از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ظرفیت پرستاری دانشگاه ازاد – ظرفیت پذیرش کل کشور به چه میزان است ؟

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ظرفیت پرستاری دانشگاه ازاد

 

پرستاری ، محبوب ترین رشته پیراپزشکی در میان داوطلبان کنکور تجربی است و هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان به قصد ورود به این رشته انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری را انجام می دهند. رشته پرستاری هم در دانشگاه روزانه و پردیس خودگردان و هم در دانشگاه آزاد ارائه می شود و بیشترین میزان ظرفیت نیز مربوط به دانشگاه روزانه است. با توجه به اینکه رتبه قبولی پرستاری در دانشگاه روزانه نسبتا بهتر از رتبه لازم برای قبولی در دانشگاه های آزاد است ، شمار زیادی از داوطلبان که شانسی برای قبولی در دانشگاه روزانه ندارند ، به دنبال پذیرش در دانشگاه آزاد هستند و میخواهند بدانند که ظرفیت پرستاری دانشگاه ازاد چقدر است و شانس قبولی شان به چه صورت می باشد. ادامه مطلب را مطالعه کنید تا تمام اطلاعات مربوط به ظرفیت پرستاری دانشگاه ازاد را خدمتتان ارائه کنیم.

ظرفیت پرستاری دانشگاه ازاد

دانشگاه آزاد از دو واحد عادی و ظرفیت خودگردان تشکیل شده است. ظرفیت عادی دانشگاه آزاد تعداد رشته های تحصیلی بیشتری دارد و ظرفیت بیشتری نیز به رشته ها اختصاص داده می شود اما ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد کمتر از 10 رشته تحصیلی را ارائه می دهد و با توجه به اینکه میزان شهریه این دوره ظرفیت خودگردان دو برابر شهریه تحصیل در واحد ظرفیت عادی است ، بسیاری از داوطلبان از ورود به این دوره صرف نظر می کنند.

مثلا اگر شهریه رشته پرستاری در دانشگاه ازاد حدود 5 میلیون تومان باشد ، در واحد ظرفیت خودگردان از دانشجویان حدود 10 میلیون تومان به ازای هر ترم دریافت می کنند.

بیش از 50 دانشگاه علوم پزشکی ازاد رشته پرستاری را ارائه می دهند و اکثر دانشگاه ها در واحد های ظرفیت خودگردان خود نیز ظرفیتی را به این رشته اختصاص داده اند. با توجه به دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 ، در کنکور سال قبل ظرفیت پذیرش پرستاری در دو واحد عادی و خودگردان یا همان مازاد ، به صورت زیر بوده است :

  • ظرفیت پرستاری دانشگاه ازاد کل کشور : 3468
  • ظرفیت پرستاری دانشگاه ازاد پذیرش عادی : 2875
  • ظرفیت پرستاری دانشگاه ازاد پذیرش خودگردان : 593

شما عزیزان میتوانید هرگونه سوال و ابهام خود را در زمینه ظرفیت پذیرش تمام رشته ها در دانشگاه های مختلف از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

تکمیل ظرفیت پرستاری دانشگاه آزاد

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد و مشخص شدن اسامی پذیرفته شدگان ، شماری از داوطلبان از رشته محل قبولی خود رضایت ندارند و ثبت نام قطعی را در دانشگاه پذیرفته شده خود انجام نمی دهند. اگر ظرفیت رشته یا رشته هایی در دانشگاه پر نشود برای آن ها تکمیل ظرفیت برگزار می شود.

تکمیل ظرفیت پرستاری دانشگاه ازاد با تکمیل ظرفیت سایر رشته های این دانشگاه همزمان انجام می گیرد و زمان آن پس از اعلام نتایج نهایی است. ظرفیت رشته ها در مرحله تکمیل ظرفیت مشخص نیست ولی هیچ ظرفیت جدیدی به رشته ها اضافه نمی شود و هر تعداد صندلی خالی که در دانشگاه باقی مانده باشد ، تنها برای آنها دانشجو پذیرش خواهد شد.

در مرحله تکمیل ظرفیت تمام داوطلبانی که طبق کارنامه کنکور مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه ازاد شده اند ، می توانند شرکت نمایند حتی داوطلبانی که در هیچ رشته محلی پذیرفته نشده اند و یا از رشته قبولی خود رضایت ندارند مجاز هستند که با ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ، شانس خود را برای قبولی در رشته های بهتر امتحان کنند. نکته قابل توجه این است که داوطلبانی که در یک رشته پذیرفته شده اند اگر در تکمیل ظرفیت نیز قبول شوند ، باید وارد رشته ای شوند که در تکمیل ظرفیت پذیرفته شده اند پس حتما در زمان انتخاب رشته ، رشته و دانشگاه هایی را انتخاب کنید که پس از قبولی از انتخاب خود پشیمان نشوید.

احتمالا این را هم بپسندید  تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور 1402 📞 راهنمای تکمیل ظرفیت بدون آزمون

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 📞 شرایط و راهنمای ثبت نام

دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر پذیرش دانشجوی ارشد بدون کنکور از طریق طرح استعداد درخشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر