از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تکمیل ظرفیت رشته های نیمه متمرکز 1402📞 زمان ، دفترچه و راهنمای شرکت در تکمیل ظرفیت

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تکمیل ظرفیت رشته‌ های نیمه متمرکز

تکمیل ظرفیت رشته های نیمه متمرکز از جمله رشته‌ های دانشگاه فرهنگیان ، دانشگاه علوم پزشکی ارتش و …. در صورتی که رشته‌ ها دارای ظرفیت خالی باشند برگزار خواهد شد و داوطلبانی که از رشته‌ پذیرفته‌ شده‌ خود رضایت ندارند و یا در هیچ رشته‌ ای قبول نشده‌ اند ، می توانند با شرکت کردن در تکمیل ظرفیت شانس مجددی برای پذیرش در رشته‌ و دانشگاه مورد علاقه خود داشته باشند.

با شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت رشته های نیمه متمرکز یا با استفاده از کارنامه سبز کنکور ، مجددا شانس خود را برای پذیرش در رشته‌ مورد علاقه خود امتحان کنید. جزئیات بیشتر تکميل ظرفیت را از مشاوران ما پبگیری کنید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

زمان تکمیل ظرفیت رشته های نیمه متمرکز 1402

تکمیل ظرفیت رشته‌ های نیمه متمرکز کنکور سراسری 1402در صورتی برگزار خواهد شد که رشته‌ ها دارای ظرفیت خالی باشند و یا دانشگاه بخواهد ظرفیت رشته‌ های تحصیلی خود را افزایش دهد. در واقع ظرفیت رشته‌ ها زمانی تکمیل نمی شود که پذیرفته‌ شدگان برای ثبت نام قطعی اقدام نمی کنند ، برای مثال داوطلبی که در رشته‌ پرستاری دانشگاه شاهد پذیرفته‌ شده‌ است اما به دلیل علاقه نداشتن به رشته‌ یا هر دلیل دیگری ثبت نام خود را نهایی نمی کند و در این شرایط با باقی ماندن ظرفیت خالی ، دانشگاه می بایست تکمیل ظرفیت برگزار کند.

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه های نیمه متمرکز 1402 فعلا مشخص نشده‌ است اما پیش بینی می شود که به فاصله چند هفته پس از اعلام نتایج انتخاب رشته‌ کنکور و حداکثر تا اوایل آبان ماه ، برگزار شود.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه های نیمه متمرکز 1402

اگر می خواهید در تکمیل ظرفیت دانشگاه های نیمه متمرکز شرکت کنید باید از شرایط آن اطلاع یابید. این شرایط به شرح زیر هستند :

  • در مرحله تکمیل ظرفیت نیز مصاحبه برگزار می شود و پذیرش نهایی دانشگاه از میان داوطلبانی خواهد بود که نمره لازم را در مصاحبه به دست آورده‌ اند.
  • فقط داوطلبانی می توانند در تکمیل ظرفیت دانشگاه های نیمه متمرکز شرکت کنند که طبق کارنامه کنکور ، مجاز به انتخاب رشته‌ شده‌ اند.
  • داوطلبان با تراز پایین تر از 6500 مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان نیستند.
  • داوطلبانی که در مرحله انتخاب رشته‌ کنکور در هیچ رشته‌ محلی پذیرفته‌ نشده‌ اند ، در صورتی که مجاز به انتخاب رشته‌ هستند می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند.
  • داوطلبانی که در مرحله انتخاب رشته‌ کنکور در یک رشته‌ قبول شده‌ اند ، در صورت پذیرش در تکمیل ظرفیت ، رشته‌ قبولی انتخاب رشته‌ آنها لغو خواهد شد.
  • استفاده از کارنامه سبز برای شرکت در تکمیل ظرفیت توصیه می شود زیرا شما در جزئیات کارنامه سبز می توانید از رتبه آخرین نفرات پذیرفته‌ شده‌ در رشته‌ محل های مورد تقاضایتان اطلاع یابید.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت پیراپزشکی آزاد اعلام نتایج مصاحبه رشته‌ های نیمه متمرکز

لیست رشته‌ های تکمیل ظرفیت نیمه متمرکز 1402

رشته‌ هاي نیمه متمرکز که در مرحله تکمیل ظرفیت ارائه می شوند ، ظرفیت پذیرش کمتری نسبت به مرحله انتخاب رشته‌ کنکور دارند و شاید ظرفیت رشته‌ ها حداکثر 5 نفر باشد. رشته‌ هایی که در مرحله تکمیل ظرفیت ارائه می شوند فعلا مشخص نیست و سازمان سنجش این رشته‌ ها را از طریق انتشار دفترچه به اطلاع داوطلبان می رساند.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه قبولی تکمیل ظرفیت پزشکی 1401 - رتبه لازم برای تکمیل ظرفیت پزشکی

دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه های نیمه متمرکز 1402 به محض انتشار در این مطلب قرار داده‌ خواهد شد. دانشگاه های نیمه متمرکز که احتمالا نسبت به برگزاری تکمیل ظرفیت اقدام خواهند کرد ، به شرح زیر هستند :

  • دانشگاه فرهنگیان
  • دانشگاه شاهد
  • دانشگاه علوم پزشکی ارتش
  • دانشگاه علوم پزشکی بقیه اله
  • دانشگاه صدا و سیما
  • دانشگاه علامه طباطبایی رشته‌ مدیریت بیمه اکو
  • و ….

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت رشته‌ های پزشکی پردیس خودگردان

نحوه شرکت در تکمیل ظرفیت رشته‌ های نیمه متمرکز

ثبت نام و انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت دانشگاه هاي نیمه متمرکز از طریق سایت سازمان سنجش انجام می گیرد. داوطلبان باید در موعد مقرر به سایت این سازمان به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند و پس از دانلود دفترچه و بررسی آن ، برای انتخاب رشته‌ اقدام کنند.

برای انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت دانشگاه هاي نیمه متمرکز باید اطلاعات کنکور خود را شامل شماره پرونده ، شماره داوطلبی و … در دسترس داشته باشید و در صورت فراموشی این اطلاعات لازم است که از طریق سیستم پاسخگویی آنها را بازیابی نمایید.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت رشته‌ های با ازمون دانشگاه ازاد 

نحوه مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت رشته های نیمه متمرکز

تکمیل ظرفیت رشته های نیمه متمرکز

  1. به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.
  2. بر روی گزینه “سراسری” در منوی سمت راست سامانه کلیک کنید.
  3.  لینک فعال “اسامی پذیرفته‌ شدگان رشته‌ های دارای شرایط خاص در آزمون سراسری سال 1402 ” را انتخاب نمایید.
  4. اطلاعات ثبت نامی خود به را درج کرده‌ و نتایج را مشاهده کنید.

سوالات متداول

  • آیا در کنکور 1402 برای دانشگاه های نیمه متمرکز تکمیل ظرفیت برگزار خواهد شد ؟
احتمالا این را هم بپسندید  زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 📞 تاریخ شروع تکمیل ظرفیت 1402

تکمیل ظرفیت دانشگاه هاي نیمه متمرکز کنکور سراسری 1402 در صورتی برگزار خواهد شد که رشته‌ ها دارای ظرفیت خالی باشند و یا دانشگاه بخواهد ظرفیت رشته‌ هاي تحصیلی خود را افزایش دهد.

  • زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه های نیمه متمرکز 1402 چه تاریخی است ؟

پیش بینی می شود که به فاصله چند هفته پس از اعلام نتایج انتخاب رشته‌ کنکور و حداکثر تا اوایل آبان ماه تکمیل ظرفیت رشته‌ هاي نیمه متمرکز برگزار شود.

  • چه رشته‌ هایی در تکمیل ظرفیت دانشگاه های نیمه متمرکز ارائه خواهد شد ؟

در حال حاضر رشته‌ هایي که در تکمیل ظرفیت دانشگاه هاي نیمه متمرکز 1402 ارائه خواهند شد ، مشخص نشده‌ است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی

تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی 1402 📞 تمام رشته های پیراپزشکی

برگزاری تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی مورد تقاضای بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر