از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کدهای مورد نیاز ثبت نام کنکور 1403 📞 لیست کامل کد های لازم برای ثبت نام کنکور سراسری

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

فرم ثبت نام کنکور سراسری شامل 54 بند است و داوطلبان باید تمام بند ها را با اطلاعات خواسته شده‌ تکمیل نمایند. کدهای مورد نیاز ثبت نام کنکور شامل کد نظام وظیفه ، کد سهمیه رزمندگان و ایثارگری ، کد سوابق تحصیلی و …. است که داوطلب می بایست از قبل این کد ها را پیدا کند و در دسترس داشته باشد تا حین تکمیل فرم ثبت نام ، با مشکلی مواجه نشود. در ادامه این مطلب ، لیست کامل کدهای مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری را قرار داده‌ ایم.

شما داوطلبان عزیز می توانید با خیالی راحت ثبت نام کنکور 1403 خود را در سایت سنجش به مشاوران مجرب ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما بسپارید 

 و یا سوالات خود را در خصوص نحوه تکمیل فرم های ثبت نام از مشاوران ما بپرسید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

کدهای مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری 1403

کدهای مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری در دفترچه راهنمای ثبت نام قید شده‌ اند و شما می توانید با مطالعه دفترچه ، از این کد ها اطلاع یابید.

کد سوابق تحصیلی دیپلم

داوطلبانی که دارای دیپلم نظام قدیم یا نظام جدید هستند ، باید با مراجعه به سایت دیپ کد ، کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را دریافت نمایند و در فرم ثبت نام کنکور درج نمایند. درج کد سوابق تحصیلی دیپلم در فرم ثبت نام کنکور الزامی است و در غیر این صورت سوابق تحصیلی برای داوطلب اعمال نخواهد شد و در ورود به دانشگاه با مشکل مواجه می گردد.

کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی

فارغ التحصیلان سیستم آموزشی نظام قدیم که دارای مدرک پیش دانشگاهی هستند ، باید علاوه بر کد سوابق تحصیلی دیپلم ، کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی را نیز در فرم ثبت نام کنکور درج کنند. دریافت این کد نیز از طریق سایت دیپ کد امکان پذیر است و میزان تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی در کنکور 5 درصد است.

مرتبط بخوانید : کد سوابق تحصیلی – دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد – dipcode.medu.ir

کد نظام وظیفه از کدهای مورد نیاز ثبت نام کنکور

  • کد 1 : داوطلبان دارای کارت پایان خدمت
  • کد 2 : داوطلبان دارای كارت معافيت دائم هوشمند (كفالت، پزشكی، ايثارگران و موارد خاص)
  • کد 3 : داوطلبان دارای برگ معافيت موقت هولوگرام دار بدون غيبت (پزشكی، كفالت)
  • کد 4 : داوطلبانی که در سال آخر دوره متوسطه سال تحصيلی 1402-1403 معافيت تحصيلی دانش آموزی دریافت کرده‌ اند و تا تاريخ 1403 /06/31 در سنوات مجاز تحصيلی (حداکثر تا 20 سالگی تمام) فارغ التحصيل خواهند شد.
  • کد 5 : دانش آموزانی كه قبل از سن مشموليت (قبل از 18 سالگی تمام) ديپلم نظام آموزشی جديد 3-3-6  را دریافت کرده‌ اند و غیبت ندارند.
  • کد 6 : سربازان در حال خدمت بدون غيبت اوليه که دارای مدرک پيش دانشگاهی و يا ديپلم نظام آموزشی جديد 3-3-6 حضوری و پيوسته هستند به شرط آنکه متقاضی پذیرش در مقطع کارشناسی و بالاتر باشند.
  • کد 7 :  كاركنان وظيفه ای كه خدمت دوره ضرورت آنان تا تاريخ 1403 /06/31 به پايان خواهد رسید.
  • کد 8  : كاركنان پايور شاغل در نيروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و کسب موافقت اداره نيروی انسانی سازمان مربوطه برای ادامه تحصيل
  • کد 9 : دانشجويان انصرافی دانشگاه ها که  در سنوات اوليه تحصيلی انصراف داده‌ اند و از تاريخ انصراف آنها از دانشگاه و رشته‌ قبلی تا زمان قبولی در دانشگاه و رشته‌ جديد بيش از يکسال سپری نگذشته باشد.
  • کد 10 : فارغ التحصيلان مقطع کاردانی فقط می توانند در رشته‌ هايی در مقطع کارشناسی پيوسته تحصيل نمايند که برابر اعلام وزارتخانه های علوم و بهداشت، آن رشته‌ (رشته‌ تحصيلی مقطع کاردانی) مقطع کارشناسی ناپيوسته بالاتر ندارد.

مرتبط بخوانید : معنی کدهای کارنامه سبزثبت نام کنکور سراسری

کد سهمیه رزمندگان و ایثارگری

داوطلبانی که دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگری هستند ، باید کد پیگیری 12 رقمی را از ارگان مربوطه دریافت کرده‌ و در فرم ثبت نام درج نمایند تا سهمیه برای آنها اعمال شود. دریافت کد پیگیری 12 رقمی ارتش و سپاه به صورت اینترنتی نیز امکان پذیر است و نیازی به مراجعه حضوری به دانشگاه نیست. برای راهنمایی در زمنیه نحوه دریافت کد پیگیری 12 رقمی سهمیه های ایثارگران 5 درصد و 25 درصدی ، با مشاوران ما تماس بگیرید.

مرتبط بخوانید :  دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش – دریافت کد ایثارگری ارتش برای ثبت نام کنکور

کد اتباع خارجی از کدهای مورد نیاز ثبت نام کنکور

داوطلبان اتباع خارجی باید در بند 30 فرم ثبت نام کنکور سراسری ، نوع کشور و کد 13 رقمی اتباع خارجی را درج نمایند.

احتمالا این را هم بپسندید  ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور - ویرایش نام و اطلاعات ثبت شده کنکور 1402

کد بخش محل تولد

کد بخش محل تولد در بند 9 فرم ثبت نام کنکور سراسری باید درج شود. با استفاده از کد منطقه استان بومی داوطلب مشخص می شود و در زمان انتخاب رشته‌ کنکور که بعضی از رشته‌ محل ها به صورت بومی گزینی هستند ، داوطلب فقط می تواند از رشته‌ های بومی انتخاب نماید.

کد دانش آموزی از کدهای مورد نیاز ثبت نام کنکور

شماره دانش آموزی مقطع دیپلم (و مقطع پیش دانشگاهی داوطلبان نظام قدیم) در بند 11 فرم ثبت نام کنکور باید درج شود و این کد در بالای کارنامه مدرسه موجود است.

عنوان مدرک تحصیلی

شماره عنوان دیپلم و پیش دانشگاهی نیز باید در بندهای 12 و 22 فرم ثبت نام کنکور درج شود و این دو کد را می توانید از کارنامه مدرسه خود پیدا کنید.

کد استان و کد بخش

دو مورد دیگر از کدهای مورد نیاز برای ثبت نام کنکور 1403 ، شماره استان و کد بخش است. این کدها باید برای تعیین حوزه امتحانی در فرم ثبت نام ثبت شوند. کد استان و کد بخش محل اقامت خود را می توانید در سایت سازمان سنجش پیدا کنید.

مرتبط بخوانید : حذف دروس عمومی از کنکور  – آخرین اخبار حذف دروس عمومی کنکور

سوالات متداول

  • کدهای مورد نیاز ثبت نام کنکور 1403 چیست ؟

کد نظام وظیفه ، کد ایثارگری ، کد منطقه ، کد سوابق تحصیلی و …. برای ثبت نام کنکور سراسری نیاز هستند.

  • چگونه از کدهای لازم برای ثبت نام کنکور اطلاع یابیم ؟

لیست کامل کدهای کنکور در این مطلب قید شده‌ است.

  • آیا لیست کامل کد های لازم برای ثبت نام کنکور در دفترچه راهنما موجود است ؟
احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام دانشگاه دی ماه 1403 - راهنمای ثبت نام بدون کنکور و با کنکور دی ماه

خیر ، برخی از کد های ثبت نام کنکور در دفترچه موجود نیست.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام دانشگاه دولتی

ثبت نام دانشگاه دولتی – راهنمای کامل ثبت نام در دانشگاه دولتی

  دانشگاه دولتی پر متقاضی ترین دانشگاه در میان داوطلبان است زیرا تحصیل در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر