از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دانشگاه سما بابل – معرفی و راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دانشگاه سما بابل – معرفی و راهنمای کامل

آموزشکده های فنی حرفه ای زیر مجموعه ای از دانشگاه های آزاد هستند که تمام مقررات دانشگاه آزاد در زمینه پذیرش دانشجو برای آن ها نیز اعمال می شود. یکی از این آموزشکده ها ، دانشگاه سما بابل است که هر ساله پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور و بر اساس مدرک دیپلم را انجام می دهد.

ورود به دانشگاه سما بابل تقریبا آسان است و نیازی به دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی نیست و تنها با مدرک دیپلم می توان وارد این دانشگاه شد و در رشته مورد علاقه تحصیل کرد.

رشته های بدون کنکور دانشگاه سما بابل

مزیت دانشگاه سما بابل این است که امکان دو بار ثبت نام در سال را دارد و داوطلبانی که از ورودی مهر ماه جامانده اند می توانند برای ثبت نام ورودی بهمن ماه اقدام کنند. رشته هایی که در هر دو نیمسال ارائه می شوند ، مشابه هستند ولی معمولا ظرفیت پذیرش دانشجو برای ترم بهمن ماه کمتر است.

اخرین ثبت نام دانشگاه سما بابل در بهمن ماه 98 انجام گرفت و اسامی رشته های ارائه شده به شرح زیر هستند و احتمالا در مهر 99 نیز همین رشته ها ارائه شوند.

  • گرافیک – گرافیک
  • نقشه کشی معماری – معماری
  • صنایع چوب و کاغذ – سازه های چوبی
  • الکترونیک – الکترونیک عمومی
  • امور زراعی و باغی – تکنولوژی تولیدات باغی
  • نقشه کشی عمومی – نقشه کشی و طراحی صنعتی
  • کودکیاری – مربی کودک
  • نرم افزار کامپیوتر
  • ساختمان – کارهای عمومی ساختمان
  • امور دامی – تکنولوژی پرورش طیور
  • تربیت بدنی
  • امور دامی – تکنولوژی پرورش دام
  • امور زراعی و باغی – تکنولوژی تولیدات زراعی
احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام کاردانی پیوسته 1402 📞 راهنمای ثبت نام کاردانی پیوسته در تمام دانشگاه ها

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سما بابل همزمان با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد انجام می گیرد و اسامی رشته های تمامی واحد های دانشگاهی آزاد در دفترچه ای تحت عنوان دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد درج شده و توسط سایت azmoon.org منتشر می شود.

شرایط پذیرش و راهنمای ثبت نام بدون آزمون واحد سما بابل

رشته های بدون کنکور دانشگاه سما بابل فقط در مقطع کاردانی پیوسته ارائه می شود و هیچ یک از رشته های دوره کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه برگزار نمی گردد.

منظور از دوره کاردانی پیوسته این است که دانشجویان پس از دو سال تحصیل  و گذراندن حدود 70 واحد درسی در 4 ترم ، می توانند مدرک فوق دیپلم را دریافت کنند و تفاوت آن با کاردانی ناپیوسته در رشته های ارائه شده می باشد.

به عبارتی دیگر رشته های کاردانی پیوسته تماما فنی حرفه ای و مختص به هنرستانی های فنی حرفه ای و کاردانش است اما در دوره کاردانی ناپیوسته رشته های علوم انسانی ، علوم ریاضی و علوم پایه نیز دایر هستند.

متقاضیان جهت ثبت نام کاردانی پیوسته دانشگاه سما بابل ملزم به ارائه مدرک دیپلم نظام قدیم و نظام جدید در رشته های فنی حرفه ای و کاردانش هستند و حتما باید در رشته متناسب با رشته دیپلم خود ثبت نام نمایند.

برای ثبت نام در دانشگاه سما لازم است که به صورت اینترنتی به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org مراجعه نمود و پس از واریز هزینه ثبت نام و دریافت فرم ، نسبت به ثبت حداکثر 20 کد رشته محل اقدام کرد

احتمالا این را هم بپسندید  نتایج کاردانی ازاد 1402 📞 زمان و راهنمای دریافت نتایج بدون کنکور کاردانی

اما ممکن است ثبت نام به صورت حضوری نیز انجام گیرد که در این حالت دانشجویان باید با فراهم کردن مدارک لازم به دانشگاه مراجعه و ثبت نام خود را به صورت مشروط انجام دهند.

توصیه می شود برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به دانشگاه سما بابل از قبیل زمان و نحوه ثبت نام ، اخبار کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام “پاسخ با ما” را دنبال کنید تا به محض شروع شدن ثبت نام و پیش از تکمیل ظرفیت ، ثبت نام خود را از طریق مشاوران مجرب این مرکز انجام دهید.

شهریه دانشگاه سما بابل

شهریه دانشگاه سما بابل به همان میزان مصوب شهریه دانشگاه آزاد است و تفاوتی ندارد و تشکیل شده از دو بخش شهریه ثابت و متغیر است. دانشجویان باید در ابتدای ترم تحصیلی جهت انتخاب واحد شهریه ثابت هر ترم را پرداخت کنند و پس از اخذ واحد های درسی شهریه متغیر افزوده می شود که تا زمان امتحانات پایان ترم فرصت دارند که آن را تسویه کنند.

میزان شهریه دانشگاه سما بابل در هر یک از رشته ها متغیر بوده و برای هر ترم تحصیلی حدود 1/200/000 الی 2 میلیون تومان می باشد در نظر داشته باشید که هر چقدر تعداد واحد های درسی تان بیشتر و عملی باشد ، میزان شهریه نیز افزایش می یابد.

 

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

دانشگاه آزاد بدون آزمون ثبت نام

دانشگاه آزاد بدون آزمون ثبت نام 1402 📞 زمان ، شرط معدل و مراحل ثبت نام بدون کنکور آزاد

دانشگاه آزاد بدون آزمون ثبت نام متقاضیان بسیاری دارد زیرا برخی از علاقه مندان به …

2 نظر

  1. امیر حسین

    سلام من هنوز موفق نشدم دیپلم بگیرم امکان داره ثبت نام کنم وارد دانشگاه بشم دی ماه دیپلم بگیرم بیارم؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. ثبت نام مشا به صورت مشروط انجام می شود و دانشگاه تعهد می گیرد که تا تاریخ مشخص شده ، مدرک دیپلم را ارائه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر