از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

چه کسانی در تکمیل ظرفیت قبول میشوند 📞 داوطلبان مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

چه کسانی در تکمیل ظرفیت قبول میشوند

چه کسانی در تکمیل ظرفیت قبول میشوند ؟ شانس قبولی کدام دسته از داوطلبان در تکمیل ظرفیت بیشتر است ؟ آیا فقط داوطلبانی که در جلسه کنکور حضور داشته اند می توانند در تکمیل ظرفیت قبول شوند ؟ اگر شما هم این سوالات را دارید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را به طور کامل به دست آورید.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه شرایط ثبت نام و انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت کنکور ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

چه کسانی در تکمیل ظرفیت قبول میشوند

تکمیل ظرفیت ، آخرین مرحله پذیرش دانشجو است و داوطلبانی می توانند با شرکت در این مرحله ، شانس خود را برای قبولی در رشته‌ مورد علاقه شان امتحان کنند. برگزاری تکمیل ظرفیت برای کنکور ، روال منظمی ندارد و در بعضی از سال ها که ظرفیت دانشگاه ها خالی باقی می ماند و اعلام ظرفیت خالی می کنند ، سازمان سنجش اطلاعیه برگزاری تکمیل ظرفیت را منتشر می کند تا متقاضیان بتوانند شرکت کنند.

تمام داوطلبان کنکوری که ثبت نام آزمون سراسری را انجام داده‌ اند ، اعم از داوطلبانی که در جلسه کنکور حضور داشته اند یا نه ، مجاز به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت هستند و حتی داوطلبانی که انتخاب رشته‌ کنکور را انجام داده‌ اند نیز می توانند انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت را نیز انجام دهند.

ضمن اینکه اجازه شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری به داوطلبانی که در یک رشته‌ محل قبول شده‌ اند نیز داده‌ می شود و این دسته از داوطلبان هم اگر از رشته‌ محل قبولی خود رضایت ندارند ، می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند و وارد رشته‌ مورد علاقه خود شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور 📞 دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور 1402

قبولی در رشته‌ های تکمیل ظرفیت کنکور نیازمند داشتن رتبه و تراز خوب است و رتبه قبولی تکمیل ظرفیت تفاوت چندانی با رتبه قبولی مرحله اول انتخاب رشته‌ ندارد. بنابراین در پاسخ به این سوال که چه کسانی در تکمیل ظرفیت قبول میشوند لازم است بدانید که داوطلبان دارای رتبه و تراز بهتر شانس قبولی دارند و اگر رتبه شما با رتبه آخرین فرد قبول شده‌ در رشته‌ محل مورد علاقه تان ، تفاوت خیلی زیادی دارد ، در مرحله تکمیل ظرفیت هم شانس پذیرش نخواهید داشت.

مرتبط بخوانید : سهمیه ایثارگران شامل چه کسانی است 

رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کنکور

داوطلبانی که قصد شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری را دارند ، از رتبه قبولی این مرحله از پذیرش در دانشگاه سوال می کنند. رتبه قبولی تکمیل ظرفیت در رشته‌ های مختلف ، فرق می کند همچنین دانشگاهی که تکمیل ظرفیت را برگزار می کند نیز در تعیین رتبه قبولی تاثیر گذار است.

اما در حالت کلی این نکته را بدانید که رتبه قبولی تکمیل ظرفیت تفاوت چندانی با رتبه قبولی مرحله اول انتخاب رشته‌ ندارد برای مثال اگر تکمیل ظرفیت رشته‌ پزشکی برگزار شود ، رتبه قبولی این رشته‌ در همان حدود 2000 هزار تا 2500 کشوری است و اینطور نیست که در مرحله تکمیل ظرفیت رتبه های خیلی بالایی پذیرش شوند.

مرتبط بخوانید : رشته‌ های بدون کنکور چگونه وارد دانشگاه میشوند

رشته‌ های تکمیل ظرفیت کنکور

رشته‌ های تکمیل ظرفیت کنکور با انتشار دفترچه راهنما مشخص می شود و در حال حاضر برای سال 1402 مشخص نیست که کدام رشته‌ ها دارای مرحله تکمیل ظرفیت می باشند.

احتمالا این را هم بپسندید  تکمیل ظرفیت دانشگاه دولتی چگونه است 📞 راهنمای کامل

ظرفیت پذیرش رشته‌ های تکمیل ظرفیت کنکور بسیار محدود است به طوری که اکثر رشته‌ ها بیشتر از 5 نفر پذیرش ندارند همچنین تعداد دانشگاه های ارائه دهنده‌ هم کم هستند و شاید رشته‌ و دانشگاه مورد تقاضای شما در مرحله تکمیل ظرفیت موجود نباشد.

مرتبط بخوانید : کنکور دی برای چه کسانی است 

تکمیل ظرفیت رشته‌ های علوم پزشکی

چه کسانی در تکمیل ظرفیت قبول میشوند

بیشترین تقاضا در مرحله تکمیل ظرفیت برای رشته‌ های علوم پزشکی و پیراپزشکی همچون پزشکی ، پرستاری ، داروسازی ، دندانپزشکی و …. است. با توجه به اینکه رشته‌ های مذکور متقاضیان زیادی دارند ، اکثر پذیرفته شدگان در این رشته‌ ها از تحصیل انصراف نمی دهند مگر آنکه در شهرستان قبول شده‌ باشند و دانشگاه دور باشد یا اینکه در دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان قبول شده‌ باشند و توان مالی برای پرداخت شهریه نداشته باشند.

در این شرایط و با باقی ماندن ظرفیت خالی در رشته‌ های گروه پزشکی و پیراپزشکی ، مرحله تکمیل ظرفیت اجرا می شود که البته ظرفیت اختصاص داده‌ شده‌ بسیار محدود است.

زمان برگزاری تکمیل ظرفیت رشته‌ های پزشکی در اواخر مهرماه یا اوایل آبان ماه است که دانشگاه روزانه و پردیس خودگردان به طور مشترک اما دانشگاه آزاد مستقل از این دو دانشگاه ، تکمیل ظرفیت را برگزار می کند.

سوالات متداول

  • چه کسانی در تکمیل ظرفیت قبول میشوند ؟

داوطلبان دارای تراز و رتبه مورد نیاز رشته‌ مد نظر ، شانس قبولی در مرحله تکمیل ظرفیت را دارند.

  • چه کسانی می توانند در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شرکت کنند ؟

تمام داوطلبانی که ثبت نام کنکور را انجام داده‌ اند مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت هستند.

  • رتبه قبولی تکمیل ظرفیت چقدر است ؟

رتبه قبولی تکمیل ظرفیت در رشته‌ های مختلف فرق می کند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی

تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی 1402 📞 تمام رشته های پیراپزشکی

برگزاری تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی مورد تقاضای بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر