از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرایط ثبت نام کنکور 1402📞 بررسی تمام شرایط شرکت در کنکور سراسری

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرایط ثبت نام کنکور

شرایط ثبت نام کنکور برای داوطلبانی که می خواهند در آزمون سراسری 1403 شرکت کنند ، مورد سوال است. داوطلبان برای شرکت در کنکور سراسری باید از شرایط عمومی ، اختصاصی و نظام وظیفه (مختص به آقایان) برخوردار باشند همچنین لازم است از قوانین مربوط به سهمیه ها مطلع باشند و از نوع سهمیه خود در آزمون آگاهی یابند. با توجه به اهمیت اطلاع از شرایط ثبت نام کنکور ، در این مطلب می خواهیم راهنمای کاملی را ارائه دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

شما عزیزان می توانید برای مشاوره شدن در زمینه شرکت در کنکور سراسری و پرسیدن تمام سوالات خود ، با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید. همچنین می توانید ثبت نام اینترنتی خود در کنکور سراسری را به مشاوران مجرب ما بسپارید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

بررسی شرایط ثبت نام کنکور 1403

کنکور سراسری را سازمان سنجش هر ساله برای 5 گروه آزمایشی برگزار می کند تا داوطلبانی که قصد ورود به دانشگاه را دارند بتوانند از طریق این آزمون اقدام نمایند. داوطلبانی که می خواهند در آزمون سراسری هر یک از گروه های آزمایشی شرکت کنند ، باید واجد شرایط لازم باشند. این شرایط تشکیل شده‌ از بخش های عمومی ، اختصاصی ، قوانین مربوط به سهمیه ها ، شرایط نظام وظیفه و … هستند که در ادامه شرح خواهیم داد :

شرایط عمومی کنکور

تمام داوطلبان کنکور سراسری 1403 باید از شرایط عمومی به شرح زیر برخوردار باشند :

  • متعقد بودن به دین اسلام یا یکی از دین های مورد تایید در قانون اساسی کشور
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • نداشتن سوء پیشینه کیفری
  • نداشتن دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم سوء پیشینه اخلاقی

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور

  • ارائه مدرک دیپلم نظام جدید 3 – 3 – 6 از یکی از رشته‌ های ریاضی ، تجربی ، انسانی ، معارف ، فنی حرفه ای و کاردانش
  • ارائه مدرک دیپلم 3 ساله نظام قدیم از یکی از رشته‌ های ریاضی ، تجربی ، انسانی و معارف به همراه مدرک پیش دانشگاهی
  • داوطلبان با مدرک دیپلم نظام قدیم از رشته‌ های فنی حرفه ای و کاردانش باید دارای مدرک کاردانی هم باشند.
  • داوطلبانی که دانش آموز سال دوازدهم هستند به شرط فارغ التحصیلی تا 31 شهریورماه 1402 ، مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری هستند.
  • فارغ التحصیلان از مقطع کاردانی رشته‌ های آموزش غیرپزشکی به شرط ارائه گواهی پایان دوره طرح نیروی انسانی ، امکان ثبت نام کنکور سراسری را دارند.
  • دانش آموختگان از رشته‌ های وزارت بهداشت در صورت اتمام دوره خدمت تا پایان 31 شهریورماه یا 30 بهمن ماه ، مجاز به شرکت در آزمون سراسری هستند. این دسته از داوطلبان اگر در رشته‌ های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی قبول شوند ، دوره طرح را مجددا طی نخواهند کرد.
  • دانشجویان تمامی دانشگاه ها همچون نوبت دوم (شبانه) ، دانشگاه آزاد ، نیمه حضوری ، مجازی ، ظرفیت مازاد و پردیس خودگردان ، می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند بدون آنکه از دانشگاه انصراف دهند. این دسته از داوطلبان کنکوری اگر در رشته‌ مورد علاقه شان قبول شوند ، می توانند از دانشگاه قبلی انصراف دهند.
  • پذیرفته شدگان دانشگاه های روزانه و غیرروزانه سال قبل ، مشکلی برای شرکت در کنکور سراسری 1403 ندارند.
احتمالا این را هم بپسندید  کنکور 1403 برای نظام قدیم 📞 صفر تا صد قوانین کنکور 1403 برای نظام قدیم

مرتبط بخوانید : زمان ثبت نام کنکور

شرکت در کنکور دو یا سه گروه ازمایشی

همانطور که می دانید ، کنکور سراسری برای گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان برگزار می شود. سه رشته‌ اول اصلی هستند و رشته‌ های هنر و زبان هم شناور محسوب می شوند. داوطلبان کنکور سراسری مجاز هستند در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت نمایند اما فقط می توانند یک رشته‌ اصلی را انتخاب کنند. بنابراین اگر شما می خواهید در آزمون بیش از یک گروه آزمایشی شرکت نمایید ، می توانید کنکور یکی از رشته‌ های ریاضی ، تجربی و انسانی را انتخاب کنید و در یک یا هر دو گروه هنر و زبان نیز امکان شرکت دارید.

در صورت انتخاب کنکور چند گروه آزمایشی باید ثبت نام هر یک را به صورت جداگانه در سایت سنجش انجام دهید و برای هر یک ، هزینه مجزا بپردازید. از نظر زمان برگزاری نیز دچار تداخل زمانی نخواهید شد زیرا معمولا برای گروه های شناور در نوبت عصر روز اول و روز دوم ، آزمون برگزار می شود.

شرایط ایجاد سابقه تحصیلی برای ثبت نام کنکور

از اصلی ترین شرایط ثبت نام کنکور ، ایجاد سابقه تحصیلی است. تمام داوطلبان اعم از دانش آموزان و فارغ التحصیلان شاخه های نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش ، باید برای ایجاد سابقه تحصیلی طبق برنامه ریزی و اعلام وزارت آموزش و پرورش ، اقدام کنند. در آزمون سراسری برای داوطلبانی که سوابق تحصیلی ناقص دارند یا به طور کلی سوابق تحصیلی ندارند ، نمره کل سوابق تحصیلی نسبت به سوابق موجود داوطلب در گروه درخواستی اعمال خواهد شد و نمره آزمون اختصاصی جایگزین نمی شود. داوطلبانی که برای ایجاد سوابق تحصیلی در دروس عمومی و اختصاصی اقدام نکنند ، نمره آن درس برای آنها صفر در نظر گرفته خواهد شد.

شرایط سهمیه های کنکور 

شرایط ثبت نام کنکور

داوطلبان برای ثبت نام در کنکور سراسری باید از شرایط مربوط به سهمیه ها نیز اطلاع داشته باشند. سهمیه های کنکور سراسری شامل موارد زیر هستند :

احتمالا این را هم بپسندید  کنکور چندمه 📞 کنکور سراسری نوبت اول و دوم 1403 چندمه

سهمیه مناطق

تمام داوطلبان کنکور سراسری که هیچ یک از سهمیه های دیگر در کنکور را ندارند ، در سهمیه مناطق قرار می گیرند. این سهمیه شامل منطقه 1 ، 2 و 3 است و داوطلب بر اساس محل دریافت مدرک تحصیلی سه سال آخر دبیرستان خود در یکی از سهمیه ها قرار می گیرد.

سهمیه رزمندگان

شرایط بهره مندی از سهمیه رزمندگان به شرح زیر است :

  • حضور داوطلبانه حداقل شش ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه های نبرد از تاریخ 31 شهریور 59 تا 31 شهریور ماه 67
  • داوطلبانی که در دوران جنگ تحمیلی از کارکنان رسمی ، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده‌ اند ، در صورت داشتن حداقل 6 ماه سابقه خدمت پیوسته و 9 ماه سابقه خدمت ناپیوسته، از سهمیه رزمندگان بهره مند می شوند.
  • داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان برای استفاده از سهمیه خود باید بتوانند حداقل 75 درصد نمره آخرین فرد قبول شده‌ در سهمیه آزاد را کسب نمایند.

سهمیه خانواده شهدا، ایثارگران 5 و 25 درصد

  • سهمیه 25 درصد در کنکور سراسری به داوطلبانی اختصاص دارد که جزو همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران ، آزادگان و همسر و فرزندان آنان ، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان هستند.
  • سهمیه 5 درصد در کنکور سراسری به داوطلبانی اختصاص دارد که جزو جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان و همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه  هستند.
  • داوطلبان برای استفاده از سهمیه ایثارگران باید حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده‌ در سهمیه آزاد را کسب نمایند.

مرتبط بخوانید : کد نظام وظیفه کنکور

سوالات شما

  • شرایط ثبت نام کنکور چگونه است؟

شرایط ثبت نام کنکور شامل شرایط عمومی ، اختصاصی ، نظام وظیفه ، قوانین مربوط به سهمیه ها و … است که در این مطلب بررسی کرده‌ ایم.

  • آیا ثبت نام کنکور شرط معدل دارد؟

ثبت نام کنکور سراسری بدون شرط معدل است اما بعضی دانشگاه های خاص برای پذیرش دانشجو شرط معدل قرار داده‌ اند.

  • برای ثبت نام کنکور به چه مدارک تحصیلی نیاز است؟

داوطلبان برای ثبت نام در کنکور سراسری باید دارای دیپلم نظام جدید ، پیش دانشگاهی و … باشند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کنکور چندمه

کنکور چندمه 📞 کنکور سراسری نوبت اول و دوم 1403 چندمه

آزمون سراسری 1403 هم مثل سال های قبل برای گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر