از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته سونوگرافی بدون کنکور 1402 📞 راهنمای قبولی بدون کنکور در رشته سونوگرافی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته‌ سونوگرافی بدون کنکور - راهنمای قبولی بدون کنکور در رشته‌ سونوگرافی

خیلی از داوطلبانی که به تازگی مدرک دیپلم خود را گرفته‌ و یا از زمان فارغ التحصیلی آن ها چند سال گذشته است ، متقاضی تحصیل در رشته‌‌ های بدون کنکور هستند. رشته‌ های پزشکی به دلیل بازار کار و درآمد بالایی که دارند ، پر متقاضی تر هستند. رشته‌ سونوگرافی از شاخه های پزشکی است که در تعدادی از دانشگاه های سراسری با عنوان رشته‌ تکنولوژی پرتوشناسی ارائه می شود. در صورت تمایل به ثبت نام رشته سونوگرافی بدون کنکور ، لطفا ادامه این مطلب را دنبال کنید تا شما را راهنمایی نماییم.

در مورد شرایط رشته‌ های پزشکی بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان سوالی دارید؟

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

رشته سونوگرافی بدون کنکور دانشگاه روزانه

در دانشگاه روزانه تعدادی از رشته‌ های پیراپزشکی مثل پرستاری ، هوشبری ، اتاق عمل ، مامایی ، فوریت های پزشکی و … در دوره کاردانی یعنی فوق دیپلم ، به صورت بدون کنکور ارائه می شود و داوطلبان با شرایط زیر می توانند در این رشته‌ ها شرکت کنند :

  • شرکت در کنکور تحربی (تبه اکتسابی مهم نیست ولی حتما باید در کنکور تجربی شرکت کنید تا بتوانید انتخاب رشته‌ را انجام دهید)
  • دارا بودن مدرک دیپلم تجربی با حداقل معدل کتبی 15
  • رعایت شرط سنی بین 18 الی 25 سال
  • شرکت در مصاحبه

داوطلبان با دارا بودن شرایط فوق می توانند وارد رشته‌ های پیراپزشکی بدون کنکور در دانشگاه های روزانه شوند. البته تاکنون رشته سونوگرافی بدون کنکور ارائه نشده‌ است. ولی این احتمال وجود دارد که در سال های آینده شاهد پذیرش دانشجو در این رشته‌ بر اساس سوابق تحصیلی باشیم. توصیه می شود از طریق ارتباط با مشاوران پاسخ با ما ، پیگیری های لازم را انجام دهید تا از تحصیل در رشته‌ مورد علاقه خود محروم نشوید.

مرتبط بخوانید : رشته‌ دندانسازی با کنکور و بدون کنکور و رشته‌ فیزیوتراپی بدون کنکور

راهنمای ثبت نام رشته‌ سونوگرافی بدون کنکور دانشگاه روزانه

داوطلبانی که شرایط ثبت نام و شرکت در رشته‌ های پیراپزشکی بدون کنکور را دارند ، جهت ورود به این رشته‌ ها باید در کنکور تجربی ثبت نام کنند که در بهمن ماه و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. در تیرماه نیز آزمون سراسری برگزار می شود که می بایست با دریافت کارت ورود به جلسه ، در حوزه امتحانی حضور یابند.

احتمالا این را هم بپسندید  پیراپزشکی بدون کنکور - رشته های پیراپزشکی بدون کنکور

بنابراین با وجود آنکه رشته‌ سونوگرافی بدون کنکور ارائه می شود ، اما شرکت در کنکور تجربی الزامیست. پس از برگزاری آزمون ، نتایج آن حداکثر تا یک ماه اعلام می شود که همراه با اعلام نتایج ، دفترچه ای تحت عنوان دفترچه انتخاب رشته‌ کنکور تجربی منتشر می گردد.

در دفترچه انتخاب رشته‌ تجربی ، اسامی رشته‌ های بدون کنکور درج شده‌‌ اند. گر رشته‌ مورد تقاضای شما یعنی سونوگرافی ، در لیست رشته‌ های ارائه شده‌ موجود باشد ، می بایست انتخاب رشته‌ کنکور تجربی را انجام دهید و آن رشته‌ یا رشته‌ محل ها را در فرم انتخاب رشته‌ بگنجانید.

رشته‌ سونوگرافی بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان

رشته سونوگرافی بدون کنکور

در خصوص دانشگاه پردیس خودگردان مخصوصا دانشگاه پردیس خودگردان کیش اطلاعات غلط زیادی توسط برخی منابع نامعتبر وجود دارد و داوطلبان این تصور را دارند که می توانند با خرید صندلی دانشگاه پردیس خودگردان و بدون شرکت در آزمون سراسری و صرفا به دلیل پرداخت شهریه زیاد ، در رشته‌ های پزشکی از جمله سونوگرافی تحصیل کنند.

اما تاکنون رشته‌ رادیولوژی بدون کنکور در دانشگاه های پردیس بین الملل ارائه نشده‌ است و چنانچه دانشگاهی با دریافت شهریه سنگین اقدام به جذب دانشجو به صورت بدون کنکور در این رشته‌ کند ، بر خلاف مقررات آموزشی بوده‌ و مدرک فارغ التحصیلی که به دانش آموختگان ارائه می دهد ، از لحاظ ورود به بازار کار و ادامه تحصیل در رشته‌ رادیولوژی معتبر نیست.

مرتبط بخوانید : رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه آزاد علوم پزشکی تهران

سونوگرافی بدون آزمون دانشگاه آزاد

در دانشگاه آزاد رشته‌ تکنولوژی پرتوشناسی یا همان سونوگرافی چه به صورت بدون کنکور و چه به صورت با کنکور ، ارائه نمی شود. در واقع دانشگاه آزاد از شاخه های پزشکی رشته‌ هایی مثل رادیولوژی ، فیزیوتراپی ، بینایی سنجی ، پرتودرمانی و … را برگزار نمی کند. عدم ارائه این رشته‌ ها هم می تواند مزیتی داشته باشد از لحاظ اشباع نشدن بازار کار و فرصت های شغلی بیشتر و هم می تواند معایبی را برای علاقه مندان به این رشته‌ که امکان قبولی در دانشگاه های سراسری را ندارند ، در پی داشته باشد.

مرتبط بخوانید : دانشگاه بین المللی کیش پزشکی بدون کنکور

بازار کار و درآمد رشته‌ سونوگرافی

رشته‌ سونوگرافی بدون کنکور

تحصیل در رشته‌ سونوگرافی یا همان تکنولوژی پرتوشناسی 4 سال به طول می انجامد. بعد از 4 سال و دریافت مدرک کارشناسی ، می توان وارد بازار کار شد. در رشته‌ تکنولوژی پرتوشناسی ، تصویربرداری تشخیصی به سه روش پرتوی یونیزان (مانند رادیوگرافی و ماموگرافی) ، پرتوی غیر یونیزان (مانند MRI و سونوگرافی) و روش های پزشکی هسته ای صورت می پذیرد یعنی سونوگرافی از حیطه های کاری رادیولوژی است و رشته‌ مجزایی در دانشگاه محسوب نمی شود.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه قبولی رادیولوژی پردیس خودگردان - طبق قبولی های 1400 و 99

در حال حاضر با توجه به نیاز مادران باردار به انجام سونوگرافی و بسیاری دیگر از بیماری های مختلف ، وضعیت بازار کار رشته‌ سونوگرافی مساعد است. متخصصان این رشته‌ با توجه به ظرفیت کم دانشگاه ها ، کمتر از فارغ التحصیلان سایر رشته‌ ها هستند.

سوالات شما

  • آیا رشته‌ سونوگرافی به صورت بدون کنکور ارائه می شود؟

خیر ، رشته ای تحت عنوان سونوگرافی بدون کنکور ارائه نمی شود.

  • کدام یک از رشته‌ های پیراپزشکی بدون کنکور هستند؟

رشته‌ هایی همچون پرستاری ، هوشبری ، اتاق عمل و … در برخی از سال ها بدون کنکور ارائه می شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رتبه قبولی رادیولوژی پردیس خودگردان

رتبه قبولی رادیولوژی پردیس خودگردان – طبق قبولی های 1400 و 99

تعداد زیادی از دانشگاه های پردیس خودگردان ، رشته رادیولوژی یا همان رشته تکنولوژی پرتوشناسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر