از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مدارک لازم برای ثبت نام ترمیم معدل 📞 راهنمای کامل ترمیم معدل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

مدارک لازم برای ثبت نام ترمیم معدل - راهنمای کامل ترمیم معدل

 

با توجه به تاثیر مثبت معدل و سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ، برای دانش آموزانی که معدل و نمرات پایینی دارند ، این فرصت قرار داده شده که از طریق شرکت در طرح ترمیم معدل ، نمرات و معدل خود را ارتقا دهند و تاثیر مثبت آن را در نتایج کنکور سراسری اعمال کنند. متقاضیان برای ثبت نام ترمیم معدل باید واجد شرایط و مدارک لازم باشند که در ادامه به شرح آن ها پرداخته ایم.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما با اطلاع دقیق از شرایط و قوانین ترمیم معدل از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی می توانند پاسخگوی سوالات شما باشند.

برای ارتباط با مشاوران و پرسیدن سوالات خود می توانید همین حالا تماس بگیرید.

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام ترمیم معدل

تاثیر معدل در کنکور 1402 به صورت 50 درصد  اعمال می شود یعنی اگر داوطلبی نمرات خوبی داشته باشد ، تاثیر مثبت آن را در کارنامه کنکور خواهد دید و اگر نمرات پایینی داشته باشد ، هیچ تاثیر منفی لحاظ نمی شود.

مرتبط بخوانید : ترمیم معدل دیپلم برای دانشگاه فرهنگیانترمیم معدل برای خارج از کشور

اما دانش آموزان دارای نمرات پایین که می خواهند هر طور شده از تاثیر مثبت دیپلم و سوابق تحصیلی بهره مند شوند ، می توانند با ارائه مدارک لازم برای ثبت نام ترمیم معدل اقدام نمایند.

متقاضیان جهت ارائه مدارک لازم برای ثبت نام ترمیم معدل ، باید به اداره آموزش و پرورش منطقه خود مراجعه کنند و درخواستی مبنی بر شرکت در طرح ترمیم معدل ثبت نمایند. مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر هستند :

  • تکمیل فرم های شماره 2 4 6 8
  • 2 قطعه عکس 4*3
  • شناسامه
  • کارت ملی
  • مدرک دیپلم
  • ریز نمرات دیپلم
  • ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی در سامانه emt.medu.ir توسط متقاضی
  • رسید واریز هزینه ترمیم معدل یا ایجاد سابقه تحصیلی
  • و …

داوطلبان باید در زمان ثبت نام ترمیم معدل ، هزینه ای را به آموزش و پرورش پرداخت نمایند و این مبلغ بر اساس تعداد دروس و تعداد واحد های درسی و هم چنین نوع دروس متغیر می باشد. برای هر درس باید هزینه مشخصی پرداخت شود که مقدارش توسط اداره کل آموزش و پرورش استان ها مشخص می شود ، برای دروسی که تعداد واحد بیشتری دارند باید هزینه بیشتری پرداخت کرد.

احتمالا این را هم بپسندید  ترمیم معدل دیپلم برای دانشگاه فرهنگیان 1403 📞 راهنمای کامل ترمیم معدل دانشگاه فرهنگیان

توجه داشته باشید که فقط می توانید در منطقه آموزشی یعنی سهمیه مناطق 1 یا 2 یا 3 که فارغ التحصیل شده اید ، در امتحانات ترمیم نمره و معدل شرکت کنید مثلا اگر از منطقه 2 فارغ التحصیل شده اید ، فقط در شهرهای منطقه 2 مجاز به شرکت در آزمون هستید.

جزئیات برگزاری آزمون ترمیم معدل

پس از ارائه مدارک لازم برای ثبت نام ترمیم معدل ، زمان و محل برگزاری آزمون توسط آموزش و پرورش به اطلاع داوطلبان می رسد و باید در زمان تعیین شده ، در حوزه امتحانی حضور داشت. معمولا محل برگزاری آزمون های ترمیم نمره ، مدارس بزرگسال می باشد و منابع امتحانی نیز همان دروس و کتاب های درسی سال دوزادهم برای داوطلبان نظام جدید و سال سوم دبیرستان برای داوطلبان نظام قدیم است.

محدودیتی در تعداد دروس انتخابی برای ترمیم نمره وجود ندارد و داوطلب می تواند در چند درس که احساس می کند نمره بیشتری لازم دارد ، آزمون ترمیم معدل شرکت کند.

نکات مهم برای ترمیم معدل

  • داوطلبان فقط یکبار مجاز به شرکت در آزمون ترمیم معدل هستند که می توانند در خرداد ماه ، شهریور ماه یا دی ماه از فرصت خود استفاده کنند. توجه داشته باشید که فرضا اگر در نوبت خرداد ماه در یک درس ثبت نام کنید ، دیگر نمی توانید در شهریور ماه یا دی ماه دروس دیگری را شرکت کنید زیرا بلکه فقط یک نوبت حق دارید در طرح ترمیم شرکت کنید چه یک درس باشد و چه همه دروس.
  • نمراتی که در طرح ترمیم معدل به دست می آورید در کارنامه کتبی شما ثبت نمی شود و صرفا به عنوان سوابق تحصیلی برای پذیرش در دانشگاه های دارای شرایط خاص اعمال می گردد. آموزش و پرورش به صورت سیستماتیک نمره شما را به سازمان سنجش ارسال می کند.
  • اگر پس از شرکت در امتحان ترمیم نمره ، نمره پایین تر از نمره کارنامه تان کسب کنید ، نمره بالاتر یعنی بهتر برای شما در نظر گرفته می شود.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما با اطلاع دقیق از شرایط و قوانین ترمیم معدل از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی می توانند پاسخگوی سوالات شما باشند.

برای ارتباط با مشاوران و پرسیدن سوالات خود می توانید همین حالا تماس بگیرید.

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

مدارک لازم برای ثبت نام ترمیم معدل دیپلم برای دانشگاه های خاص و فرهنگیان

مدارک لازم برای ثبت نام ترمیم معدل

معمولا اکثر داوطلبان کنکوری که متقاضی شرکت در طرح ترمیم معدل هستند ، خواهان ورود به دانشگاه های دارای شرایط خاص مثل دانشگاه فرهنگیان هستند که با معدل خاصی دانشجو پذیرش می کنند.

مرتبط ببینید: ترمیم نمره نظام جدید

شرط معدل دانشگاه فرهنگیان برای کنکور 1402 معدل کتبی دیپلم 14 است و ترمیم معدل دیپلم برای دانشگاه فرهنگیان نیز امکان پذیر است و داوطلب می تواند با ارائه همان مدارکی که در قسمت های بالا اشاره شد ، معدل خود را حداقل به 14 افزایش داده و برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و سایر دانشگاه های دارای شرط معدل اقدام کند.

مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر هستند :

  • تکمیل فرم های شماره 2 4 6 8
  • 2 قطعه عکس 4*3
  • شناسامه
  • کارت ملی
  • مدرک دیپلم
  • ریز نمرات دیپلم
  • ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی در سامانه emt.medu.ir توسط متقاضی
  • رسید واریز هزینه ترمیم معدل یا ایجاد سابقه تحصیلی
  • و …

در این مطلب راهنمای کاملی از مدارک لازم برای ثبت نام ترمیم معدل و هم چنین شرایط و ضوابط شرکت در این آزمون توسط مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی “پاسخ با ما” ارائه شد. توصیه می شود از طریق ارتباط با مشاوران ، ادرس منطقه آموزش و پرورش و آدرس مدارس بزرگسال منطقه خود را دریافت کنید تا پیش از پایان مهلت ثبت نام ، بتوانید نسبت به شرکت در آزمون ترمیم معدل اقدام کنید.

سوالات متداول

  • مدارک لازم برای ثبت نام ترمیم معدل چه مدارکی هستند ؟

لیست کامل مدارک لازم برای ثبت نام ترمیم معدل را در این مطلب قرار دادیم.

  • زمان ثبت نام ترمیم معدل در چه تاریخی است ؟

ثبت نام ترمیم معدل برای شهریورماه ، خردادماه و دی ماه انجام می گیرد.

  • آیا پس از ترمیم معدل ، کارنامه جدید صادر می شود ؟

خیر ، کارنامه جدید صادر نمی شود ولی نمرات جدید از سازمان آموزش و پرورش به سازمان سنجش ارسال می گردند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ترمیم معدل

ترمیم معدل 📞 راهنمای ترمیم معدل دیپلم برای کنکور 1403

ترمیم معدل برای تمامی داوطلبان کنکور سراسری که دارای معدل پایینی هستند ، امکان پذیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر