از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کنکور دی برای چه کسانی است – کنکور دی ماه مناسب چه کسانی است؟

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کنکور دی برای چه کسانی است

 

کنکور دی برای چه کسانی است ؟ کدام دسته از داوطلبان با چه مدرکی می توانند در کنکور دی ماه شرکت کنند ؟ آیا دانش آموزان دوازدهمی هم می توانند در کنکور سراسری دی ماه شرکت کنند ؟ اگر شما هم متقاضی شرکت در آزمون دی ماه هستید و این سوالات را دارید ، در ادامه مطلب همراه ما باشید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنیم.

برای راهنمایی در خصوص ثبت نام، شرایط و تغییرات کنکور دی ماه ، با مشاوران ما تماس بگیرید.

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

کنکور دی برای چه کسانی است

کنکور سراسری دی ماه امسال در روز های 29 و 30 دی ماه برگزار خواهد شد و داوطلبان در صورت تمایل به شرکت در این نوبت از آزمون سراسری می توانند در آبان ماه برای ثبت نام خود اقدام نمایند. سوالی که بسیاری از داوطلبان می پرسند این است که کنکور دی برای چه کسانی است و کدام دسته از داوطلبان می توانند در آزمون شرکت نمایند ؟ ثبت نام کنکور سراسری دی ماه را تمام داوطلبان اعم از دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه دوازدهم ، داوطلبان نظام قدیم و داوطلبان نظام جدید می توانند ثبت نام کنند.

داوطلبان نظام جدید

منظور از داوطلبان نظام جدید ، دارندگان مدرک دیپلم دوازدهم هستند این دسته از داوطلبان برای شرکت در کنکور سراسری دی ماه باید در آبان ماه به سایت سنجش مراجعه کنند و مدارک و مشخصات خود را تحویل دهند. نحوه اعمال سوابق تحصیلی برای داوطلبان نظام جدید در کنکور سراسری ، با در نظر گرفتن معدل کتبی دیپلم است و به میزان 40 درصد می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  نمونه برنامه ریزی درسی ، تحصیلی و کنکور

داوطلبان نظام جدید در صورت تمایل به بهبود معدل خود ، می توانند در امتحانات ترمیم معدل شرکت کنند که این امتحانات را سازمان آموزش و پرورش برگزار می کند. با شرکت در امتحانات ترمیم معدل ، کارنامه جدیدی صادر نخواهد شد و فقط معدل جدید از سوی آموزش و پرورش به سازمان سنجش ارسال خواهد شد.

مرتبط بخوانید : ثبت نام کنکور دی – زمان و راهنمای ثبت نام کنکور دی 

کنکور دی برای چه کسانی است – داوطلبان نظام قدیم

داوطلبان نظام قدیم کسانی هستند که مدرک دیپلم دیپلم سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی دارند. این دسته از داوطلبان می توانند در کنکور سراسری دی ماه شرکت نمایند و مجازند از میان گروه های ریاضی ، تجربی و انسانی یک گروه اصلی را انتخاب نمایند و از میان گرو های آزمایشی هنر و زبان نیز یک یا هر دو آنها را انتخاب کنند.

داوطلبان نظام قدیم برای بهره مندی از 40 درصد تاثیر سوابق تحصیلی ، می توانند در امتحانات ایجاد سابقه تحصیلی شرکت کنند. این امتحانات توسط آموزش و پرورش برگزار می شود و مختص به داوطلبان نظام قدیم و همچنین داوطلبانی است که می خواهند در گروه آزمایشی مغایر با رشته فارغ التحصیلی خود شرکت نمایند. همچنین داوطلبان فاقد سوابق تحصیلی نیز می توانند با شرکت در امتحانات مذکور ، برای خود سابقه تحصیلی ایجاد کنند.

مرتبط بخوانید : سهمیه های کنکور دی ماه 

کنکور دی برای چه کسانی است – دانش آموزان پایه دوازدهم

دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه دوازدهم نیز مجاز به شرکت در آزمون سراسری دی ماه می باشند. این دسته از داوطلبان به دلیل آنکه معدل آنها در زمان ثبت نام کنکور مشخص نیست ، باید یک معدل حدودی درج نمایند و در زمان انتخاب رشته کنکور فرصت ویرایش معدل خود را خواهند داشت.

احتمالا این را هم بپسندید  تکمیل ظرفیت دانشگاه بقیه الله 1402 📞 زمان ، شرایط و دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه بقیه الله

دارندگان مدرک کاردانی و بالاتر

داوطلبانی که تحصیلات دانشگاهی دارند و دارای مدرک کاردانی ، کارشناسی و بالاتر می باشند ، می توانند ثبت نام کنکور سراسری دی ماه را انجام دهند البته داوطلبان آقا برای شرکت در کنکور باید شرایط نظام وظیفه را داشته باشند.

مرتبط بخوانید : کارت ورود به جلسه کنکور دی ماه

زمان و راهنمای ثبت نام کنکور سراسری دی ماه

کنکور دی برای چه کسانی است

ثبت نام کنکور سراسری دی ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد و زمانبندی ثبت نام نیز از طریق این سامانه اطلاع رسانی می گردد. برای آزمون دی 1401 ، زمان ثبت نام در آبان ماه بود که هم اکنون به اتمام رسیده است در سال آینده نیز احتمالا در آبان ماه فرصت یک هفته الی ده روزه ای برای نام نویسی در آزمون در نظر گرفته شود.

سوالات شما

  • کنکور دی برای چه کسانی است ؟

ثبت نام کنکور سراسری دی ماه را دانش آموزان پایه دوازدهم ، داوطلبان نظام قدیم و داوطلبان نظام جدید می توانند انجام دهند.

  • برای ثبت نام در کنکور سراسری دی ماه چه مدارک تحصیلی نیاز است ؟

مدرک دیپلم دوازدهم ، پیش دانشگاهی ، دیپلم 4 ساله نظام قدیم ، مدرک کاردانی و بالاتر ، برای ثبت نام در کنکور دی ماه مورد پذیرش هستند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران

بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران 📞 نکات انتخاب بهترین آموزشگاه کلاس کنکور

پیدا کردن بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران می تواند کار سختی باشد چرا که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر