزمون سراسری حداکثر یک هفته پس از اعلام نتایج اولیه است. اگر فرم تایید شده‌ سهمیه در این مهلت یک هفته ای به سازمان سنجش ارسال شد ، سهمیه برای داوطلب اعملال می شود و اگر پس از این مهلت ارسال شود ، سهمیه درخواستی داوطلب تایید نخواهد شد و با سهمیه آزاد گزینش می شود.

اگر با نحوه ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش اشنایی ندارید ، با مشاوران ارشد ما تماس بگیرید تا برای شما ارسال درخواست انجام دهند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

ارگان های تایید کننده‌ سهمیه های کنکور 1402

چرا سهمیه کنکور اعمال نشده

هر یک از داوطلبان باید با توجه به نوع سهمیه خود باید به ارگان مربوطه مراجعه نمایند که در جدول زیر توضیح داده‌ شده‌ است :

احتمالا این را هم بپسندید  استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور - میزان تاثیر سهمیه ایثارگران در کنکور 1402
نام سازمان داوطلبان مشمول
نیروهای مسلح (نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) رزمنده کادر و سرباز وظیفه ناجا و همسر و فرزندان آنها
نیروهای مسلح (ستاد کل نیروهای مسلح) رزمنده کادر و سرباز وظیفه و همسر و فرزندان آنها
وزارت جهاد کشاورزی رزمنده جهادگر و همسر و فرزندان آنها
نیرو های مسلح (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) رزمنده کادر و سرباز وظیفه ودجا و همسر و فرزندان آنها
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (رزمنده داوطلب بسیجی) رزمنده داوطلب بسیجی و همسر و فرزندان آنها
نیروهای مسلح (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، کادر و سرباز وظیفه) رزمنده کادر و سرباز وظیفه و همسر و فرزندان آنها
نیروهای مسلح (ارتش جمهوری اسلامی ایران) رزمنده کادر و سرباز وظیفه آجا و همسر و فرزندان آنها
بنیاد شهید و امور ایثارگران جانبازان و همسر و فرزندان آنها ، آزادگان و همسر و فرزندان آنها ، فرزند و همسر شهدا و مفقودالاثرها

مرتبط بخوانید : سامانه دریافت کد ایثارگری سپاه و دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش

سوالات متداول

  • راهنمای تایید سهمیه کنکور 1402 به چه صورت است ؟

داوطلبان برای تایید سهمیه خود باید به ارگان مربوطه مراجعه کرده‌ و فرم تایید سهمیه را دریافت و تکمیل کنند. سپس باید این فرم را برای سازمان سنجش ارسال نمایند.

  • داوطلبان تا چه تاریخی مهلت دارند تا برای تایید سهمیه خود اقدام کنند ؟

آخرین مهلت اعمال سهمیه در آزمون سراسری حداکثر یک هفته پس از اعلام نتایج اولیه است.

  • چرا سهمیه کنکور اعمال نشده‌ ؟

عدم اعمال سهمیه در کنکور ممکن است به دلیل عدم تایید ارگان ذیربط باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  اسامی شهر های منطقه یک کنکور 1401 - لیست کامل شهرها و مناطق

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

منطقه در کنکور چیست

منطقه در کنکور چیست – سهمیه مناطق کنکور سراسری چیست

  منطقه در کنکور چیست ؟ یکی از موارد مهمی که در کنکور سراسری مطرح …

24 نظر

  1. سلام ، من موقع ثبت نام ارشد فراموش کردم که سهمیه رو وارد کنم . الان که موقع انتخاب رشته هست بخوام اقدام کنم ممکنه ؟ یعنی درخواست بدم که سنجش سهمیه رو اعمال کنه رسیدگی میکنن با توجه ب اینکه قبلا موقع ثبت نام اعلام نکزذه بودم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید برای اعمال سهمیه در کنکور ارشد ، در سایت سازمان سنجش درخواست ارسال کنید. اگر برای ارسال درخواست نیاز به راهنمایی دارید ، با مشاوران ما تماس بگیرید.

  2. سلام خسته نباشید
    الان دو روز هستش که جواب کنکور فنی اومده و تونستم دانشکده فنی با سهمیه جانبازی پدرم قبول شم در واقع موقع ثبت نام کنکور فقط تونستم فیلد مربوط به سهمیه جانبازی رو وارد کنم و کد جانبازی رو هر کاری کردم وارد نشد
    فقط میخواستم بدونم مشکلی در فرآیند ثبت نام دانشگاه پیش میاد؟؟ چرا سهمیه کنکور اعمال نشده

    • پاسخ با ما

      با سلام. لازم است که در سایت سازمان سنجش درخواست ارسال کنید و موضوع را پیگیری نمایید. برای ارسال درخواست می توانید با مشاوران ما تماس حاصل بفرمایید.

  3. سلام وقتتون بخیر آیا ممکنه سهمیه ۲۵ درصد جانبازانم توسط سنجش رد بشه یا فقط مربوط به سهمیه ۵ درصدی در کنکور سراسری میشه؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در زمان تکمیل فرم ثبت نام کنکور باید کد پیگیری سهمیه خود را درج کنید

    • سلام شرمنده من کد دوازده رقمیمو زدم و باید به ارگان مربوطه زنگ می زدم تا یک کد هفت رقمی بده که سهمیه تایید سه متاسفانه من دیر مراجعه کردم گفت شاید سهمیه تایید نشه می خواستم بدونم می ش دوباره از اون کد استفاده کرد و کی دیگه می تونم ازکد مجددا استفاده کرده و از سهمیه برای کنکور استفاده کرد

    • سلام یک سوال من کد دوازده رقمیمو وارد کردم اما باید به ارگان مربوطه زنگ می زدم ولی دیر شد به ارگان زنگ زدیم گفت کد برای سایت فرستادم ولی دیر شده.می خواستم بدونم وقتی در هنگام کارت ورود به جلسه عدم تایید بخوره می ش دوباره از اون کد استفاده کرد بعد چه زمانی دیگه می تونم کد اعمال کنم که کنکور همین سال قبول شم

    • پاسخ با ما

      با سلام. در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور فرصت دارید که سهمیه خود را اعمال کنید.

  4. ببخشید مثلا تا چه حد باشه رتبه اصلی بدون تاثیر سهمیه سهمیه اعمال میشه مثلا اگه طرف رتبه اصلیش ۲۰۰بشه بازم سهمیه ش اعمال میشه که بخواد رتبه بهتری تر اون بیاره

  5. پرستو براهی

    با سلام من در کنکور ارشد ثبت نام کردم ولی پیامی از سوی سازمان سنجش ارسال شد که سهمیه ایثارگری من تأیید نشده الان باید به کجا مراجعه کنم ؟؟ و سوال دیگه اینکه من در کنکور سراسری هم از سهمیه استفاده کردم آیا این باعث میشه که دیگه نتونم از سهمیه ام در کنکور ارشد استفاده کنم ؟؟ ممنون میشم پاسخگو باشید.

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای پاسخ سوال اول خود توصیه می شود با مشاوران مرکز پاسخ با ما تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی شوید و در پاسخ به سوال دوم نیز شما می توانید در کنکور ارشد از سهمیه خود استفاده کنید

  6. ابوالفضل

    با سلام روزتون بخیر. من سهمیه 25 درصد ایثارگران رو دارم. پارسال پشت موندم و از هیچ جایی هم قبول نشدم (تو کارنامم زد مردود) و دیروز هم کارت ورود به جلسه رو گرفتم و سهمیه رو نوشته بود فرزند آزاده. اما الان برام از سنجش پیامک اومده که سهمیه شما از سمت ارگان مربوطه تایید نشده. الان سهمیه من لحاظ شده؟ اگه نه پس چرا تو کارت ورود به حلسه نوشته شده؟ باید چیکار کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید در زمان دریافت کارت کنکور به ارگان مربوطه مراجعه کرده و تایید سهمیه را پیگیری کنید.

    • سلام
      کد رهگیری سهمیه ایثار گری پدر اشتباه وارد کردم ایا ۲۷ ام که نتایج کنکور سراسری میاد
      بازهم اجازه ویرایش اطلاعات میدن؟
      دورقم اول کد اشتباه وارد کردم😭
      اگر ویرایش نمیدن راهی هست که بتونیم اعمال کنیم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید در سایت سنجش درخواست ثبت نمایید.

  7. با سلام بنده در زمان ثبت نام ک12 رقمی اشتیاه وارد کردم وقبل ازمون کد درست را وارد کردم ولی الان که نتایح اعلام شده سهمیه ازاد اعمال شده ایثارگری ارتش هستم برای اعمال سهمیه کجا اقدام کنم ؟؟ وایا تاثیر گذار هست؟؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را بهتر راهنمایی کنند.

  8. سلام. من زمان ثبت نام کنکور سهمیه مناطق رو ب اشتباه وارد کردم.. و حااا برام به جای منطقه دو سهمیه منطقه سه اعمال شده‌‌ . میخواستم بدونم میشه در زمان انتخاب رشته کنکورسهمیه منطقه دو را به جای سه اعمال کرد؟

  9. دانیال شوری

    سلام خسته نباشید بنده سهمیه ۵درصد هستم و اینکه موقع اعلام نتایج سهمیه من اعمال نشده است من خودم رفتم یکی از پایگاه های سپاه بعد ب من گفتن یک نامه دادن گفتن سپاه استان و برای سنجش نامه بزنن به نظرتون درست میشه ؟

  10. سلام وقت بخیر بنده پدرم جانباز 33درصد ارتش هست ولی توی سایت هرچی می‌خوام از سهمیه 25درصد استفاده کنم نمیشه و فقط 5درصد ثبت میشه دلیلش چی می‌تونه باشه

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر