از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تکمیل ظرفیت فرهنگیان 1402📞 زمان و دفترچه تکمیل ظرفیت فرهنگیان

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تکمیل ظرفیت فرهنگیان 1400

دانشگاه فرهنگیان هر ساله ظرفیت پذیرش مشخصی را به رشته‌ های تربیت معلم در گروه های آزمایشی علوم انسانی ، تجربی ، ریاضی ، هنر و زبان اختصاص می دهد و پس از پایان مراحل مصاحبه و پذیرش نهایی داوطلبان واجد شرایط به بررسی ظرفیت رشته‌ های تحصیلی خود می پردازد و اگر در رشته‌ ای ظرفیتی باقی مانده بود برای آن رشته‌ یا رشته‌ ها تکمیل ظرفیت برگزار می نماید. با توجه به اینکه بسیاری از داوطلبان به دنبال اخبار مربوط به تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1402 هستند ، این مطلب را به این موضوع اختصاص داده ایم تا راهنمای شما عزیزان باشیم.

برای پیگیری اخبار مربوط به برگزاری یا عدم برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان استان بومی خود و اطلاع از رشته‌ های ارائه شده در این دانشگاه ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا کامل راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

زمان تکمیل ظرفیت فرهنگیان 1402

نتایچ نهایی کنکور سراسری اواسط شهریورماه اعلام می شود و داوطلبانی که در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته‌ شده باشند با دریافت کارنامه کنکور خود از وضعیت پذیرش خود مطلع خواهند شد. پذیرفته‌ شدگان مرحله ازمون کتبی و همچنین مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان باید برای ثبت نام قطعی خود به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه کنند و در صورت عدم مراجعه پذیرش آنها لغو می شود.

ممکن است بعضی از داوطلبان از مرحله مصاحبه به دلیل مشکلات پزشکی و … گذر نکنند و یا حتی در صورت پذیرفته‌ شدن ، انصراف دهند. در این شرایط ظرفیت بعضی از رشته‌ ها خالی باقی می مانند که باید برای آنها تکمیل ظرفیت برگزار شود. زمان تکمیل ظرفیت برای سال 1402 فعلا اعلام نشده است اما سال قبل از تاریخ 27 بهمن الی 1 اسفند ماه بوده است.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت رشته‌ های پزشکی دانشگاه آزاد

دفترچه تکمیل ظرفیت فرهنگیان

داوطلبانی که می خواهند در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند باید دفترچه راهنمای مربوطه را از سایت سنجش دانلود و بررسی نمایند تا از لیست رشته‌ ها و دانشگاه های ارائه شده مطلع گردند. در سال گذشته دانشگاه فرهنگیان استان های ايلام ، البرز ، بوشهر ، تهران ، سيستان و بلوچستان ، خورستان و … تکمیل ظرفیت برگزار کردند پس فقط داوطلبان بومی این استان شانس پذیرش داشتند.

احتمالا این را هم بپسندید  نتایج آزمون عملی تربیت بدنی 1402 📞 زمان اعلام و راهنمای دریافت نتایج

دفترچه راهنمای تکمیل ظرفیت همزمان با اولین روز برگزاری منتشر می شود و از طریق سایت سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت. به محض انتشار دفترچه لینک دانلود آن را در اینجا قرار می دهیم.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

تکمیل ظرفیت فرهنگیان

شرایط دانشگاه فرهنگیان برای تکمیل ظرفیت فرقی با شرایط پذیرش در حالت عادی ندارد و داوطلبان باید از شرط سنی دانشگاه فرهنگیان و همچنین شرط معدل دانشگاه فرهنگیان برخوردار باشند.

  • دارا بودن حداقل تراز کنکور 6500 در زیرگروه آزمایشی مربوطه
  • دارا بودن شرط سنی دانشگاه فرهنگیان که حداکثر 24 سال تمام است.
  • دارا بودن شرط معدل دانشگاه فرهنگیان که حداقل معدل کل دیپلم 14 است.
  • بومی بودن
  • داوطلبانی که تا مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان پیش رفته‌ اند اما به دلایل پزشکی ، معدل یا سن تایید نشده اند مجاز به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت نمی باشند.
  • داوطلبانی كه از آنان مصاحبه تخصصی بعمل آمده و دليل مردودی آنان عدم حد نصاب لازم در مصاحبه تخصصی بوده ، مجاز به انتخاب رشته‌ مجدد در مرحله  تكميل ظرفيت هستند.
  • داوطلبانی که در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرفته‌ شوند قبولی قبلی آنها لغو خواهد شد و همانند دانشجوی انتفالی می باشند. بنابراین انصراف از رشته‌ قبولی جدید برای تحصیل در رشته‌ قبلی امکان پذیر نیست.

مرتبط بخوانید : زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد – تاریخ شروع تکمیل ظرفیت 

سوالات متداول

  • زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1402 چه تاریخی است ؟

زمان تکمیل ظرفیت این دانشگاه برای سال 1402 فعلا اعلام نشده است اما سال قبل از تاریخ 27 بهمن الی 1 اسفند ماه بوده است.

  • چه مراحلی را باید برای ثبت نام تکمیل ظرفیت طی کنیم ؟
احتمالا این را هم بپسندید  تکمیل ظرفیت دانشگاه دولتی چگونه است 📞 راهنمای کامل

داوطلبان باید برای ثبت نام تکمیل ظرفیت به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایند.

  • تراز لازم برای قبولی در تکمیل ظرفیت چقدر است ؟

دارا بودن حداقل تراز کنکور 6500 در زیرگروه آزمایشی مربوطه ، حداقل تراز لازم برای شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت این دانشگاه است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ماده 28

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ماده 28 📞 شرایط و راهنمای ثبت نام

بر اساس ماده 28 که همان آزمون استخدامی آموزش و پرورش است ، داوطلبان دارای …

3 نظر

  1. یه خبر دزستی درباره تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بزارید باتوجه ب اینکه کنکور سال بعد نزدیک می باشد که بدانیم تکمیل ظرفیت کی برگزار می شود تا شرکت کنیم .

  2. لطفاً یه خبری از تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بزارید باتوجه به اینکه کنکور امسال زود برگزار میشود

    • پاسخ با ما

      با سلام. در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در این مطلب به اطلاع شما می رسانیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر