از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تکمیل ظرفیت استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد 1402 📞 زمان و راهنمای تکمیل ظرفیت

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تکمیل ظرفیت استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد

زمان ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد معمولا به طور همزمان با انتخاب رشته‌ کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد است و داوطلبانی که در آزمون شرکت نکرد‌ه‌ اند و یا شرکت کرد‌ه‌ اند ولی می خواهند از امتیاز استعداد درخشان خود برای قبولی در این دانشگاه استفاده کنند ، می توانند در تاریخی که اعلام می شود با مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ، ثبت نام و انتخاب رشته‌ خود را انجام دهند. پس از اتمام فرایند ثبت نام و انتخاب رشته‌ ، ممکن است بعضی از داوطلبان از ثبت نام جا بمانند و متقاضی تکمیل ظرفیت باشند. دانشگاه آزاد در صورت داشتن‌ ظرفیت خالی در رشته‌ های تحصیلی خود ، اعلام تکمیل ظرفیت می کند تا این دسته از داوطلبان نیز بتوانند در رشته‌ مورد علاقه شان پذیرش بگیرند.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا راجع به تکمیل ظرفیت استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد 1402 اطلاعات بیشتری کسب کنید.

شما عزیزان میتوانید سوالات خود را راجع به تکمیل ظرفیت استعداد درخشان ارشد آزاد از مشاوران ما بپرسید تا به طور کامل راهنمایی شوید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

آیا برای استعداد درخشان دانشگاه آزاد تکمیل ظرفیت برگزار می شود ؟

ابتدا لازم است بررسی کنیم که آیا دانشگاه آزاد برای طرح استعداد درخشان ارشد خود تکمیل ظرفیت برگزار می کند یا خیر. زمان ثبت نام و انتخاب رشته استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد معمولا در تیرماه است و برای آنکه تمام متقاضیان موفق به ثبت نام شوند ، فرصت ثبت نام بیشتر از یک هفته است.

پس از اتمام مهلت ثبت نام ، دسته ای از داوطلبان موفق به ثبت نام نمی شوند و تقاضای تمدید مهلت را دارند که در اکثر سال ها دانشگاه ازاد زمان مجددی را برای جا ماندگان در نظر می گیرد اما اگر تعداد متقاضیان زیاد باشد ، ممکن است مرحله تکميل ظرفیت برگزار شود.

احتمالا این را هم بپسندید  مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد 1402 📞 لیست کامل مدارک

پس در پاسخ به این سوال که آیا برای استعداد درخشان دانشگاه آزاد تکميل ظرفیت برگزار می شود لازم است بدانید که بله احتمال برگزاری وجود دارد که تاریخ دقیق برگزاری توسط سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به داوطلبان اطلاع رسانی می گردد.

مرتبط بخوانید : لیست رشته های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

زمان تکمیل ظرفیت استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد 1402

همانطور که بالاتر نیز گفته شد ، زمان ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد در تیرماه می باشد. حداکثر یک ماه پس از تمام شدن ثبت نام ، نتایج اعلام می شود. بعد از اعلام نتایج در سایت azmoon.org ، ممکن است بعضی از پذیرفته‌ شدگان نسبت به ثبت نام اقدام نکنند که در این صورت ظرفیت دانشگاه خالی باقی می ماند و اقدام به تکمیل ظرفیت می کند.

زمان تکميل ظرفیت استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد حداکثر یکماه پس از اعلام نتایج است و اطلاعیه های لازم در خصوص نحوه ثبت نام و انتخاب رشته‌ در سایت azmoon.org در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

دفترچه تکمیل ظرفیت استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد

اگر تکميل ظرفیت برای استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد برگزار شود ، یک دفترچه راهنما منتشر می شود که در این دفترچه لیست رشته‌ محل های دارای ظرفیت قرار داد‌ه‌ می شود. ظرفیت رشته‌ محل های ارائه شده در این دفترچه مشخص می شود و شما می توانید با بررسی این ظرفیت ها متوجه شوید که در کدام دانشگاه ها شانس قبولی بیشتری دارید و در فرم انتخاب رشته‌ آنها را ثبت کنید.

مرتبط بخوانید : ترمیم معدل کارشناسی ارشد – شرایط ترمیم معدل ارشد در تمام دانشگاه ها

شرایط شرکت در تکميل ظرفیت استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد

ضوابط شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد استعداد درخشان آزاد تفاوتی با شرایط پذیرش در مرحله اول ندارد و شما باید دارای معدل لازم و سایر شرایط باشید. شرایط به شرح زیر هستند :

  • ارائه مدرک لیسانس یا فوق لیسانس و یا دانشجوی سال آخر بودن به شرطی که مدرک تا تاریخ 30 بهمن ماه 1402 تحویل داد‌ه‌ شود.
  • اگر در کنکور ارشد 1400 در دانشگاه روزانه قبول شد‌ه‌ اید ، امکان شرکت در استعداد درخشان را ندارید.
  • دانشجویان دانشگاه های سراسری در صورت تمایل به شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد استعداد درخشان آزاد باید از دانشگاه خود انصراف دهند.
  • فارغ التحصیلان رشته‌ های علوم پزشکی با داشتن‌ حداقل معدل 17 امکان ثبت نام دارند و شرط معدل برای دانشجویان رشته‌ های غیر علوم پزشکی حداقل معدل 16 است.
  • متقاضیان شرکت در طرح تکمیل ظرفیت ارشد استعداد درخشان آزاد باید طی 8 ترم مدرک لیسانس خود را دریافت کرد‌ه‌ باشند و فقط برای دانشجویانی که در طول تحصیل به دلیل بیماری ، ماموریت والدین یا همسر ، ازدواج ، طلاق و یا زایمان تحصیل آنها به طول انجامید‌ه‌ است ، به مدت دو ترم به تعداد نیمسال های فارغ التحصیلی مجاز آنها افزود‌ه‌ می شود.

مرتبط بخوانید : زمان برگزاری کنکور ارشد فراگیر آزاد

راهنمای شرکت در تکمیل ظرفیت استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد 1402

تکمیل ظرفیت استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد

ثبت نام و انتخاب رشته‌‌ تکمیل ظرفیت استعداد درخشان ارشد آزاد در سایت azmoon.org انجام می گیرد و داوطلب می بایست در این سامانه هزینه ثبت نام را واریز نماید و سپس مراحل انتخاب رشته‌‌ خود را آغاز کند. تعداد انتخاب های مجاز به ثبت در فرم انتخاب رشته‌‌ ، در دفترچه راهنما ذکر خواهد شد اما تعداد انتخاب ها کمتر از 20 کد رشته‌‌ محل نخواهد بود.

احتمالا این را هم بپسندید  قبولی پزشکی دانشگاه آزاد - رتبه لازم برای قبولی کنکور پزشکی 1401 دانشگاه آزاد

پس از تکمیل فرم انتخاب رشته‌‌ و ثبت آن در سایت ، یک کدپیگیری دریافت خواهید کرد که به معنای موفقیت آمیز بودن ثبت نام و انتخاب رشته‌‌ شماست. این کد پیگیری را لازم است تا زمان اعلام نتایج حفظ کنید.

سوالات متداول

  • ایا تکميل ظرفیت استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد 1402 برگزار خواهد شد ؟

در حال حاضر راجع به برگزاری قطعی تکميل ظرفیت استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد 1402 اطلاعیه دقیقی منتشر نشد‌ه‌ است.

  • زمان ثبت نام تکمیل ظرفيت استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد چه تاریخی است ؟

پیش بینی می شود که حداکثر یک ماه پس از اعلام نتایج ، مرحله تکمیل ظرفیت برگزار شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رشته های ارشد دانشگاه معارف اصفهان

رشته های ارشد دانشگاه معارف اصفهان 1402 📞 لیست کامل رشته ها

دانشگاه غيرانتفاعی معارف قرآن و عترت اصفهان ، یک مرکز غیردولتی و غیرانتفاعی است که …

یک نظر

  1. برای استعداد درخشان در مهر ماه عدم فارغ‌التحصیلی خورده شده برام و گفتن تکمیل ظرفیت مجدد انجام میشه الان مدرک لیسانس دارم ولی نمیدونم کجا باید ثبت نام کنم یا خود تهران تکمیل ظرفیت انجام میدن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر