از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته های بدون کنکور چگونه وارد دانشگاه میشوند

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته های بدون کنکور چگونه وارد دانشگاه میشوند

 

بسیاری از دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر که علاقه ای به شرکت در کنکور سراسری ندارند ، درباره شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ها سوال می کنند سوالاتی از قبیل رشته های بدون کنکور چگونه وارد دانشگاه میشوند و تفاوت پذیرش با کنکور و بدون کنکور چیست یا اینکه در کدام دانشگاه ها و رشته ها می توان به صورت بدون کنکور ثبت نام کرد. ما در ادامه این مطلب می خواهیم درباره شرایط پذیرش بدون کنکور در رشته ها و دانشگاه های مختلف ، شما را راهنمایی کنیم. در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور ، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

سوالات خود را درباره ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد از مشاوران ما بپرسید و به طور کامل راهنمایی شوید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

رشته های بدون کنکور چگونه وارد دانشگاه میشوند

اگر تمایل به ثبت نام در رشته های بدون کنکور دارید و می خواهید بر اساس سوابق تحصیلی خود وارد دانشگاه های بدون آزمون شوید ، لازم است بدانید که شمار زیادی از دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، پردیس خودگردان ، آزاد ، پیام نور ، آزاد و علمی کاربردی ، رشته های تحصیلی خود را بدون کنکور ارائه می کنند و امکان تحصیل بر اساس سوابق تحصیلی را برای علاقه مندان فراهم ساخته اند.

برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های مذکور ، هر ساله فرصت وجود دارد و شما این اختیار را دارید که تصمیم بگیرید در کدام رشته و کدام دانشگاه ثبت نام کنید اما لازم است که دو شرط زیر را داشته باشید :

  • شرط اول : برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد نیاز به ارائه مدرک تحصیلی مرتبط است. رشته های بدون آزمون در مقاطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند که اگر دیپلم نظام جدید یا پیش دانشگاهی نظام قدیم داشته باشید ، می توانید در مقطع کارشناسی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته ثبت نام کنید اما اگر دیپلم شما نظام قدیم است ، می بایست وارد مقطع کاردانی پیوسته شوید. ضمن اینکه دارندگان مدرک کاردانی می توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کنند.
  • شرط دوم : دارا بودن معدل و سوابق تحصیلی خوب ، شرط دوم پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های بدون کنکور است مخصوصا در دانشگاه های روزانه و نوبت دوم که متقاضیان بیشتری دارند ، داوطلبان دارای معدل و سوابق تحصیلی بهتر از شانس قبولی بیشتری برخوردار هستند.

مرتبط بخوانید : از چه رشته هایی میتوان وارد پزشکی شد

نحوه ثبت نام دانشگاه بدون کنکور

برای ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه های آزاد ، سراسری و علمی کاربردی ارائه دهنده این رشته ها ، می بایست به صورت اینترنتی اقدام نمایید. آدرس سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری و علمی کاربردی به نشانی sanjesh.org و آدرس سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته های بدون کنکور جهاد دانشگاهی همدان 1401 - معرفی رشته ها + شرایط ثبت نام

هر یک از این دانشگاه ها که ثبت نام بدون کنکور دارند ، دفترچه راهنمای ثبت نام را منتشر می کنند و داوطلبان می بایست قبل از اقدام به ثبت نام ، دفترچه را مطالعه کرده و از شرایط پذیرش مطلع گردند. همچنین لیست رشته های ارائه شده ، داخل دفترچه ها درج می شوند و داوطلبان باید علاوه بر مطالعه دفترچه جهت اطلاع از رشته های ارائه شده ، کد رشته های مورد علاقه خود را استخراج کرده و در سایت به ثبت برسانند.

پس از ثبت نام و انتخاب رشته اینترنتی بدون کنکور در سایت های معرفی شده ، فرم انتخاب رشته تمام داوطلبان مورد بررسی قرار می گیرد و حدود یک ماه بعد ، نتایج منتشر می گردد. داوطلبان طبق نتایج در یک رشته از رشته های انتخابی خود پذیرفته می شوند و در صورت تمایل ، می توانند برای ثبت نام قطعی در دانشگاه پذیرفته شده اقدام نمایند. اگر هم معدل و سوابق تحصیلی لازم را نداشته باشند ، در هیچ یک از رشته های انتخابی خود پذیرفته نخواهند شد و می بایست منتظر ثبت نام ترم بعدی باشند.

مرتبط بخوانید : چه کسانی در تکمیل ظرفیت قبول میشوند

سوالات شما

  • رشته های بدون کنکور چگونه وارد دانشگاه میشوند ؟

داوطلبانی که نمی خواهند در کنکور شرکت کنند و یا رتبه خوب در آزمون به دست نیاورده اند می توانند با ارائه مدرک دیپلم ، پیش دانشگاهی ، کاردانی و بالاتر ، به صورت بدون کنکور وارد دانشگاه شوند.

  • کدام دانشگاه ها ، رشته های بدون کنکور دارند ؟
احتمالا این را هم بپسندید  رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد واحد پردیس تهران - لیست تمام رشته ها

رشته های بدون کنکور در تمام دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، پردیس خودگردان ، غیرانتفاعی ، پیام نور و آزاد ارائه می شوند اما ظرفیت رشته ها در دانشگاه های مختلف ، متفاوت است.

  • معدل لازم برای قبولی در رشته های بدون کنکور چقدر است ؟

ثبت نام رشته های بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود اما شرط معدل دقیق ندارند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای ثبت نام و اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزاد

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد در بعضی از سال ها برای مقاطع کاردانی پیوسته‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر