از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

برنامه ریزی برای کنکور 1401 – برنامه ریزی علمی برای تجربی و سایر رشته ها

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

برنامه ریزی برای کنکور 1401

 

با اتمام برگزاری کنکور 1400 و شروع تابستان ، داوطلبانی که می خواهند در کنکور 1401 رشته های تجربی ، انسانی و … برای اولین بار یا چندمین بار شرکت کنند کم کم باید به فکر برنامه ریزی کردن و تهیه جدول برنامه ریزی کنکور باشند. داوطلبان جهت آمادگی برای کنکور حدود یکسال زمان دارند و باید در این یکسال بتوانند تمام دروس عمومی و اختصاصی با یک برنامه ریزی اصولی حداقل دو بار مرور کنند و با اختصاص زمان هایی در روز به تست زنی و شرکت در آزمون ها ، نقاط ضعف خود را تقویت کنند.

تهیه جدول برنامه ریزی برای کنکور 1401 راه را به شما نشان می دهد و با کمک آن متوجه می شوید که برای هر درس چقدر زمان صرف کنید ، در هر مبحث چه تعداد تست کار کنید ، از چه منابع کمک آموزشی بهره ببرید ، در هر درس چه روش مطالعه ای را به کار بگیرید و … در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با روش و تکنیک های برنامه ریزی برای کنکور 1401 آشنا شوید و خودتان بتوانید برنامه ریزی درسی انجام دهید.

هیچ برنامه ای به اندازه یک برنامه ریزی شخصی که توسط مشاورین با تجربه کنکور تهیه شده باشد شما را در این سال سرنوشت ساز یاری نخواهد کرد ، همین امروز برای دریافت برنامه ریزی کنکور با ما تماس بگیرید ، کارشناسان ما در تمام طول سال کنکور همراه شما خواهند بود.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

راهنمای برنامه ریزی برای کنکور 1401 تجربی و سایر رشته ها

برنامه ریزی برای کنکور 1401 نکاتی دارد که داوطلبان با رعایت این نکات به نتیجه دلخواه می رسند. با توجه به متفاوت بودن سطح درسی ، قدرت یادگیری و توانمندی های هر یک از دانش آموزان با یکدیگر ، یک نوع برنامه ریزی ثابت به همه داوطلبان توصیه نمی شود زیرا ممکن است مثلا شما توان مطالعه روزی 8 ساعت را داشته باشید ولی داوطلبی دیگر بتواند روزی 5 ساعت مطالعه کنید.

با توجه به این موضوع ، مشاور تحصیلی می تواند با بررسی سطخ توانمندی های داوطلب ، یک برنامه ریزی شخصی سازی شده و اصولی برای او تهیه و تنظیم کند و اگر شما هم جزو داوطلبانی هستید که نمی توانید برنامه ریزی درسی تنظیم کنید و یا به برنامه ریزی خود پایبند باشید ، می توانید با کمک یک مشاور تحصیلی مجرب برای خود برنامه ریزی انجام دهید و در صورت تمایل به دریافت برنامه ریزی رایگان ، با مشاوران ارشد ما در تماس باشید.

شروع برنامه ریزی برای کنکور 1401 از تابستان

بهترین زمان برای شروع برنامه ریزی کنکور 1401 ، از تابستان است. اگر دانش آموز سال دوازدهم هستید اهمیت برنامه ریزی درسی در تابستان برای شما چند برابر می شود زیرا با شروع مدارس ، فرصت کمتری برای درس خواندن خواهید داشت و از طرفی حجم دروس نیز بیشتر می شود.

در سه ماه تابستان توصیه می شود که دروس پایه دهم و یازدهم یکبار جمع بندی شوند تا با آسودگی خاطر از مهرماه دروس دوازدهم را شروع کنید.

برنامه ریزی متناسب با توانمندی

برنامه ریزی برای کنکور باید در سطح توانمندی های داوطلب تنظیم شود. اگر دانش آموز هستید و وقت آزاد کمتری دارید ، قطعا نمی توانید روزی 12 ساعت مطالعه داشته باشید و بعد از مدتی خسته و دلسرد می شوید. برای برنامه ریزی باید توانایی خود را حتما در نظر بگیرید و متناسب با زمان آزادی که دارید ، ساعت مطالعه خود را تعیین کنید.

قابلیت ارزیابی برنامه ریزی

برنامه ریزی شما باید مکتوب باشد تا قابلیت ارزیابی داشته باشد. مثلا در انتهای روز ، هفته و ماه متوجه شوید که چند ساعت مطالعه داشته اید و چه مباحثی را خوانده اید. آیا . آیا توانسته اید مباحث مشخص شده را تماما جمع بندی کنید ؟ آیا ساعت مطالعه شما به ثبات رسیده است ؟

بهترین روش برای ارزیابی برنامه ریزی ، استفاده از دفتر برنامه ریزی است که ساعت مطالعه تان در این دفتر ثبت می شود و می توانید متوجه شوید که آیا ثبات برنامه ریزی دارید یا خیر.

زمان های جبرانی در برنامه ریزی

در برنامه ریزی برای کنکور 1401 حتما باید چند ساعت در هفته را به زمان جبرانی اختصاص دهید. زمان های جبرانی برای مطالعه دروسی که در طول هفته بنا به دلایلی نتوانسته اید بخوانید ، اختصاص می یابد. روز های جمعه بهترین زمان برای مرور و جبران دروس عقب افتاده است.

برنامه ریزی روزانه ، هفتگی و ماهانه برای کنکور 1401

توصیه می شود که برنامه ریزی خود را به صورت روزانه ، هفتگی و ماهانه تنظیم کنید. مثلا ابتدا باید تعیین کنید که در طول یکماه قرار است چه مبحثی را کامل مطالعه کنید و سپس حجم این مبحث را در تعداد هفته ها و روزهای ماه تقسیم کنید. حتما در انتهای روز ، هفته و ماه عملکردتان را بررسی کنید تا ببینید چقدر نسبت به برنامه ریزی پایبند بوده اید و تا چه حد پیشرفت کردید و در صورت لزوم شیوه برنامه ریزی را تغییر دهید.

تعادل تستی و تشریحی

در طول روز هم تست کار کنید و هم تشریحی بخوانید. شما باید با اختصاص زمان هایی در روز به حل تست ، علاوه بر آشنایی با تکنیک های تست زنی ، سرعت تان نیز افزایش یابد.

در سال سرنوشت ساز خود ریسک نکنید ، یک برنامه ریزی علمی و اصولی میتواند روزهای باقیمانده تا کنکور شما را به روزهای طلایی شما تبدیل کند ، با کارشناسان بسیار با تجربه ما تماس بگیرید و همین امروز برنامه ریزی و توصیه های تخصصی خود را دریافت کنید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

تعادل دروس عمومی و اختصاصی

در برنامه ریزی برای کنکور 1401 ، باید تعادل دروس عمومی و اختصاصی را رعایت کنید یعنی در طول روز هم برای دروس عمومی و هم برای دروس اختصاصی زمان لازم را قرار دهید. دروس اختصاصی پر اهمیت تر باید بیشتر مطالعه شوند و در ابتدای شروع برنامه ریزی لازم است زمان اختصاص داده شده به دروس عمومی و اختصاصی به ترتیب 30 به 70 باشد اما به مرور و با نزدیک شدن به ایام باقی مانده تا کنکور ، این تعادل 50 به 50 شود. زیرا دروس عمومی حفظی و فرار هستند و باید مرور شوند تا در ذهن تان باقی بمانند.

روش های مطالعه دروس از نکات برنامه ریزی برای کنکور 1401

از روش های مطالعه هر یک از دروس عمومی و اختصاصی اطلاع یابید و طبق این روش ها درس بخوانید. مسلما شیوه مطالعه عربی با زیست شناسی یکی نیست و فرق دارد و شما باید بدانید که هر درس را چگونه بخوانید ، به بیشترین تسلط می رسید ؟ کدام درس نیاز به تمرین و تست بیشتری دارد ؟ در کدام درس باید به کتاب درسی بیشتر توجه داشت تا کتاب کمک آموزشی ؟ و …

می توانید برای اطلاع از نحوه مطالعه هر یک از درس های عمومی و اختصاصی با مشاوران “پاسخ با ما” مشورتی داشته باشید تا راهنمایی شوید.

سوالات متداول

  • اصول مهم در تهیه برنامه ریزی برای کنکور 1401 چیست ؟

راهنمای کامل برنامه ریزی برای کنکور 1401 را در این مطلب مطالعه کنید.

  • چگونه از برنامه ریزی برای کنکور 1401 تجربی رایگان بهره مند شویم ؟

برای دریافت برنامه ریزی درسی رایگان کنکور تجربی و سایر رشته ها ، با مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید.

بهترین زمان برای شروع برنامه ریزی کنکور 1401 ، از تابستان است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر