از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مهلت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد
مهلت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

 

برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه ها، معمولا زمانی مشخص می شود که نتایج نهایی پذیرش داوطلبان اعلام گشته و دانشگاه ها از آن ها ثبت نام حضوری به عمل آورند. به طور کلی هر دانشگاه برای پذیرش دانشجویان جدید رشته های مختلف، یک ظرفیت مشخصی را تعیین می کند که در صورت عدم تکمیل آن تصمیم به برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت می گیرد. دانشگاه آزاد نیر از این امر مستثنی نیست و در برخی از دوره ها با اجرای تکمیل ظرفیت و قرار دادن مهلت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ، افراد واجد شرایط را ثبت نام می کند.

تمامی داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت رشته های با آزمون شرکت کنند اما امکان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت بدون آزمون دانشگاه آزاد برای تمامی داوطلبان واجد شرایط، فراهم است.

مهلت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

فرآیند تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در سال گذشته دو مرتبه و برای نیمسال های تحصیلی مهر و بهمن اجرا شد. انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ترم مهر ماه از روز 2 الی 10 مهر ماه سال 98 انجام گردید و علاقه مندان برای شرکت در فرآیند انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ترم بهمن ماه از روز 28 آبان ماه لغایت 18 بهمن ماه 98 فرصت داشتند که نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. پیش بینی می شود زمانبندی این مرحله در صورت اجرا، در سال جاری نیز به همین منوال باشد.

لازم به ذکر است که فرصت ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بهمن ماه 98 پس از چندین مرتبه تمدید تا روز 18 بهمن ماه به طول انجامید و نمی توان به طور قطعی گفت که مهلت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت تمامی دوره ها مشمول فرصت مجدد می شود.

به طور کلی فرآیند تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد و نیز سایر دانشگاه ها را نمی توان مرحله ای ثابت دانست. از همین رو برای زمان آغاز این مرحله در سال جاری نمی توان تاریخ دقیقی را تعیین کرد. تنها چیزی که به طور قطعی می توان بیان نمود این است که اجرایی شدن آن پس از ثبت نام نهایی افراد مشخص می گردد.

نکاتی پیرامون انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

دانستن برخی نکات برای ثبت نام در مهلت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد الزامی است. یکی از مهم ترین نکاتی که در مورد فرآیند تکمیل ظرفیت این دانشگاه در نیمسال تحصیلی دوم (بهمن ماه) وجود دارد، این است که به علت اجرای مراحل مختلف آن همزمان با ترم مهر ماه، شروع به تحصیل پذیرفته شدگان، از ترم بهمن ماه می باشد.

دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه های هزینه پرداز است و علاقه مندان به شرکت در فرآیند تکمیل ظرفیت آن نیز برای ثبت نام موظف به پرداخت مبلغی می باشند که میزان آن در هر سال، معمولا بیشتر از دوره قبلی خودش می باشد.

امکان شرکت در فرآیند تکمیل ظرفیت رشته های با آزمون دانشگاه آزاد معمولا تنها برای داوطلبانی فراهم است که در اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری مجاز به انتخاب رشته شده باشند.

به عبارتی داوطلبانی که پس از انتخاب رشته اولیه در کد رشته محل قبولی خود ثبت نام کنند، افرادی که نسبت به انتخاب رشته خود اقدامی ننمایند و یا با وجود انتخاب رشته اولیه، مورد پذیرش در هیچ یک از رشته های مورد نظر واقع نشوند، می توانند در فرآیند تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شرکت نمایند.

ناگفته نماند که داوطلبان در حال تحصیل، در صورت پذیرش در کد رشته محل انتخابی مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد، دیگر مجاز به ادامه تحصیل در رشته تحصیلی قبلی خود نمی باشند و باید در رشته قبولی جدید به ادامه تحصیل بپردازند.

انتخاب رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد در فرآیند تکمیل ظرفیت آن، برخلاف رشته های با آزمون، برای تمامی متقاضیان امکان پذیر است.

ثبت نام و انتخاب رشته داوطلبان در مرحله تکمیل ظرفیت ممکن است به دو صورت اینترنتی و یا حضوری انجام شود. این موضوع در هر دوره متغیر است اما معمولا تکمیل ظرفیت ترم مهر ماه به صورت اینترنتی و تکمیل ظرفیت ترم بهمن ماه به صورت حضوری انجام می شود.

چنانچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی باشد داوطلبان باید به سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه کنند و لیست رشته های انتخابی خود را ثبت نمایند اما در صورت ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت به صورت حضوری، معمولا به داوطلبان اجازه داده نمی شود که نسبت به نام نویسی در بیش از یک رشته محل اقدام کنند.

این را فراموش نکنید که فرآیند تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد، فرصتی نیست که همواره و برای تمامی رشته ها فراهم باشد. بنابراین در صورت اجرایی شدن آن در سال جاری سعی کنید به بهترین نحو ممکن از این فرصت بهره ببرید. تیم تخصصی “پاسخ با ما” در کنار شماست تا شما را در این مسیر یاری نماید.

احتمالا این را هم بپسندید  تکمیل ظرفیت دانشگاه علوم تحقیقات 1402 📞 زمان و شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت علوم تحقیقات

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد 1402 📞 زمان و شرایط ثبت نام

تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد در سال هایی که برگزار می شود ، فرایند ثبت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر