از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کنکور فرهنگیان برای هنرستان 📞 امکان شرکت در کنکور فرهنگیان برای هنرستانی ها

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کنکور فرهنگیان برای هنرستان

بسیاری از داوطلبان که تمایل دارند در کنکور فرهنگیان شرکت کنند ، فارغ التحصیلان هنرستانی هستند که می خواهند از شرایط ثبت نام اطلاع یابند. همانطور که اطلاع دارید ، دانشگاه فرهنگیان به صورت هر ساله اقدام به پذیرش دانشجو می کند و برای پذیرش دانشجو در رشته‌ های مختلف ، از میان داوطلبان کنکوری اقدام به جذب می کند. این دانشگاه با توجه به مزایایی که در اختیار دانشجویان و فارغ التحصیلان خود قرار می دهد ، خواهان بسیاری دارد و شما هم می توانید با برخورداری از شرایط لازم نسبت به ثبت نام اقدام کنید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا راهنمای کنکور فرهنگیان برای هنرستان را ارائه نماییم.

برای راهنمایی در زمینه انتخاب رشته‌ آزمون اختصاصی فرهنگیان برای هنرستانی ها می توانید با مشاوران ارشد مجموعه تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا با اطلاعات دقیق و درست راهنمایی شوید

 از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما هستیم 

همین حالا تماس بگیرید

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد یا صفر  9099071612

امکان شرکت در کنکور فرهنگیان برای هنرستانی ها

پیش از پرداختن به موضوعات دیگر ، ابتدا می خواهیم بررسی کنیم که آیا داوطلبان هنرستانی می توانند در کنکور فرهنگیان شرکت کنند؟ در این رابطه لازم است توضیح دهیم که طبق توضیحات دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ، دارندگان مدرک از هنرستان نیز امکان شرکت در کنکور سراسری و کنکور اختصاصی فرهنگیان را دارند. این گروه از داوطلبان شامل دو دسته کلی زیر هستند :

  • داوطلبان نظام قدیم فارغ التحصیل شده‌ از رشته‌ های فنی حرفه ای و کاردانش که باید مدرک پیش دانشگاهی هم داشته باشند.
  • فارغ التحصیلان نظام جدید از رشته‌ های فنی حرفه ای و کاردانش که دارای مدرک دیپلم نظام جدید دوازدهم هستند.

اگر در یکی از دو دسته فوق قرار دارید ، می توانید ثبت نام کنکور سراسری و کنکور فرهنگیان را انجام دهید. سپس با توجه به شرایطی که دارید و رتبه ای که در آزمون کسب می کنید ، شانس پذیرش خواهید داشت.

مرتبط بخوانید : کنکور هنر برای هنرستانی ها

کنکور مستقل فرهنگیان از کنکور سراسری

در ارتباط با ثبت نام کنکور فرهنگیان برای هنرستان لازم است به این موضوع مهم اشاره کنیم که کنکور فرهنگیان مستقل شده‌ است. در واقع ، روال پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در سال های قبل بدین صورت بود که متقاضیان باید در کنکور سراسری شرکت می کردند و با کسب حداقل تراز ، امکان انتخاب رشته‌ های دانشگاه فرهنگیان را داشتند اما از سال 1403 به بعد ، آزمونی مستقل از کنکور سراسری برای دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد.

احتمالا این را هم بپسندید  نتایج چند برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1402 📞 راهنمای تکمیل ظرفیت فرهنگیان

شرایط ثبت نام کنکور فرهنگیان برای هنرستان

ثبت نام کنکور فرهنگیان برای هنرستان نیاز به برخورداری از یکسری شرایط می باشد. این شرایط به شرح زیر هستند :

  • داوطلبان با حداکثر سن 24 سال تمام امکان پذیرش در دانشگاه فرهنگیان را دارند.
  • برخورداری از حداقل معدل 14 در سه سال آخر تحصیل ، از شروط اصلی ثبت نام است.
  • داوطلبان فقط می توانند رشته‌ های بومی استان خود را انتخاب کنند و امکان انتخاب رشته‌ از دانشگاه های استان های غیربومی را نخواهند داشت.
  • داوطلبان با شرکت در آزمون اختصاصی فرهنگیان باید حداقل تراز 6000 را کسب کنند تا مجاز به انتخاب رشته‌ محل های فرهنگیان شوند.
  • داوطلبان تنها می توانند یکی از گروه های آزمایشی اصلی ریاضی ، تجربی و انسانی را برای شرکت در آزمون فرهنگیان انتخاب کنند. پس از شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوطه نیز فقط مجاز به انتخاب رشته‌ محل از همان گروه آزمایشی خواهند بود.

مرتبط بخوانید : کنکور فرهنگیان برای چه سنی است

زمان و نحوه ثبت نام کنکور فرهنگیان برای هنرستان

داوطلبان هنرستانی در صورت تمایل به شرکت در کنکور فرهنگیان باید از زمان ثبت نام اطلاع داشته باشند و به موقع برای ثبت نام خود در آزمون اقدام نمایند. زمان ثبت نام کنکور فرهنگیان 1403 به اتمام رسیده است و تاریخ آن در آذرماه بود همچنین زمان برگزاری در اردیبهشت ماه خواهد بود. بنابراین اگر تصمیم به شرکت در کنکور فرهنگیان را دارید ، باید منتظر برگزاری آزمون سال 1404 باشید.

نحوه ثبت نام در کنکور فرهنگیان نیز با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور می باشد. آدرس این سامانه به نشانی sanjesh.org است و دفترچه راهنمای ثبت نام نیز در سامانه قرار داده خواهد شد. شما پس از بررسی دفترچه ، از شرایط مربوط به آزمون مطلع خواهید شد و سپس می توانید ثبت نام را انجام دهید. برای ثبت نام کنکور فرهنگیان در سایت سنجش ، نیاز به پرداخت هزینه هم می باشد که مبلغ ثبت نام در سال قبل برابر با 208 هزار تومان بود.

منابع کنکور فرهنگیان برای هنرستان

منابع کنکور فرهنگیان برای هنرستان شامل دو بخش منابع می باشد. بخش اول ، همان منابع کنکور سراسری می باشد و شما با توجه به گروه آزمایشی که انتخاب می کنید ، باید منابع مربوط به آن گروه را مطالعه کنید. بخش دوم منابع نیز به صورت اختصاصی مربوط به کنکور فرهنگیان بود و به شرح زیر است :

  • هوش و استعداد معلمی : دارای ضریب 3 و با هدف سنجش توانایی هایی ذهنی داوطلبان مانند قدرت درک ، تحلیل ، استدلال و استتناج آنها در کنکور ، مطرح می شود.
  • تعليم و تربيت اسلامی : با ضریب 2 و منابع آن به شرح سه فصل اول کتاب «مهارت معلمی» استاد محسن قرائتی و کتاب‌ های دين و زندگی متوسطه دوم می باشد.

مرتبط بخوانید : کنکور زبان برای هنرستانی ها 

مصاحبه کنکور فرهنگیان برای هنرستانی ها

کنکور فرهنگیان برای هنرستان

داوطلبان هنرستانی مانند سایر داوطلبانی که در کنکور فرهنگیان شرکت کرده اند ، راهی مرحله مصاحبه هم خواهند شد اما به شرطی که موفق به کسب حداقل تراز در آزمون شوند و انتخاب رشته‌ را هم انجام دهند. زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان معمولا در اوایل شهریورماه می باشد و داوطلبان به صورت چند برابر ظرفیت دعوت می شوند تا از میان آنها پذیرش انجام گیرد. مصاحبه دانشگاه فرهنگیان شامل مراحل مصاحبه کتبی ، مصاحبه شفاهی ، معاینات پزشکی ، تحقیقات محلی و … است و حدود دو هفته زمان بر است. نتایج مصاحبه نیز حداکثر تا اواخر شهریورماه اعلام خواهد شد و پذیرفته شدگان می توانند از مهرماه وارد دانشگاه شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ماده 28 📞 شرایط و راهنمای ثبت نام

سوالات شما

  • آیا شرکت در کنکور فرهنگیان برای هنرستان امکان پذیر است؟

بله ، داوطلبان با مدرک هنرستان می توانند در کنکور فرهنگیان شرکت نمایند.

  • داوطلبان هنرستانی با شرکت در کنکور فرهنگیان می توانند کدام رشته‌ ها را انتخاب کنند؟

داوطلبان با ارائه مدرک دیپلم نظام جدید یا پیش دانشگاهی ، امکان انتخاب هر یک از 5 گروه آزمایشی را خواهند داشت.

  • زمان ثبت نام کنکور فرهنگیان در چه تاریخی است؟

ثبت نام کنکور فرهنگیان احتمالا در آذرماه انجام خواهد شد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کنکور فرهنگیان

کنکور فرهنگیان 📞 راهنمای جامع کنکور اختصاصی تربیت معلم 1403

  کنکور فرهنگیان یا همان کنکور تربیت معلم ، آزمونی است که امسال یعنی سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر