از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

برای کنکور انسانی از کجا شروع کنم – برنامه ریزی حرفه ای کنکور انسانی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

برای کنکور انسانی از کجا شروع کنم - برنامه ریزی حرفه ای کنکور انسانی

 

یکی از سوالات پرتکرار میان داوطلبان کنکور انسانی این است که برای کنکور انسانی از کجا شروع کنم ؟ برنامه ریزی برای کنکور 1401 انسانی مختص داوطلبانی است که به تازگی درس خواندن را شروع کرده و می خواهند در کنکور 1401 شرکت کنند. با توجه به حجم زیاد مطالب حفظی و خواندنی در رشته انسانی و تنوع زیاد کتاب های درسی بهتر است طبق برنامه ای اصولی و استاندارد پیش بروید تا با مرور و تکرار زیاد به نتیجه مطلوب برسید.

در ادامه این مطلب به بررسی نحوه برنامه ریزی برای کنکور انسانی و پاسخ به این سوال پرتکرار ، برای کنکور انسانی از کجا شروع کنم ؟ پرداخته ایم.

برای کنکور انسانی از کجا شروع کنم ؟

مسلما بهترین زمان شروع درس خواندن برای کنکور انسانی از تابستان 1400 خواهد بود. زیرا با شروع مدارس و هم چنین با نزدیک شدن به روزهای پایانی کنکور فرصت کافی برای مرور و جمع بندی داوطلبان وجود خواهد داشت. از مزایای شروع مطالعه در تابستان این است که شما می توانید دروس پایه دهم و یازدهم خود را به طور کامل جمع بندی کنید و با شروع سال دوازدهم زمان کافی برای مطالعه دروس این پایه را داشته باشید.

برای کنکور انسانی از کجا و با چه دروسی شروع کنم ؟

ممکن است شما هم سردرگم باشید و ندانید که از کدام درس باید برای کنکور شروع به خواندن کنید. پیش از برنامه ریزی بهتر است در یک آزمون آزمایشی شرکت کنید تا میزان تسلط خود را در دروس مختلف بسنجید و بر اساس آن برای مطالعه دروس برنامه ریزی کنید.

در کنکور انسانی 2 درس عمومی (دینی و ادبیات) و 4 درس اختصاصی ( اقتصاد ، جامعه شناسی ، روانشناسی و فلسفه منطق) از دروس رتبه ساز به شمار می روند. اکثر داوطلبان در این دروس درصد بالایی کسب می کنند. بر اساس تایم مطالعه خود ، با دروس رتبه ساز و رتبه آور شروع به مطالعه و برنامه ریزی کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  انتخاب رشته ریاضی کنکور 1401 - مشاوره انتخاب رشته ریاضی

برای آنکه به پاسخ سوال برای کنکور انسانی از کجا شروع کنم ؟ برسید بهتر است در ادامه اطلاعاتی در رابطه با اصول و نکات برنامه ریزی کنکور انسانی بدست آورید.

هدف گذاری

پیش از شروع برنامه ریزی در ابتدا اهداف خود را مشخص کنید زیرا قبولی در هر دانشگاه و هر رشته نیازمند رتبه متفاوتی خواهد بود. برای مثال برای قبولی در رشته حقوق دانشگاه تهران مسلما روزی 4 ساعت مطالعه کافی نیست. برای اینکار توصیه می شود بودجه بندی دروس کنکور انسانی 1401 و ضریب دروس رشته مورد نظر خود را در زیر گروه آن بررسی کرده و با توجه به اهمیت دروس در کنکور شروع به مطالعه کنید.

مرور و دوره درس های خوانده شده

با توجه به تنوع مطالب حفظی و خواندنی در رشته انسانی و تعداد زیاد سرفصل ها ، بهتر است در برنامه ریزی هفتگی و ماهانه خود زمانی را به دوره و مرور مباحث خوانده شده اختصاص دهید زیرا مرور و تکرار زیاد مباحث به تسلط بیشتر شما کمک خواهد کرد.

قابل انجام بودن برنامه

اگر خودتان برای کنکور انسانی 1401 برنامه ریزی می کنید ، برنامه ریزی را طوری طراحی کنید که در ابتدا توانایی انجام آن را داشته باشید و به مرور ساعت مطالعه خود را افزایش دهید زیرا یک برنامه با ساعات مطالعه بالا که خارج از توانتان باشد ، به تدریج شما را نا امید خواهد کرد.

داشتن تنوع و تعادل در مطالعه

از آنجا که ضریب و اهمیت دروس عمومی و اختصاصی در کنکور انسانی 1401 متفاوت است ، بهتر است بر اساس اهمیت و ضریب دروس برنامه ریزی را انجام دهید. برای رسیدن به رتبه مورد علاقه خود در کنکور هیچ درسی را حذف نکنید و مطالعه همه دروس را در برنامه ریزی درسی قرار دهید.

احتمالا این را هم بپسندید  نکات طلایی کنکور 1401 - کلیدهای درس خواندن و تست زدن برای کنکور 1401

توجه ویژه به برخی از دروس رشته انسانی

در رشته انسانی یکسری دروس وجود دارد که به صورت تک کتاب می باشند و حجم نسبتا کمی دارند . این دروس عبارتند از منطق ، روانشناسی و اقتصاد. از آنجا که بیشتر داوطلبان رشته انسانی درصد بالایی را در این دروس دارند ، بهتر است به این دروس توجه خاص داشته باشید زیرا اگر درصد شما در این دروس پایین باشد از رقیبان خود عقب خواهید افتاد.

از دروس پراهمیت رشته انسانی ، ریاضی و عربی می باشد که کسب درصد بالا در این دروس به موفقیت شما در کنکور کمک بسیاری خواهد کرد.

در فصل تابستان بهتر است مطالعه و مرور 80 درصد دروس اختصاصی رشته انسانی و 20 درصد دروس عمومی را در برنامه ریزی خود بگنجانید.

برای کنکور انسانی از کجا و با چه منابعی شروع کنم ؟

اطلاع از بهترین منابع کنکور انسانی در کنار مشاوره و برنامه ریزی اصولی برای کنکور انسانی به موفقیت داوطلبان کمک بسیاری خواهد کرد. در دروس عمومی و اختصاصی ، از منابع متنوعی استفاده نکنید اگر در یک درس ضعف دارید منابع خود را تغییر ندهید بلکه در روش درست مطالعه و فهم آن تمرکز کنید. برای رشته انسانی کتاب های انتشارات خیلی سبز ، نشرالگو و مبتکران توصیه می شود.

در این مطلب سعی شد به سوال پرتکرار داوطلبان رشته انسانی ” برای کنکور انسانی از کجا شروع کنم ” پاسخ داده شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره و برنامه ریزی کنکور انسانی با مشاوران ارشد پاسخ با ما تماس بگیرید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ایا سرباز میتواند کنکور بدهد

ایا سرباز میتواند کنکور بدهد – شرایط شرکت در کنکور حین سربازی

    علاقه مندان به شرکت در کنکور سراسری که هر ساله توسط سازمان سنجش …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر