از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ترمیم معدل کارشناسی ارشد 1402 📞 شرایط ترمیم معدل ارشد در تمام دانشگاه ها

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ترمیم معدل کارشناسی ارشد

بعضی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که معدل خوبی ندارند به دنبال اطلاع از شرایط ترمیم معدل هستند تا بتوانند با شرکت در امتحانات بعضی از دروس رشته‌ تحصیلی خود و کسب نمره بالاتر ، معدل خود را اتقاء دهند. با توجه به سوالات و ابهامات بسیاری که در خصوص ترمیم معدل کارشناسی ارشد وجود دارد ، ادامه این مطلب را به توضیح این مورد اختصاص داده ایم تا شما را به طور کامل راهنمایی کنیم.

شما عزیزان میتوانید سوالات خود را در مورد شرایط ترمیم معدل ارشد از مشاوران ما بپرسید تا راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا ترمیم معدل ارشد امکان پذیر است 

اولین سوالی که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد متقاضی ترمیم معدل دارند این است که آیا امکان ترمیم معدل در این مقطع وجود دارد ؟ در پاسخ به این سوال لازم است بدانید که دانشگاه های سراسری و آزاد امکان شرکت در امتحانات ترمیم معدل کارشناسی ارشد را فراهم ساخته‌ اند و اگر شما هم معدل پایینی دارید ، می توانید فرم درخواست ترمیم معدل را تکمیل کنید.

شرایط ترمیم معدل کارشناسی ارشد

امکان ترمیم معدل برای دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع ارشد وجود دارد ولی متقاضیان باید از شرایط لازم برخوردار باشند که این شرایط در دانشگاه های سراسری و آزاد کمی متفاوت است.

به طور کلی ، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که متقاضی ترمیم معدل هستند باید معدل پایین تر از 14 داشته‌ باشند و برای دانشجویان دارای معدل بالاتر از 14 امکان ترمیم معدل وجود ندارد. همچنین دانشجویان می توانند حداکثر 3 درس و حداکثر 6 واحد درسی (البته دانشگاه پیام نور امکان اخذ حداکثر 10 واحد درسی را فراهم می کند) را برای ترمیم نمره انتخاب کنند و اگر پس از شرکت در امتحانات جدید ، نمره پایین تر از نمره قبلی خود به دست آورند ، نمره قبلی یعنی بالاترین نمره به عنوان نمره در کارنامه آنها ثبت می شود. لازم به ذکر است که دانشجو برای شرکت در امتحان ترمیم معدل فقط می تواند دروسی را انتخاب کند که در آنها نمره پایین تر از 12 دارد

احتمالا این را هم بپسندید  ارشد بدون آزمون استاد محور 📞 کارشناسی ارشد بدون کنکور استاد محور 1402

درخواست ترمیم معدل دانشجوی ارشد باید به تایید و به تصویب کمسیون رسیدگی به موارد خاص و رییس دانشگاه برسد و دانشجویان آقا که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند ، باید پیش از پایان معافیت تحصیلی اقدام به ترمیم معدل کنند. لازم به ذکر است که سنوات تحصیلی مجاز برای مقطع ارشد به مدت 3 سال می باشد.

شهریه ترمیم معدل ارشد

اخذ مجدد واحد های درسی در دانشگاه های شهریه پرداز آزاد ، پیام نور و … نیازمند پرداخت شهریه است و دانشجویان باید شهریه متغیر واحدهای درسی اخذ شده را بپردازند تا امتحانات برای آنها برگزار شود.

تکمیل فرم ترمیم معدل کارشناسی ارشد و ثبت درخواست

دانشجویان متقاضی ترمیم معدل ارشد ، برای ثبت درخواست خود باید به مدیر گروه آموزشی رشته‌ تحصیلی خود مراجعه کنند و فرم ترمیم معدل را دریافت نمایند. برای تکمیل فرم ترمیم معدل ابتدا باید شماره دانشجویی و کد ملی خود را درج کنید و سپس توضیح دهید که با توجه به معدل کمتر از 14 ، متقاضی چند تعداد واحد درسی برای ترمیم معدل هستید.

فرم ترمیم معدل شما توسط مدیر گروه آموزشی ، ریيس و معاون دانشکده و مدیر تحصیلات تکميلی دانشگاه بررسی می شود و پس از امضای آنها ، با درخواست شما موافقت می گردد.

ترمیم معدل کارشناسی ارشد برای مهاجرت تحصیلی

دانشجویانی که پس از پایان مقطع کارشناسی ارشد خود می خواهند اپلای کنند و مقطع دکتری خود را در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل کنند ، برای اپلای موفق نیاز به معدل بالا دارند و معدل پایین ضعف بزرگی برای آنها خواهد بود. شما با شرکت در امتحان ترمیم معدل این فرصت را خواهید داشت که معدل خود را بهبود ببخشید و شانس بیشتری برای قبولی در دانشگاه مدنظرتان داشته‌ باشید.

احتمالا این را هم بپسندید  هزینه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403 📞 راهنمای پرداخت هزینه

سوالات متداول

  • آیا ترميم معدل در مقطع کارشناسی ارشد امکان پذیر است ؟

بله دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد امکان شرکت در امتحانات ترميم معدل را دارند.

  • شرایط ترمیم معدل کارشناسی ارشد چیست ؟

شرایط ترميم معدل به طور کامل در این مطلب بررسی شده است.

  • آیا برای ترمیم معدل ارشد نیاز به پرداخت شهریه می باشد ؟

بله ، دانشجویان باید شهریه متغیر دروسی را که برای ترمیم معدل انتخاب کرده اند ، واریز کنند.

  • در امتحان ترميم نمره کدام یک از دروس کارشناسی ارشد می توان شرکت کرد ؟

دانشجویان کارشناسی ارشد می توانند در امتحان ترمیم نمره دروسی که در آنها نمره کمتر از 12 دارند ، شرکت کنند.

  • حداکثر واحد های درسی قابل اخذ برای ترميم معدل کارشناسی ارشد ، چند واحد درسی است ؟

حداکثر تعداد واحدهای درسی برای ترمیم نمره ارشد در دانشگاه های سراسری و آزاد متفاوت است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 📞 شرایط و راهنمای ثبت نام

دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر پذیرش دانشجوی ارشد بدون کنکور از طریق طرح استعداد درخشان …

یک نظر

  1. سلام اگر با ترمیم معدل باز هم معدل به حد نصاب ۱۴نرسید تکلیف چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر