از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

چگونه به دانشگاه فرهنگیان برویم 📞 راهنمای قبولی و ورود به دانشگاه فرهنگیان 1403

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

چگونه به دانشگاه فرهنگیان برویم – راهنمای قبولی و ورود به دانشگاه فرهنگیان

 

از سال 1390 تاکنون دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی زیر نظر وزارت آموزش و پرورش کشور و به مسئولیت سازمان سنجش آموزش کشور ، رشته‌ های تحصیلی مرتبط با شغل معلمی را ارائه می دهند تا از این طریق نیروی انسانی لازم برای استخدام شدن در وزارت آموزش و پرورش تامین شود. شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان با شرایط سایر دانشگاه ها کمی متفاوت تر است و متقاضیان باید ضمن شرکت در آزمون سراسری ، برای مصاحبه این دانشگاه نیز دعوت شوند تا اگر صلاحیت های علمی و شخصیتی متناسب با شغل معلمی را داشتند ، پذیرش آن ها انجام گیرد. در این مطلب می خواهیم بررسی کینم که چگونه به دانشگاه فرهنگیان برویم و زمانبندی ثبت نام و شرایط  ضوابط ورود به این دانشگاه چیست. تا انتهای مطلب را با دقت مطالعه فرمایید و اگر سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات بپرسید.

چگونه به دانشگاه فرهنگیان برویم –  زمان ثبت نام

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان شامل چند مرحله است :

مرحله اول : ثبت نام کنکور تربیت معلم

داوطلبان باید با توجه به مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی که دارند ، ثبت نام کنکور تربیت معلم یکی از گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان را انجام دهند و زمان ثبت نام نیز در بهمن ماه می باشد.

مرحله دوم : حضور در جلسه کنکور تربیت معلم

پس از ثبت نام آزمون سراسری باید در حوزه امتحانی گروه آزمایشی خود مطابق با زمانبندی که سازمان سنجش در کارت ورود جلسه تربیت معلم  مشخص کرده‌‌ است ، حضور داشته باشید. قابل ذکر است که در آزمون باید حداقل تراز 6000 را کسب کنید. (برای اطلاع از دروس لازم برای قبولی در رشته‌ تربیت معلم کلیک کنید)

مرحله سوم : انجام انتخاب رشته‌ تربیت معلم

حدود یک ماه پس از برگزاری آزمون تربیت معلم ، نتایج آن در قالب کارنامه منتشر می شود و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌ دانشگاه فرهنگیان شده‌‌ باشند ، در کارنامه آن ها مشخص خواهد بود. توجه داشته باشید که اگر نمرات خام و حد نصاب لازم را کسب نکرده‌‌ باشید ، امکان انتخاب رشته‌ های دانشگاه فرهنگیان را نخواهید داشت.

احتمالا این را هم بپسندید  ایا با رشته کاردانش میتوان معلم شد - تربیت معلم و آزمون استخدامی رشته های کاردانش

مرحله چهارم : پرداخت هزینه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

داوطلبانی که کد رشته‌ محل های دانشگاه فرهنگیان را وارد فرم انتخاب رشته‌ می کنند ، باید در سایت سنجش هزینه ای را واریز نمایند که این هزینه برای مراحل مصاحبه و … در نظر گرفته شده‌‌ است.

مرحله آخر : حضور در مصاحبه

اسامی داوطلبان واجد شرایط که تراز لازم را در کنکور تربیت معلم کسب کرده‌‌ اند ، به صورت چند برابر ظرفیت برای مصاحبه دعوت می شوند که اسامی توسط سازمان سنجش اطلاع رسانی می شود. در مرحله مصاحبه نیز باید تمام صلاحیت ها را از نظر علمی ، مذهبی ، اعتقاداتی ، پزشکی ، سلامتی و … داشته باشید تا مورد تایید قرار بگیرید.

مرتبط بخوانید : شرایط دانشگاه فرهنگیان – آخرین شرایط شرکت و پذیرش در دانشگاه فرهنگیان

شرط سنی دانشگاه فرهنگیان

علاقه مندان به شرکت در کنکور تریب معلم 1403 ، که دارای مدرک دکتری هستند می توانند با حداکثر سن 45 سال و داوطلبان دارای مدارک پایین‌ تر از دکتری می‌ توانند با حداکثر سن 40 سال در کنکور تربیت معلم شرکت کنند. این قانون مربوط به کنکور تربیت معلم 1403 است و ورودی‌ های 1402 دانشگاه فرهنگیان با شرط سنی 24 سال دانشجو شدند.

چگونه به دانشگاه فرهنگیان برویم – شرط معدل

علاوه بر شرط سنی ، شرط معدل نیز برای دانشگاه فرهنگیان از ضوابط اصلی پذیرش در این دانشگاه است. شرط سنی دانشگاه فرهنگیان بدین صورت است که داوطلب باید در سه سال دهم ، یازدهم و دوازدهم معدل بالای 14 باشد و در صورت پایین تر بودن معدل ، امکان ثبت نام در کنکور تربیت معلم را نخواهد داشت.

احتمالا این را هم بپسندید  شرایط معلم ابتدایی شدن 1402 📞 راهنمای کامل ورود به شغل معلم ابتدایی

شرط معدل دانشگاه فرهنگیان قابل تغییر نیست و حتی داوطلبانی که از سهمیه های خاص کنکور استفاده می کنند نیز باید این معدل را داشته باشند. اگر معدلتان کمتر از 14 ولی نزدیک به این معدل است ، می توانید با شرکت در طرح ترمیم معدل ، نمرات خود را ارتقا دهید. جهت اطلاع از شرایط ترمیم معدل دیپلم برای دانشگاه فرهنگیان و همچنین مدارک لازم برای ثبت نام ترمیم معدل می توانید بر روی لینک ها کلیک کنید و یا با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی شبانه روزی پاسخ با ما تماس بگیرید تا بهتر راهنمایی شوید.

مرتبط بخوانید : چگونه از هنرستان به دانشگاه برویم – راه های ادامه تحصیل هنرستانی ها

کارنامه قبولی پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان

چگونه به دانشگاه فرهنگیان برویم

چگونه به دانشگاه فرهنگیان برویم ؟ برای دعوت شدن به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان حداقل باید تراز 6000 را در زیر گروه مربوطه کسب کنید. رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان در سال های مختلف متغیر است زیرا نیمی از شانس قبولی داوطلبان به عملکرد آن ها در مرحله مصاحبه بستگی دارد ، ممکن است داوطلبی با تراز 7000 مورد پذیرش نهایی قرار گیرد اما داوطلبی دیگر با تراز 9000 شانس پذیرش را از دست دهد چرا که در مصاحبه رد شده‌‌ است.

مرتبط بخوانید : شرایط کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان

سوالات شما

  • چگونه به دانشگاه فرهنگیان برویم ؟

قبولی در دانشگاه فرهنگیان با شرکت در کنکور تربیت معلم و کسب رتبه لازم امکان پذیر است.

  • آیا با سن بالای 24 سال می توان وارد دانشگاه فرهنگیان شد ؟

خیر ، شرط سنی دانشگاه فرهنگیان حداکثر سن 24 سال تمام است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ماده 28

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ماده 28 📞 شرایط و راهنمای ثبت نام

بر اساس ماده 28 که همان آزمون استخدامی آموزش و پرورش است ، داوطلبان دارای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر