از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

چگونه از هنرستان به دانشگاه برویم – راه های ادامه تحصیل هنرستانی ها

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

چگونه از هنرستان به دانشگاه برویم

 

یکی از سوالاتی که بسیاری از هنرستانی ها می پرسند این است که چگونه از هنرستان به دانشگاه برویم و چه راه هایی برای ورود به دانشگاه با دیپلم هنرستان وجود دارد ؟ هنرستانی ها امکان پذیرش بدون کنکور در بسیاری از دانشگاه ها را دارند و در صورت تمایل نیز می توانند از طریق کنکور کاردانی فنی حرفه ای و یا کنکور سراسری ، به صورت با کنکور وارد دانشگاه شده و تحصیلات خود را در رشته و دانشگاه مورد علاقه شان ادامه دهند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با شرایط کامل ادامه تحصیل هنرستانی ها در دانشگاه آشنا شوید.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه شرایط ادامه تحصیل هنرستانی ها ، یک تماس مفید با مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما داشته باشید ،

مشاوران ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

چگونه از هنرستان به دانشگاه برویم

با مدرک دیپلم رشته های فنی حرفه ای و کاردانش هنرستان راه های زیادی برای ادامه تحصیل وجود دارد و هنرستانی ها می توانند در کنکور سراسری یا کنکور کاردانی فنی حرفه ای شرکت نمایند و به صورت با کنکور وارد دانشگاه شوند و یا بر اساس سوابق تحصیلی خود از دانشگاه های بدون کنکور پذیرش بگیرند.

شرکت در کنکور سراسری

ثبت نام کنکور سراسری هر ساله در گروه های ازمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان انجام می گیرد و هنرستانی ها به شرط داشتن مدرک دیپلم دوازدهم نظام جدید و یا مدرک دیپلم نظام قدیم به همراه مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی ، می توانند در آزمون سراسری هر یک از این گروه های ازمایشی شرکت کنند و در رشته مورد علاقه خود پذیرفته شوند.

در گروه ریاضی رشته هایی همچون مهندسی برق ، عمران ، مکانیک ، صنایع ، کامپیوتر و … ارائه می شوند. در گروه تجربی رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، پرستاری ، هوشبری و سایر رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی دایر هستند و در گروه انسانی نیز رشته هایی مثل حسابداری ، مدیریت بازرگانی ، مدیریت مالی ، روانشناسی و حقوق ارائه می گردند. شما با توجه به رشته ای که علاقه مند به ادامه تحصیل در آن هستید ، باید در آزمون یکی از گروه های آزمایشی شرکت کنید ولی این امکان را دارید که علاوه بر کنکور یکی از رشته های ریاضی ، تجربی و ریاضی ، در کنکور رشته های هنر و زبان نیز به عنوان رشته شناور آزمون دهید.

مرتبط بخوانید : چگونه به دانشگاه فرهنگیان برویم – راهنمای قبولی و ورود به دانشگاه فرهنگیان

شرکت در کنکور فنی و حرفه ای

کنکور کاردانی فنی حرفه ای برای هنرآموزان شاخه های فنی حرفه ای و کاردانش توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود که برخی از رشته های ارائه شده کاردانی فنی حرفه ای دارای آزمون بوده ولی برخی دیگر بدون آزمون هستند. شما با توجه به نوع مدرک دیپلم خود ، می بایست در کنکور شرکت کنید و یا اینکه ممکن است پذیرش در رشته شما به صورت بدون آزمون انجام بگیرد.

چگونه از هنرستان به دانشگاه برویم – پذیرش بدون کنکور

اگر علاقه ای به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها ندارید ، می توانید بر اساس سوابق تحصیلی در رشته های تحصیلی متنوعی که توسط بسیاری از دانشگاه ها همچون دانشگاه آزاد ، علمی کاربردی ، پیام نور ، غیرانتفاعی و … ارائه می شوند ، ثبت نام کنید. در ثبت نام رشته های بدون کنکور بر اساس دانشگاهی که انتخاب می کنید و همچنین مقطع تحصیلی مورد تقاضا ، لازم است مدرک تحصیلی متفاوتی ارائه دهید که به شرح زیر می باشد :

  • دوره کاردانی پیوسته : برای ورود به دوره کاردانی پیوسته نیازمند مدرک تحصیلی نظام قدیم و نظام جدید رشته های فنی حرفه ای و کاردانش می باشد و دارندگان مدرک دیپلم نظام قدیم ، الزامی به ارائه مدرک پیش دانشگاهی ندارند. این دوره تحصیلی فقط در دانشگاه آزاد برگزار می شود.
  • دوره کاردانی ناپیوسته : اگر رشته تحصیلی مورد تقاضای شما در مقطع کاردانی ناپیوسته ارائه می شود ، ملزم به ارائه دیپلم نظام جدید هنرستان هستید و در صورت داشتن مدرک دیپلم نظام قدیم هنرستان ، باید مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی نیز داشته باشید. دوره کاردانی ناپیوسته در دانشگاه آزاد و علمی کاربردی ارائه می شود.
  • دوره کارشناسی پیوسته : برای ثبت نام دوره کارشناسی پیوسته باید مدرک دیپلم نظام جدید هنرستان داشته باشید و دارندگان دیپلم نظام قدیم ، ملزم به ارائه مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی نیز می باشند. مقطع کارشناسی پیوسته را دانشگاه های آزاد ، پیام نور و غیرانتفاعی برگزار می کنند.

مرتبط بخوانید : ایا با دیپلم کاردانش نظام جدید میشود کنکور تجربی داد

تفاوت مقاطع کاردانی با مقطع کارشناسی این است که با پذیرش در رشته های کارشناسی پیوسته ، 4 سال تحصیل پیوسته خواهید داشت و در نهایت مدرک لیسانس به شما اعطا می شود. اما اگر در دوره های کاردانی پذیرفته شوید ، باید پس از دو سال تحصیل و دریافت مدرک فوق دیپلم ، با شرکت در مقطع کارشناسی ناپیوسته برای ادامه تحصیل در مقطع لیسانس اقدام کنید.

سوالات متداول

  • چگونه از هنرستان به دانشگاه برویم ؟

پاسخ سوال چگونه از هنرستان به دانشگاه برویم کامل در این مطلب بررسی شد.

  • آیا هنرستانی ها می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند ؟

بله ، امکان شرکت هنرستانی ها در کنکور سراسری وجود دارد که شرایط آن را در مطلب بررسی کردیم.

  • آیا هنرستانی ها امکان پذیرش بدون کنکور دارند ؟

بله ، هنرستانی ها می توانند در دانشگاه های بدون کنکور پذیرش شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

15 نظر

  1. آیا کسی که در هنرستان معماری می‌خواند می‌تواند با شرکت در کنکور فنی حرفه ای در دانشگاه های تاپ (تهران ،تبریز و..)شروع به تحصیل کنند؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می تواند وارد دانشگاه های فنی حرفه ای شود.

  2. آیا کسی که در هنرستان حسابداری میخواند می تواند بدون کنکور وارد دانشگاه شود!؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می تواند وارد دانشگاه های بدون کنکور آزاد ، علمی کاربردی ، پیام نور و … شود.

  3. سلام ببخشید کسی می تونه بره هنرستان رشته طراحی دوخت،بعد کنکوری سراسری شرکت کنه و بره دانشگاه الزهرا؟
    دانشگاه الزهرا در کنور هنرستانی فنی حرفه ها هم قبول می کنه؟

  4. باسلام.
    اگه بخوایم با دیپلم هنرستان بریم رشته روانشناسی دانشگاه ازاد باید امتحان نهایی بدیم؟ یا همون دیپلم کافیه؟ و اینکه میتونیم بریم مقطع کارشناسی پیوسته یا باید بریم کاردانی؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در صورت ثبت نام بدون کنکو نیازی به شرکت در امتحانات نهایی نیست و با داشتن دیپلم نظام جدید می توانید وارد مقطع کارشناسی پیوسته شوید.

  5. محمد عباسی

    سلام ، من توی هنرستان رشته برق میخونم ، میتونم با کنکور فنی و حرفه‌ای وارد دانشگاه های معروفی مثل (تهران ، امیر کبیر ، شریف ) بشم ؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در صورت ارائه شدن رشته شما ، امکان پذیر است

  6. سلام من هنرجو رشته کامپیوتر هستم
    میخواستم ببینم میتونم کنکور سراسری شرکت کنم و از مهر به دانشگاه برم
    چون کنکور خودمون شهریور هست و نمیخوا از بهمن به دانشگاه برم

  7. قاسم ملکی

    با سلام وتشکر آیا کسی که هنرستان طراحی ودوخت خونده ودیلم گرفته می تونه با سوابق تحصیلی دردانشگاه، در رشته مدیریت مالی ادامه تحصیل دهد

    • پاسخ با ما

      با سلام. در صورت ارائه مدرک دیپلک نظام جدید ، امکان پذیر است.

  8. سلام وقتتون بخیر ببخشید من میخوام برم هنرستان در رشته حسابداری .میتونم از طریق کنکور وارد دانشگاه دولتی بشم ؟

    • پاسخ با ما

      باسلام. بله می توانید پس از دریافت دیپلم خود ، در کنکور سراسری یا کنکور کاردانی فنی حرفه ای شرکت کنید و وارد دانشگاه سراسری شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر