از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

راز درس خواندن – 10 نکته طلایی که برای درس خواندن باید بدانید

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

راز درس خواندن _ 10 نکته طلایی که برای درس خواندن باید بدانید

 

دانش آموزان فعال همواره در طول تحصیل خود سعی دارند راه های متعددی را برای درس خواندن امتحان کنند تا به بالاخره به موفقیت برسند. اما واقعا چرا عده ای از دانش آموزان در دوران تحصیل خود موفق تر عمل می کنند ؟ در این مطلب قصد داریم راز درس خواندن این دانش آموزان موفق را برای شما شرح دهیم ، 10 نکته طلایی که هر دانش آموزی برای موفقیت در درس خواندن باید بداند.

اولین راز درس خواندن ، تعیین هدف

موفقیت یک امر نسبی است و برای هر دانش آموز ، موفقیت در درس خواندن می تواند مفاهیم مختلفی داشته باشد. هر دانش آموز باید نسبت به سابقه تحصیلی که رقم زده و همینطور شناخت از خود ، ابندا هدف از درس خواندن را تعیین کند و از مفهوم موفقیت نسبت به شرایط خود آگاه شود. پس راز اول ، تعیین هدف از درس خواندن است برای یافتن پاسخ آن می توانید چندین سوال همچون آینده شغلی ، ورود به بهترین دانشگاه ، صرفا فقط شاگرد اول بودن و … را بر روی کاغذ بنویسید تا پاسخ را بیابید ، سپس نسبت به هدفتان تلاش کنید.

تنظیم برنامه ریزی درسی برای کنکور

در هر مقطع تحصیلی که هستید ، برنامه ریزی را فراموش نکنید و سعی کنید در اول هفته برنامه ریزی کرده و در طول هفته به آن عمل کنید. فراموش نکید مسیر رسیدن به هدف ، برنامه ریزی می باشد. بنابراین تلاش کنید یک برنامه ریزی درسی اصولی برای خود داشته باشید که متناسب با شرایط و توانمندی هایتان باشد تا بتوانید آن را اجرا کنید.

یادگیری بازه های زمانی درس خواندن

بعد از اتمام مدرسه و آمدن به خانه سعی کنید مدت کوتاهی استراحت کنید و به مغز خود فرصت بازیابی بدهید. برای افزایش بازدهی و یادگیری سریع تر سعی داشته باشید ، ابتدا مطالب جدیدی که در همان روز تدریس شده است را مطالعه کنید و سپس به سراغ دروس روز بعد خود بروید. پس حتما به راز مهم درس خواندن یعنی درس هر روز در همان روز بسیار توجه داشته باشید ، البته پیش خوانی مطالب یک روز قبل از اینکه معلم بخواهد آن مبحث را تدریس کند نیز سرعت یادگیری را افزایش می دهد.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای قبولی در رشته سونوگرافی - طبق آخرین رتبه قبولی 1400 و 99

یادگیری راز های درس خواندن و تکنیک های مطالعه

سعی کنید تکنیک هایی که سرعت یادگیری را افزایش می دهد به خوبی فرا بگیرید. یادگیری تکنیک هایی همچون حاشیه نویسی و یا یادداشت برداری از صحبت های معلم در هنگام تدریس ، خلاصه نویسی مباحثی که مطالعه کرده اید و بازگشتن به آنها در زمان مرور و امتحان ، خط کشیدن زیر نکات مهم و … همگی می تواند راز درس خواندن دانش آموزان موفق باشد.

داشتن فضای مطالعه مناسب

سعی کنید همیشه در یک فضا و یک اتاق خاص درس بخوانید که از نظر نور و دما مناسب باشد و همینطور امکانات مطالعه مثل میز و صندلی در آن فراهم باشد. ثابت و آرام بودن مکان مطالعه ذهن شما را آماده پذیرش درس می کند و سرعت یادگیری و بازدهی را نیز افزایش می دهد.

دور کردن عوامل مزاحم در هنگام درس خواندن

هر چیزی را که در هنگام مطالعه حواس شما را پرت می کند مثل گوشی موبایل ، تلویزیون و … را بابد از خود دور نگه دارید. نکته ای که باید بدان توجه کنید این است که سعی نکنید درس خواندن را موازی با کار دیگری پیش ببرید بدین معنا که هنگامی که تلویزیون روشن است درس نیز بخوانید . در هنگام درس ، درس بخوانید و در هنگام استراحت و تفریح نیز فارغ از درس خواندن باشید ، سعی کنید این توازن را ایجاد کنید.

کلاس درس ، محل یادگیری اصلی

از اهمیت کلاس درس هیچگاه  غافل نشوید ، سعی کنید زمانی که سر کلاس هستید تمام ذهن خود را معطوف به فراگیری دروسی که تدریس می شوند ، کنید و خوب گوش دهید ، اگر نیاز بود از صحبت های معلم خود یادداشت برداری انجام دهید. سرکلاس به هوش باشید و سوالات و اشکالات خود را حتما از معلم بپرسید.

احتمالا این را هم بپسندید  با رتبه 20000 انسانی کجا قبول میشم 1402 📞 لیست کامل رشته ها

 درس خواندن گروهی

گاهی درس خواندن با دوستانتان را تجربه کنید بدین دلیل که وقتی در یک جمع گروهی درس می خوانید اگر یک مطلب را خوب فرانگرفته باشید در کنار دوستان با تکرار و تمرین مرور می کنید و فرا می گیرید و در بین این جمع پاسخ سوالات بی جواب خود را پیدا می کنید.

دوری از استرس و حفظ آرامش

عواملی که باعث ایجاد استرس می شود را از خود دور کنید و سعی کنید با خواب کافی ، استراحت به موقع و عمل کردن به برنامه استرس خود را کاهش دهید و در هر لحظه آرامش داشته باشید چراکه فرقی نمی کند در حال انجام هر کاری باشید با وجود استرس نمی توانید موفق شوید.

مهم ترین راز درس خواندن ، خودتان را با خودتان مقایسه کنید

در ابتدای این مطلب نیز اشاره کردیم که موفقیت برای هر فردی می تواند مفهوم خود را داشته باشد بنابراین اگر می خواهید به موفقیت برسید به مهمترین راز درس خواندن توجه کنید و هیچ گاه خود را با دوستانتان یا دیگران مقایسه نکنید. این کار جز ایجاد استرس و نگرانی ، افزایش زمان یادگیری و کاهش بازدهی چیزی برایتان نخواهد داشت. سعی کنید با برنامه خودتان رقابت کنید و خودتان را با عملکرد گذشته خود مقایسه کنید که تا چه میزان موفق بوده اید.

گروه مشاوران مرکز مشاوره پاسخ با ما ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی شما دانش آموزان آماده پاسخگویی به سوالاتتان می باشند. برای دریافت مشاوره تخصصی برنامه ریزی برای کنکور و اطلاعات تکمیلی می توانید با مشاوران پاسخ با ما “ تماس حاصل بفرمایید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ضرایب کنکور دی ماه

ضرایب کنکور دی ماه – ضرایب دروس اختصاصی در 5 گروه آزمایشی

کنکور سراسری دی ماه 1402 در روزهای 29 و 30 دی ماه 1401 برگزار خواهد …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر