از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد – مشاوره انتخاب رشته تکمیل ظرفیت

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد - مشاوره انتخاب رشته

هر ساله ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در دو نیمسال مهر و بهمن ماه انجام می گیرد و این امکان در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که اگر در رشته ای قبول نشده اند و یا از رشته خود رضایت ندارند ، بتوانند با شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت شانس خود را برای پذیرش در دانشگاه بهتر امتحان کنند.

در سال گذشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در رشته های علوم پزشکی و غیرعلوم پزشکی فقط در نیمسال اول تحصیلی صورت گرفت و در نیمسال تحصیلی تکمیل ظرفیت فقط برای رشته های بدون کنکور برگزار شد.

راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی پس از اعلام نتایج انتخاب رشته ، چنانچه ظرفیت پذیرش دانشجو در واحدهای دانشگاهی به حد نصاب تعیین شده نرسد ، مرحله تکمیل ظرفیت را برگزار می کند و با جذب دانشجوی بیشتر ، فرصت تحصیل را برای علاقه مندان این دانشگاه فراهم می سازد.

با توجه به اینکه مرحله ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد معمولا در هر دو ترم مهر و بهمن ماه برگزار می شود ، هر یک از آن را جداگانه توضیح داده ایم :

نیمسال اول تحصیلی

در سال گذشته پس از اعلام نتایج نهایی کنکور ، از تاریخ 2 الی 10 مهر به داوطلبان فرصت داده شد برای شرکت در مرحله انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اقدام کنند و با انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد رشته ها و دانشگاه های دارای پذیرش در اختیار داوطلبان قرار گرفت.

در سال 99 نیز به احتمال زیاد تکمیل ظرفیت ورودی مهر ماه برگزار می گردد و زمان ثبت نام در آن نیز حداکثر دهه اول مهر ماه و از طریق سایت azmoon.org می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای ثبت نام و اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزاد

لازم به ذکر است که برخی از داوطلبان در لیست ذخیره شدگان قرار می گیرند و باید در تاریخی که توسط دانشگاه ها تعیین می شود برای ثبت نام خود اقدام نمایند و پذیرش این دسته از داوطلبان مشروط به این است که دانشگاه ظرفیت خالی در رشته مورد تقاضا داشته باشد و در غیر این صورت پذیرش نخواهند شد.

داوطلبان برای ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد مجاز به انتخاب حداکثر 100 کدرشته محل در گروه آزمایشی خود هستند.

دانلود دفترچه های تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور آزاد 98
دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور آزاد 99

(همزمان با انتشار دفترچه ، لینک فوق فعال می شود)

 

برای ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد تمام داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند اعم از داوطلبانی که در رشته ای پذیرفته شده اند یا خیر ، مجاز هستند ولی حتما باید طبق کارنامه کنکور ، مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد باشند.

پذیرفته شدگان دانشگاه های سراسری و آزاد ، در صورت شرکت در تکمیل ظرفیت و کسب قبولی ، مجاز به ادامه تحصیل در رشته قبلی نیستند و باید در رشته جدید پذیرفته شده ثبت نام انجام دهند.

نیمسال دوم تحصیلی

آخرین باری که تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد برای رشته های با کنکور در نیمسال دوم تحصیلی یعنی ترم بهمن ماه برگزار شد ، در سال 96 بوده است و در دو سال گذشته انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بهمن ماه نداشته ایم.

البته در سال گذشته برای رشته های بدون کنکور در گروه های علوم ریاضی و فنی ، علوم پایه ، هنر ، علوم انسانی و در مقاطع تحصیلی کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته تکمیل ظرفیت برگزار شد.

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد

دفترچه تکمیل ظرفیت بدون کنکور مهرماه آزاد
دفترچه تکمیل ظرفیت بدون کنکور بهمن ماه کاردانی ناپیوسته آزاد
دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بدون کنکور بهمن ماه  کاردانی پیوسته
دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بدون کنکور کارشناسی پیوسته بهمن ماه
دفترجه تکمیل ظرفیت بدون کنکور بهمن ماه کارشناسی ناپیوسته آزاد

 

در زمان انتخاب رشته مواردی مانند شهریه دانشگاه آزاد و ظرفیت پذیرش هر یک از رشته ها را در نظر داشته باشید و در تکمیل فرم انتخاب رشته حتما رتبه قبولی سال های گذشته را بررسی کنید. برای ثبت نام رشته های بدون کنکور نیز سعی کنید در همان اولین روزی که ثبت نام آغاز می شود ، نام نویسی خود را انجام دهید تا ظرفیت رشته مورد نظرتان تکمیل نشود.

در صورت تمایل می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی پاسخ با ما تماس بگیرید تا بر اساس تجربه ای که از داوطلبان سال های گذشته دارند ، بهترین انتخاب رشته با شانس پذیرش بالا را برای شما انجام دهند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت دانشگاه پردیس خودگردان

تکمیل ظرفیت دانشگاه پردیس خودگردان 1402 📞 زمان ، شرایط ثبت نام و لیست رشته ها

تکمیل ظرفیت دانشگاه پردیس خودگردان برای رشته‌ های مختلف بدون کنکور و با کنکور برگزار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر