از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ترمیم معدل دیپلم برای دانشگاه فرهنگیان 1403 📞 راهنمای کامل ترمیم معدل دانشگاه فرهنگیان

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ترمیم معدل دیپلم برای دانشگاه فرهنگیان

از شروط اصلی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان ، شرط معدل دیپلم می باشد. با وجود آنکه هر ساله صحبت هایی از حذف این شرط در دیوان عدالت اداری مطرح می شود ، اما باز هم از شرایط ثابت برای پذیرش دانشجو در این دانشگاه است. داوطلبانی که سایر شرایط لازم را دارند و فقط معدلشان پایین تر از حد نصاب تعیین شده‌ است ، می توانند ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان را انجام دهند تا بخاطر چند صدم معدل پایین تر ، از تحصیل در این دانشگاه محروم نشوند. در ادامه این مطلب ، درباره ترمیم معدل دیپلم برای دانشگاه فرهنگیان 1403 توضیحات بیشتری ارائه خواهیم کرد. لطفا همراه ما باشید.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما با اطلاع دقیق از شرایط و قوانین ترمیم معدل از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی می توانند پاسخگوی سوالات شما باشند.

برای ارتباط با مشاوران و پرسیدن‌ سوالات خود می توانید همین حالا تماس بگیرید.

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

ایا شرط معدل برای دانشگاه فرهنگیان برداشته‌ شد ؟

همانطور که در ابتدا نیز ذکر شد ، به دست آوردن‌ معدل لازم از شرایط اصلی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان است. حتی اگر داوطلبی تمام شرایط را داشته باشد و تراز بالایی را در کنکور سراسری کسب کند ، با معدل پایین امکان ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را نخواهد داشت.

حال وزارت آموزش و پرورش کشور برای مساعدت و فراهم کردن‌ فرصت برای تعداد بیشتری از متقاضیان دو اقدام موثر را در جهت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان انجام داد :

  1. شرط معدل دیپلم دانشگاه فرهنگیان از 15 به 14 تغییر داده‌ شده‌ است. در کنکور سال 1403 نیز داوطلبان با معدل 14 و بالاتر امکان شرکت در رشته‌ های دانشگاه فرهنگیان را خواهند داشت.
  2. امکان شرکت در ترمیم معدل دیپلم دانشگاه فرهنگیان را فراهم ساخته‌ است. داوطلبان با معدل نزدیک به 14 می توانند با شرکت در این طرح ، معدل خود را افزایش دهند.
احتمالا این را هم بپسندید  استخدام آموزش و پرورش تربیت بدنی 1402 🟢 راهنمای کامل استخدام رسمی

مرتبط بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام ترمیم معدل

شرایط ترمیم معدل دیپلم برای دانشگاه فرهنگیان

در کنکور سال 1403 معدل لازم برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان 14 خواهد بود. یعنی داوطلبانی که معدل سه سال دوره متوسطه دوم آن ها کمتر از 14 باشد ، مجاز به شرکت در رشته‌ های دانشگاه فرهنگیان نخواهند بود. اما ترمیم معدل دیپلم فرصتی است برای این دسته‌ از داوطلبان تا معدل خود را ارتقا دهند.

شرکت در طرح ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان فقط مختص به کنکور سراسری است. داوطلبانی که شرط سنی دانشگاه فرهنگیان را دارند (حداکثر سن 24 سال تمام) می توانند در این طرح شرکت کنند و نمرات خود را افزایش دهند.

قابل ذکر است که محدودیتی در تعداد دروس جهت ترمیم معدل وجود ندارد. شما در هر درس که فکر می کنید می توانید نمره بهتری داشته‌ باشید ، فرصت ترمیم آن را دارید. اگر هم پس از شرکت در امتحان ترمیم نمره ، نمره ای که کسب کرده‌ باشید ، پایین تر از نمره قبلی تان باشد ، نمره قبلی یعنی بالاترین نمره در نظر گرفته‌ می شود.

دانش آموزان برای شرکت در فرایند ترمیم معدل دیپلم برای دانشگاه فرهنگیان ، باید مدرک دیپلم خود را دریافت کرده‌ باشند. پس از امتحان و تایید نمرات ، آموزش و پروش به طور اتوماتیک نمرات جدید را برای سازمان سنجش آموزش کشور ارسال خواهد کرد.  شما می‌ توانید نمرات خود را بر روی سامانه مربوطه مشاهده‌ کنید.

شاید این مطلب را نیز بپسندید: ترمیم نمره نظام جدید

راهنمای شرکت در طرح ترمیم معدل دیپلم برای دانشگاه فرهنگیان

ترمیم معدل دیپلم برای دانشگاه فرهنگیان

زمان ثبت نام ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان ، یک ماه بعد از امتحانات نهایی آغاز می شود. البته‌ ترمیم معدل در سه نوبت خرداد ، شهریور ماه و دی ماه برگزار می گردد و هر دانش آموزان مجاز است که فقط یک بار در ترمیم نمره دروس خود شرکت کند.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه فرهنگیان پردیس نسیبه تهران 📞 پاسخ با ما

با توجه به اینکه کنکور سراسری در تیرماه برگزار می شود ، شما باید در خرداد ماه برای شرکت در طرح ترمیم معدل اقدام کنید تا با ارتقا نمرات و ثبت آن در سایت سنجش ، معدل جدیدی برای شما لحاظ شود.

محل برگزاری آزمون های ترمیم معدل ، در مدارس بزرگسال است. سوالات امتحان از کتاب های درسی دوره دوم متوسطه می باشد. متقاضیان بایستی با مراجعه به سازمان آموزش و پرورش منطقه خود ، هزینه لازم برای ثبت نام در ترمیم معدل را که برای هر درس حدود 20 هزار تومان می باشد ، پرداخت نمایند. سپس در تاریخ های تعیین شده‌ ، در محل برگزاری آزمون حضور داشته‌ باشند.

توصیه می شود اگر معدلتان نزدیک به 14 است ، حتما در طرح ترمیم معدل شرکت کنید تا شانسی برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان داشته‌ باشید. زیرا تحصیل و فارغ التحصیلی در این دانشگاه مزایایی دارد که قابل چشم پوشی نیست.

مرتبط ببینید : ترمیم معدل برای خارج از کشورترمیم انتخاب واحد چیست 

حذف شرط معدل فرهنگیان

هم چنین در نظر داشته‌ باشید که شرط معدل دانشگاه فرهنگیان ، تحت هیچ شرایطی حذف نخواهد شد پس امیدی نداشته‌ باشید که با حذف این شرط ، پذیرشتان راحت تر شود و حتما باید معدل لازم را داشته باشید

سوالات متداول

  • آیا ترمیم معدل دیپلم برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان امکان پذیر است ؟

بله ، داوطلبانی که معدل مناسب ندارند و می خواهند در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شوند ، می توانند با شرکت در طرح ترمیم معدل ، نمرات و معدل خود را ارتقا دهند.

  • شرایط شرکت در طرح ترمیم معدل دیپلم برای دانشگاه فرهنگیان به چه صورت است ؟

شرایط خاصی برای شرکت در طرح ترمیم معدل وجود ندارد و جزئیات آن در مطلب بررسی شده‌ است.

  • شرط معدل دانشگاه فرهنگیان برای کنکور 1403 چقدر است ؟

شرط معدل دانشگاه فرهنگیان ، معدل 14 دیپلم است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی 📞 راهنمای ثبت نام و مصاحبه تربیت معلم تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی در سال 1403 برگزار می شود و بیشترین تعداد داوطلبان …

39 نظر

  1. سلم ترمیم معدل دیپلم برای دانشگاه فرهنگیان برای من که معدلم 14.5 هست امکانپذیره؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. شما معدل بالای 14 دارید و واجد شرط معدل هستید.

  2. با سلام
    ببخشین من سال دوازدهمم امتحان نهایی شیمی رو نجدید شدم و شهرویور دادم خواستم بدونم ایا میتونم دوباره برای ترمیم معدل شیمی رو بدم

  3. سلام کسی که از دانشگاه قبول شده وردی مهرماه میتونه دیپلم شهریور بگیره ومدارک بعد شهریور بده دانشگاه

  4. من برای دانشگاه فرهنگیان میخام بخونم اما این قانون ک اومده میگن باید معدلت بالای ۱۴ باشه من ۱۳.۴۰ اگ این ترمیم معدل انجام بدم تاثیر داره؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. با ترمیم معدل دیپلم برای دانشگاه فرهنگیان و برخورداری از سایر شرایط لازم، می توانید قبول شوید.

    • سلام ببخشید من معدل دهمم ۱۵ و یازدهم ۱۶/۴۴ودوازدهم معدلم ۱۲ شده آیا معدل کل دیپلمم ۱۴ میشه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  5. سلام اگر مایی که امسال نهایی داشتیم معدلمون کم بشه ولی فرهنگیان قبول بشیم چی؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر شرط معدل دانشگاه فرهنگیان را نداشته باشید برای مصاحبه دعوت نمی شوید

  6. سلام خسته نباشید اگه امسال که امتحانات رو می دیم چند درس رو تجدید بشیم و فرهنگیان بیاریم تکلیفمون چیه ایا زمان داریم تا شهریور رو پاس کنیم و وارد دانشگتهش بشیم

    • سواا منم هست .میتونیم شهریور ترمیم کنیم یا نه .

    • سلام اگه دیپلم انسانی شرکت کنی در کنکور معدلت۱۳/۸۳باشه بعد دانشگاه فرهنگیان قبول بشی و یک دیپلم دیگه داشته باشی مثلا معارف اسلامی که معدلت بالای ۱۵ باشه میتونم دانشگاه فرهنگیان قبول بشم

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر امکان پذیر نیست

  7. سلام من معدلم زیر ۱۴شده برای اینکه در کنکور دی ماه شرکت کنم کی باید برای ترمیم معدلم ثبت نام کنم؟
    اگر معدلم رو ترمیم کنم میتونم فرهنگیان برم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  8. سلام من دیپلم انسانی نظام قدیم دارم معدل دیپلمم ۱۳/۸۷هس رفتم اموزش پرورش گفتم میخوام برا فرهنگیان قبول بشم و معدلم اینقدر هس میگن با ترمیم معدل معدلت تغییر نمیکنه الان من بلاتکلیف موندم من که معدلم ۱۳/۸۷هس تکلیفم چیه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام با ترمیم معدل ، معدل کارنامه شما تغییر نمی کند فقط نمرات و معدل جدید از طرف آموزش و پرورش به سازمان سنجش ارسال می گردد

  9. سلام لطفا نمرات ترمیم را در کارنامه ومعدل دیپلم کتبی دبیرستان سال دوازدهم تاثیر دهید چون دانش آموزان در ترمیم معدل زحمت می کشندتا معدلشان بالاتر رود و منطقی است که این نمرات در معدل آنان تاثیر بگذارد وبیشتر دانشگاهها هم معدل دیپلم را برای ورود به دانشگاه تاثیر می دهند تقاضا می کنم نظر دانش آموزان پایه دوازدهم را به وزیر ومعاون محترم وقسمت سنجش وپایش آموزش وپرورش برسانیدتا با ارسال بخشنامه آیی این طرح را اجرایی کننداز طرف دانش آموزان پایه دوازدهم تشکر

  10. سلام با دیپلم بزرگسالان میتونم کنکور بدم و فرهنگیان قبول شم ؟
    ۲۰سالمه

  11. سلام اگه معدل نهایی زیر ۱۴ باشه ؛ با ترمیم معدل میشه رفت فرهنگیان ؟

  12. سلام اگه معدل نهایی کمتر از ۱۴ باشه ؛ترمیم معدل برای فرهنگیان تاثیری داره ؟ میشه رفت ؟

  13. میلاد طرفی

    سلام ببخشیدمن معدل کل دیپلم98 , 15هست ومعدل کتبیم خیلی ضعیفه زیر 10هست می توانم دردانشگاه فرهنگیان پذیرش بشم لطفاجواب بدین ممنون

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل کل دیپلم باید بالای 14 باشد که شما واجد آن هستید.

  14. سلام من معدلم ۱۳/۶۰هس ترمیم معدلم انجام دادم شرایط ورود دانشگاه فرهنگیان دارم ۲۳سالمم هس

  15. سلام خسته نباشید معدل سه سالم ۱۸ شد
    و معدل دوازدهم نهاییم شد ۱۰ می تونم برم فرهنگیان

  16. سلام معدل کل دیپلمم13/76هست
    آیاباترمیم معدل میشه برسه14ومشکلی نداشته باشه برای فرهنگیان ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. حداقل معدل کل 15 برای انسانی‌ها و حداقل معدل کل 14 برای سایر رشته‌ ها نیاز است.

  17. سلام من دیپلم انسانی دارم و معدل کل دیپلمم 17/33 هست اما معدل کتبی سال دوازدهم 11/37 یکبار ترمیم معدل شرکت ردم فقط سه تا از درس هارو ولی نتونسم خوب بخونم نمرات همون سه درس خوب نشد الان من میتونم دیپلم مجدد رشته معارف بگیرم ؟ چون میخوام همه درس ها نمرات بالای 18 باشه چون روی تراز تاثیر داره

  18. سلام من معدل کل ۱۶/۶۷
    معدل کتبیم ۱۰ میتونم تو کنکور اختصاصی فرهنگیان قبول شم؟؟

  19. رضا لامعی

    سلام من معدل کتبیم 13.13 هستش انسانی
    در طرح ترمیم معدل چه جوری شرکت کنم چن نمره لازم دارم
    و این که بعد کنکور هم میشه تو ترمیم شرکت کنم
    با تشکر

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  20. سلام من یک واحد پاس نشده دارم
    کنکور فرهنگیان ثبت نام کردم
    میتونم کنکور بدم بعد خرداد ماه یک واحدمو پاس کنم؟

  21. سلام من چن تا از درس هام تشدید شدم می میخوام خرداد شرکت کنم برای دادنشون آیا اون درس های که نیفتادم رو می تونم ترمیم کنم وبرای فرهنگیان هم ثبت نام کردم

  22. سلام من کنکوری ۱۴۰۲ بودم ک رشته عربی قبول شدم و دوباره برای آزمون فرهنگیان ۱۴۰۳ ک فک کنم آزمون ۶ اردیبهشت ثبت نام کردم پس من باید کی ترمیم معدل کنم ؟ معدلم دوازدهم ۱۶ شد اما میخوام ترمیم کنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس حاصل بفرمایید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر