از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

هر فرد چند بار میتواند کنکور بدهد 📞 تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

هر فرد چند بار میتواند کنکور بدهد - تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور

 

در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری به شرایط و ضوابط شرکت در کنکور و قوانین محرومیت از آزمون سراسری پرداخته شده است یکی از این محرومیت ها که باعث می شود داوطلب یکسال از شرکت در کنکور سراسری به قصد انتخاب رشته روزانه محروم شود ، مربوط به پذیرفته شدگان دوره های تحصیلی روزانه است و به جز این دسته از داوطلبان ، سایر متقاضیان که دانشجو ، دانش آموز و یا پشت کنکوری هستند ، می توانند در آزمون سراسری شرکت کنند. اما سوالی که پیش می آید این است که هر فرد چند بار میتواند کنکور بدهد و تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور چقدر است ؟ ادامه مطلب را مطالعه کنید تا راهنمایی شوید.

هر فرد چند بار میتواند کنکور بدهد

داوطلبان کنکور سراسری شرایط متفاوتی دارند ، عده ای از آن ها دانشجو هستند و همزمان با تحصیل در دانشگاه ، در کنکور نیز شرکت کرده اند ، عده ای پشت کنکوری هستند و بیشتر از یکسال است که درس میخوانند تا در رشته مورد علاقه خود پذیرفته می شود و اکثر داوطلبان نیز دانش آموزان سال آخری هستند که بعضا برنامه ریزی چند ساله برای قبولی در کنکور ، تنظیم کرده اند.

طبق گفته معاون سازمان سنجش آموزش کشور ، محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون سراسری وجود ندارد و داوطلبانی که مشکل نظام وظیفه نداشته باشند ، می توانند هر چند بار که می خواهند ، در کنکور ثبت نام کنند.

در واقع داوطلبان خانم می توانند هر چند سال که میخواهند پشت کنکور بمانند اما برای آقایان محدودیت خدمت سربازی وجود دارد که البته راه حلی نیز هست که می توان از رفتن به سربازی برای یکسال بیشتر درس خواندن ، معاف شد.

راهکار حل مشکل نظام وظیفه داوطلبان آقا

داوطلبان آقا به دلیل آنکه باید به خدمت سربازی اعزام شوند ، برای شرکت در کنکور سراسری به صورت متوالی محدودیت دارند و تنها می توانند دو بار پشت هم در کنکور ثبت نام کنند یعنی اگر در کنکور امسال شرکت کرده اید ، تنها یکبار دیگر و در سال بعد می توانید مجددا شرکت کنید مگر آنکه کارت معافیت از سربازی داشته باشید. البته با دو بار برگزار شدن کنکور سراسری در سال ، شانس قبولی بیشتری برای داوطلبان آقا فراهم شده است و می توانند در کنکور هر دو نوبت از آزمون ها شرکت کنند.

مرتبط ببینید : حذف دروس عمومی از کنکور 1402

برای داوطلبان آقا نیز یک راه حل وجود دارد که بتوانند بدون رفتن به خدمت سربازی ، چند سال پشت کنکور بمانند و آنهم ثبت نام در یکی از دانشگاه های غیرروزانه و دریافت معافیت تحصیلی است. شما می توانید از طریق انتخاب رشته کنکور سراسری و یا ثبت نام در رشته های بدون کنکور ، وارد یکی از دانشگاه های آزاد ، پیام نور ، علمی کاربردی ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان شوید و بلافاصله پس از پذیرفته شدن ، درخواست مرخصی برای دو ترم داشته باشید و اگر در کنکور سال بعد شرکت کردید و قبول هم شدید ، می توانید از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهید.

البته مرخصی ترم اول دانشگاه آزاد و  سایر دانشگاه ها ، با پرداخت شهریه همراه است همچنین شما باید هزینه انصراف از تحصیل را نیز پرداخت کنید تا بتوانید از رشته تحصیلی که ثبت نام کرده اید ، به طور قطعی انصراف دهید. هزینه مرخصی و هزینه انصراف از تحصیل با توجه به نوع دانشگاه ، نوع رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است و شما می توانید برای دریافت اطلاعات دقیق تر ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید.

هر فرد چند بار میتواند کنکور بدهد – دانشجویان روزانه

شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه کمی متفاوت است این دسته از داوطلبان برای ثبت نام کنکور سراسری نیازی به انصراف از دانشگاه ندارند اما اگر امسال وارد دانشگاه روزانه شده باشند ، در صورت شرکت در کنکور سراسری سال آینده ، از انتخاب رشته های دانشگاه روزانه محروم خواهند بود.

همچنین دانشجویان دانشگاه روزانه که سال قبل پذیرفته شده اند ، حتی در صورت عدم ثبت نام در دانشگاه ، می توانند در کنکور سال بعد شرکت کنند اما مجاز به انتخاب رشته های دانشگاه های روزانه نیستند و می توانند وارد سایر دوره های تحصیلی مثل نوبت دوم ( شبانه ) ، پردیس خودگردان ، غیرانتفاعی ، پیام نور و …. شوند.

همچنین این دسته از داوطلبان اگر برای بار دوم در دانشگاه روزانه قبول شوند ، مشمول پرداخت شهریه دانشگاه شبانه می باشند البته اگر رشته پذیرفته شده داوطلب یکی از سه رشته پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی باشد ، هیچ هزینه ای برای تحصیل از او دریافت نخواهد شد.

داوطلبان آقا و خانم که در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در حال تحصیل هستند و متقاضی شرکت در کنکور سراسری می باشند ، می توانند طرح اجباری نیروی انسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را پس از پایان تحصیلات در رشته جدید ، به اتمام برسانند

رفع محرومیت شرکت در کنکور سراسری

در سال های گذشته ، داوطلبانی که از کنکور سال 63 تاکنون دوبار در دوره های روزانه پذیرفته شده باشند ، فارغ از اینکه ثبت نام کرده یا نکرده باشند ، از شرکت مجدد در کنکور سراسری برای انتخاب دانشگاه های روزانه محروم بودند. اما این موضوع توسط رای دیوان عدالت اداری حذف شد و این دسته از داوطلبان نیز محدودیتی در انتخاب مجدد دانشگاه های روزانه ندارند.

مرتبط بخوانید : ایا دانشجو روزانه میتواند کنکور بدهدایا سرباز میتواند کنکور بدهد

برای چند بار شرکت کردن در کنکور سراسری ، باید علاوه بر در نظر گرفتن شرایط و ضوابط و رفع محرومیت ها ، برنامه ریزی درسی خود را نیز مطابق با تغییرات کتاب های درسی تنظیم کنید زیرا هر سال بخش هایی از کتاب ها حذف یا چند بخش اضافه می شوند بنابراین باید منابع مطالعاتی خود را نیز بروز کنید. در صورت تمایل می توانید از طریق تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما ، علاوه بر دریافت اطلاعات تکمیلی تر در خصوص اینکه هر فرد چند بار میتواند کنکور بدهد ، از مشاوره برنامه ریزی های تحصیلی تخصصی نیز بهره مند شوید

سوالات متداول

  • هر فرد چند بار می تواند کنکور دهد ؟

تعداد بارهای مجاز به شرکت در کنکور سراسری برای داوطلبان آقا و خانم متفاوت است که در این مطلب بررسی شد.

  • شرایط شرکت مجدد در کنکور سراسری به چه صورت است ؟

شرکت مجدد در کنکور سراسری برای داوطلبان مختلف شرایط متفاوتی دارد.

  • هر یک از داوطلبان آقا چند بار مجاز به شرکت در کنکور هستند ؟

داوطلبان آقا به دلیل قوانین نظام وظیفه سربازی در صورت نداشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم ، حداکثر دو بار می توانند در کنکور شرکت کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  کد نظام وظیفه کنکور 1403 📞 لیست جدید کدهای نظام وظیفه کنکور سراسری

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران

بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران 📞 نکات انتخاب بهترین آموزشگاه کلاس کنکور

پیدا کردن بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران می تواند کار سختی باشد چرا که …

125 نظر

  1. سلام وقتتون بخیر
    میشه بگید رأی دیوان عدالت که مبنی بر عدم جلوگیری برای شرکت دوباره در ازمون های سراسری برای داوطلبانی که دوبار دانشگاه روزانه قبول شده اند کدوم رأی هست و چه شماره ای دارهو در چه تاریخی صادر شده؟

  2. سلام این راسته که میگن اونایی که تو نیمه دوم سال متولد شدن فقط یکبار می تونن کنکور بدن؟🤔

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر ، داوطلبان آقا فقط به دلیل خدمت نظام وظیفه سربازی در تعداد دفعات شرکت در کنکور محدودیت دارند.

  3. سلام من دوازدهم تجربیم امسال نمیخام شرکت کنم آیا من از کنکور سال بعد محروم میشوم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر محروم نمی شوید.

    • سلام من دوازدهمم اما میخوام پشت کنکور بمونم ایا میشه که سالی که پشت کنکور هستم سراسری روزانه مثل دانشگاه های تهران قبول شم؟ منظورم امکانش هست بتونم برم یا باید برم دانشگاه دیگه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای راهنمایی کامل لطفا سوال خود را واضح تر بپرسید.

  4. عشقم افسری

    سلام خسته نباشید من سال دوازدهم کنکور دادن پارسالم دادم وامسالم قصد دارم کنکور بدم وتا دوماه دیه معافیت تحصیلی دارم ایا مشکل نظام وظیفه ندارم

    • پاسخ با ما

      با سلام. حداکثر یک سال پس از فارغ التحصیلی معافیت تحصیلی دارید و امسال نمی توانید در کنکور شرکت کنید.

  5. سلام ببخشید من سال ۹۸ و ۹۹ کنکور تجربی دادم و متاسفانه رشته مورد علاقم رو قبول نشدم و الان سه ترم دانشگاه غیر انتفاعی رو گذروندم ایا میتونم سال بعد از دانشگاه مرخصی بگیرم و کنکور ۱۴۰۲شرکت کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید بدون انصراف از دانشگاه ، در کنکور شرکت کنید و در صورت قبولی در رشته مورد علاقه ، از دانشگاه قبلی انصراف دهید.

  6. محمد مهدی

    سلام میخواستم بدونم که میشه با دیپلم انسانی دوبار در کنکور ریاضی شرکت کنیم؟یا خیر محدودیت داره!؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر محدودیتی برای شرکت مجدد در کنکور وجود ندارد

  7. سلام.من نظامی رسمی هستم و22سال دارم ولی کارت پایان خدمت ندارم چطور میتوانم کنکور بدهم و تربیت معلم بروم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. نداشتن هیچ گونه رابطه استخدامی یا تعهد خدمت (دائم یا موقت) به نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی از شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلمی است و شما نمی توانید وارد این دانشگاه شوید.

  8. سلام وقت بخیر . ببخشید من تازه استخدام شدم میخواستم کنکور سراسری شرکت کنم امکانش هست؟ هر فرد چند بار میتواند کنکور بدهد ؟

  9. سلام وقت بخیر
    من دوسال کنکور سراسری شرکت کردم ایا میتونیم دیگه شرکت کنم من کارت پایان خدمت خودمو گرفتم

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر کارت پایان خدمت دارید ، می توانید در کنکور برای بار سوم شرکت کنید.

  10. سلام من پسرم و این دومین باره که میخوام کنکور بدم کارت پایان خدمت ندارم آیا میتونم هم برم دانشگاه آزاد هم برای بار سوم کنکور بدم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید با ثبت نام در دانشگاه آزاد معافیت تحصیلی خود را تمدید کنید و برای بار سوم در کنکور شرکت کنید

  11. زهرا رضایی

    با سلام من امسال تو کنکور ۱۴۰۱ ثبت نام کردم و مشکلی دارم شاید نتونم برم کنکور شرکت کنم میتونم سال دیگه شرکت کنم

  12. سلام خسته نباشید من امسال سال آخرم هستش و برای اولین بار میخوام کنکور بدم ضمنا پسر هستم
    میخوام بدونم من که الان معافیت تحصیلی دارم و تاریخش تا 1401/7/1هستش میتونم برای بار دوم هم برای کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنم؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. داوطلبان اقا می توانند دو بار (دو سال متوالی) در کنکور سراسری شرکت کنند.

  13. سلام من کنکوری ۹۹ هستم
    کنکور ۱۴۰۱ شرکت میکنم
    خواستم بدونم میتونم کنکور۱۴۰۲ هم شرکت کنم؟
    شرایط کنکور ۱۴۰۲ برای من چگونه است؟ عمومی ها حذف هستن پس من باید چیکار کنم ؟

  14. سلام بر شما
    من معدل دیپلمم 19.59 و معدل کتبیم 16.49 هستش.
    میخوام کنکور 1402 برای سومین مرتبه شرکت کنم.میخواستم بدونم آیا میتونم در دانشگاه پیام نور غرب تهران با هر رتبه ای که در کنکور بیارم ثبت نام کنم یا نه؟!
    لطفا راهنمایی کنید ، ممنونم

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله دانشگاه پیام نور رتبه چندان بالایی نمی خواهد

  15. سلام من تم سال دومین بار هست که کن و میدم و تا 1402/5 معافیت سربازی دارم(نیمه اوای ام) آیا می تونم کنکور 1402 رو هم شرکت کنم.

    • سلام خسته نباشید
      آیا یه پسر ۲۰ ساله که دو بار کنکور داده قبل سربازی و الانم دو ساله میره سربازی و سربازی شو تموم کرده
      امکان شرکت در کنکور برای دانشگاه فرهنگیان را دارد؟
      و اینکه دو سال هم جهشی خونده یعنی تو سن ۱۷ و ۱۸ سالگی کنکور داده و بعد هم دو سال رفته سربازی و الان تازه ۲۰ سالش شده

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید در کنکور شرکت کنید و با کسب رتبه لازم وارد دانشگاه فرهنگیان شوید.

  16. سلام من دانشگاه علمی کاربدی مقطع کاردانی ثبت نام کردم و بعد از دو ترم غیبت اخراج شدم بعد دانشگاه ازاد ثبت نام کردم الان در کنکورد 1402 شرکت کنم و رشته پزشکی روازنه قبول بشم ایا میتونم از دانشگاه ازاد انصراف بدم پزشکی روزانه ثبت نام کنم یا خیر چون یک بار از دانشگاه اخراج شدم که در مقررات مساوی است با انصراف به محض انصراف از دانشگاه ازاد مشمول میشم و نمی توانم در پزشکی روزانه ثبت نام کنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. توصیه می شود برای راهنمایی کامل تر و دقیق تر با مشاوران ما تماس بگیرید

  17. سلام ببخشید من قبلا در دوره روزانه به دانشگاه رفتم و در حال حاضرم هم چندین ساله که فوق لیسانسمو گرفتم
    میتونم مجددا کنکور بدم و یکی از سه رشته پزشکی و دندان و دارو رو بخونم؟

  18. سلام من میخواستم بدونم اگه دانشگاه روزانه قبول بشم ولی از رشتم راضی نباشم و دانشگاه ثبت نام نکنم میتونم سال بعد کنکور بدم؟

  19. سلام وقتتون بخیر من سال ۹۸ فارغ تحصیل شدم و کنکور دادم تا پارسال هم ثبت نام کردم ولی نرفتم امسالم نخوندم نمیرم هم میتونم ۱۴۰۲ دوباره کنکور بدم؟

  20. با سلام من دانشجو ترم چهارم هستم و ورودی مهر سال ۹۹ هستم ک دانشگاه پیام نور قبول شدم نظام جدید هستم و دفعه سومه دارم کنکور میدم (۱۴۰۱) اگه امسال رو قبول نشم میتونم باز دوباره دفعه چهارم کنکور بدم؟ بنده الان دانشجو دانشگاه پیام نور هستم مشکلی در نظام وظیفه هم ندارم حدود ۵۰ واحد هم پاس کردم مشروطی هم ندارم

  21. امیرعباس اشتیانی

    با سلام و عرض خسته نباشید ببخشید من از دانشگاه غیر روزانه تا بهمن ماه امسال معافیت تحصیلی دارم .می تونم مثلا دی ماه انصراف بدم واز مدت یکساله معافیت بعد انصراف استفاده کرده و در کنکور 1402 شرکت کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله در صورت انصراف از تحصیل می توانید با معافیت تحصیلی در کنکور 1402 شرکت کنید

  22. باسلام من دوازدهم انسانی هستم،و هنوز نتیجه امتحانات خرداد رو نگرفتم و فارغ تحصیل نشدم،،،در کنکور امسال هم شرکت کردم،،معافیت تحصیلی هم دارم،،ایا امکان داره که من توی امتحان کنکور امسال که براش ثبت نام کردم شرکت نکنم،،یعنی نرم روی جلسه کنکور ولی سال بعد یعنی واسه کنکور۱۴۰۲شرکت کنم؟؟

  23. سلام ،من سال ۹۹ دانشگاه روزانه قبول شدم ، و ترم یک انصراف دادم ،اگ امسال یا سال ۱۴۰۲ توی یه رشته روزانه قبول بشم باید شهریه دانشگاه شبانه رو پرداخت کنم !؟ و اینک من فارغ التحصیل ۹۷ هستم اگ بخوام برا سال ششم کنکور ثبتنام کنم مشکلی ندارم و محدودیتی؟ حتی اگ امسال غیر مجاز ب انتخاب رشته روزانه بشم ،سپاس

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  24. سلام
    اتباع خارجی در ایران چندبار اجازه شرکت در کنکور را دارند؟

  25. پارمیس کریمی

    با سلام ،من سال ۹۹ کنکور شرکت کردم که در رشته علوم تربیتی دانشگاه رازی نوبت شبانه قبول شدم ولی نرفتم و سال ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ دو باره ثبت نام کردم ولی کنکور ندادم
    ایا میشه برای کنکور ۱۴۰۲ ثبت نام کنم و کنکور بدم؟؟

  26. سلام وقت بخیر من نیمه دوم سال ۸۲هستم یه سال جهشی خوندم یه بارم کنکور دادم و ۹تیر ماه هم کنکور میدم دوباره هنوز دیپلممو نگرفتم یه دونه از درسامو تجدید شدم هنوز پاس نکردم اونو خواستم ببینم اگه شهریور ماه اون یه درسو پاس کنم میتونم سال بعد برا بار سوم کنکور بدم چون با توجه به شرایط الان از زمانی که دیپلم میگیریم به مدت یک سال معافیت تحصیلی برامون در نظر گرفته میشه
    خواستم بدونم میشه با این شرایط سه بار کنکور داد یا حتما باید دانشگاه آزاد ثبت نام کرد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. از زمان فارغ التحصیلی تا ورود به دانشگاه ، یکسال فرصت دارید

  27. سلام ببخشید من کنکوری 99 هستم و سال 1400 دوباره کنکور دادم و قبول نشدم و وارد دانشگاه ازاد شدم و دو ترم گذروندم میخواستم بدونم که باید حتما برای کنکور 1401 باید دو ترم مرخصی میگرفتم یا حتی در صورت گذراندن دو ترم میتوانم در کنکور شرکت کنم؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید همزمان با تحصیل در دانشگاه آزاد ، در کنکور شرکت کنید.

  28. سلام من سال یازدهم کنکور تجربی دادم و امسال هم تجربی دادم
    میخواستم بدونم می شه سال بعد در کنکور ریاضی شرکت کنم
    ممنون میشم اگه جواب بدین
    مرسی از توضیحات خوبتون

    • پاسخ با ما

      با سلام. داوطلبان آقا به دلیل وضعیت نظام وظیفه برای شرکت در کنکور سراسری سال های متوالی ، محدودیت دارند

  29. سلام وقت بخیر. من سال ۹۷ کنکور سراسری شرکت کردم و دانشگاه ازاد قبول شدم و تابستون امسال مدرک لیسانسم رو میگریم. از سربازی هم معاف نیستم. با این شرایط میتونم در کنکور سراسری ۱۴۰۲ شرکت کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. از زمان فارغ التحصیلی تا ورود به مقطع جدید یکسال فرصت دارید

  30. با سلام.کنکور اولم سال99 و کنکور دوم سال1400دادم.دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کردم اما ترم1 نرفتم ولی ترم2 مرخصی تحصیلی گرفتم و کنکور 1401تجربی و کنکور 1401هنر دادم.امکان شرکت در کنکور 1402 هست؟؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  31. من پسر هستم و سه سال متوالی کنکور دادم آیا می‌شود همزمان با تحصیل در دانشگاه آزاد برا کنکور بخوانم و برا سال چهارم کنکور بدم

  32. سلام
    ببخشید میخواستم بدونم اگر از رشته حقوق در دانشگاه ازاد انصراف بدم ایا میتونم بعد از اعلام نتایج کنکور در همان رشته در دانشگاه دیگر ثبت نام کنم

  33. سلام من الان دانش آموز دوازدهمم میتونم توی کنکور دی۱۴۰۱ و تیر و دی ۱۴۰۲ هر سه تارو شرکت کنم؟
    یا فقط باید دوتا انتخاب کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. با شرکت در کنکور دی 1401 و تیر 1402 اگر قبول نشوید می توانید در کنکور دی 1402 شرکت کنید.

  34. من امسال کنکو دادم و قبول نشدم میخواستم بدونم که اگه کنکور دی شرکت کنم دیگه تیر نمیتونم شرکت کنم چون میشه دو بار کنکور برای منکه پسرم

    • پاسخ با ما

      با سلام. مشکلی ایجاد نمی شود و می توانید در کنکور تیر هم شرکت کنید

  35. سلام خسته نباشید من ورودی ۱۴۰۰ پیام نور هستم و دوترم مرخصی گرفتم برای شرکت در کنکور امسال اما نتیجه مطلوب نگرفتم
    میخواستم بدونم اگر دو ترم انتخاب واحد کنم اما در امتحانات و کلاس های عملی شرکت نکنم بعدش میتونم بعد کنکور ۱۴۰۲ انصراف و به دانشگاه جدید برم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند..

  36. مهدی ترابی

    سلام من دوسال کنکور دادم و برای سال سومم پیام نور ثبت نام کردم و حالا اگه بخوام برای چهارم کنکور بدم مشکلی نداره چون امسالم نمیخوام برم دانشگاه و قصد دارم یه رتبه عالی بگیرم؟؟ممنون میشم جواب بدید

  37. سلام من امسال کنکور دادم قبول نشدم متولد 82 نیم هستم میتونم کنکو بدم معافیت بیگیرم

  38. سید علیرضا

    با سلام. ببخشید من امسال فارغ التحصیل شدم از رشته پرستاری دانشگاه آزاد و یک سال وقت دارم که خودم را برای سربازی معرفی کنم. آیا در این یک سال میشه برا کنکور سراسری بخونم و اگه قبول شدم به دانشگاه بروم دوباره یا حتما باید برم سربازی و نمیشه دوباره کنکور بدهم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام برای تحصیل مجدد در یک مقطع تحصیلی باید کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت ارائه کنید

  39. علی حسینی

    سلام . من دانشجوی انصرافی روزانه ۱۴۰۰ هستم . ۱۴۰۱ هم کنکور دادم و میخاستم برم فرهنگیان ولی قبول نشدم . الان دوباره روزانه اوردم مهندسی پلیمر . اگه ثبت نام نکنم از کنکور دی محرومم؟ یا اصلا میتونم برای بار سوم کنکور بدم؟ اگه شد و کنکور دادم دوباره اجازه دارم انصراف بدم؟

  40. یک سوال داشتم من سال پیش پیام نور بودم امسال رفتم آزاد میخواستم بدونم میتونم دوباره کنکور بدم باتوجه به اینکه دوبار معافیت تحصیلی گرفتم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  41. با سلام من یکبار دانشگاه روزانه و یکبار دانشگاه پیام نور قبول شدم اما به خاطر عدم علاقه به رشته قبولی ثبت نام نکردم ایا می توانم در کنکور ۴۰۲ شرکت کنم؟؟

  42. سلام من امسال دیپلم گرفتم ولی از کنکور جاموندم آیا میتونم دی ماه کنکوربدم برم دانشگاه

  43. سلام وقتتون بخیر
    من دانش آموز سال اخر هستم برای امادگی کنکور دی ماه رو میخام شرکت کنم ایا میتونم کنکور تیر ماه رو شرکت کنم و در صورتی که قبول نشدم سال بعد هم شرکت کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید با استفاده از معافیت تحصیلی ، یکسال بیشتر برای کنکور بخوانید.

  44. سلام من متولد۷۴هستم ودرسالهای۹۲،۹۳،۹۴درکنکورشرکت کردم ولی دانشگاه نرفتم آیا من میتونم درکنکورسراسری۱۴۰۲شرکت کنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند..

  45. ابوالفضل

    سلام وقتتون بخیر.خسته‌نباشید بنده الان دانشجوی دانشگاه پیام‌نور هستم و میخواستم در کنکور شرکت کنم‌ میخواستم بدونم الآن که دانشجو هستم تا چند بار در کنکور میتوانم شرکت کنم ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. محدودیتی برای تعداد دفعات شرکت در کنکور ندارید

  46. سلام وقت بخیر
    من یکبار از دانشگاه پیام نور انصراف دادم و الان دانشگاه ازاد هستم
    میخاسم ببینم میتونم کنکور بدم .اخه گفتن از دوبار معافیت استفاده کردی .چه راهی هست بتونم بازم شرکت کنم.؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  47. با سلام من متولد آذر ماه 1383 هستم میخواستم بدونم اگر در کنکور سال 1402 قبول نشوم میتوانم برای بار دوم در سال 1403 کنکور بدهم؟
    ولی داخل برگه معافیت تحصیلیم نوشته تا مهر 1402 معافیت دارم از یه طرف میگن بعد از گرفتن دیپلم تا یک سال معافیت تحصیلی دارم از یه طرف میگن نیمه دومی ها بخاطر سربازی برای بار دوم نمیتونن کنکور بدهند واقعا گیج شدم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  48. مژگان چوپان

    سلام،من سال۸۹برای دانشگاه روزانه قبول شدم،۱۴۰واحددرسی داشتم که ۱۲۲تاپاس کردم وترم آخرم رو نرفتم دانشگاه،الان ۶ساله که میگذره وپیگیری نکردم که بفهمم چیشد،آیاکنکور۱۴۰۲رومیتونم دوباره بدم؟؟کنکورسراسری و روزانه رو؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند..

  49. یک سوال
    من اگه امسال کنکور دادم اون رشته رو آوردم آزمون عملی هم هم داره(علوم ورزشی) میتونم ۱سال بعد برم یا باید همون سال برم
    لطفا جواب بدید خیلی مهمه

    • پاسخ با ما

      با سلام. نتیجه آزمون عملی فقط برای سال جاری مد نظر قرار می گیرد.

  50. باسلام بعد از اینکه مدرک لیسانس گرفتیم میتونم دوباره کنکور بدیم و یک رشته دیگه بخونیم یا اول باید بریم سربازی

    • پاسخ با ما

      با سلام. معافیت تحصیلی برای هر مقطع یکبار صادر می شود

  51. سلام وقتتون بخیر من کارشناسی علوم کامپیوتر از دانشگاه دولتی دارم،ایا بازم میتونم کنکور بدم و یه رشته روزانه ی دیگه رو هم در دانشگاه دولتی تحصیل کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند..

  52. سلام
    من برج 6 فارغ التحصیل ارشد مکانیک شدم و چند روز دیگر کنکور دکترا دارم
    اگر امسال دکترا قبول نشدم با توجه به اینکه تا برج 6 سال بعد بیشتر معافیت ندارم، چگونه میتوانم سال بعد کنکور مجدد بدم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند..

  53. باسلام ببخشید میگند که کنکور پشت سر هم باشه میشه هر چقدر که خواستی شرکت کنی کنکور ولی اگه پشت سر هم نباشه مثلا”دی امثال تا دی سال دیگه تیر ندیم نمیشه بیشتر از سه بار کنکور داد؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. شما می توانید هر چند بار که نیاز است در کنکور شرکت کنید.

  54. سلام من سال دوازدهم انسانی هستم اگر من امسال کنکور تیر رو بدهم سال بعد هم میتونم کنکور اردیبهشت رو بدهم یا محروم میشم

  55. سلام امیدوارم حالتون خوب باشه
    من امسال سال سوم کنکورم هست دانشگاه آزاد نوشتم و مرخصی گرفتم از دانشگاه.
    میخوام باز بمونم پشت کنکور برای سال چهارم ولی طبق اطلاعاتم نمیتونم باز مرخصی بگیرم
    خواستم بدونم میتونم انصراف بدم و رشته دیگه‌ بنویسم و باز مرخصی بگیرم و معافیت؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا کامل تر راهنمایی شوید.

  56. سلام خسته نباشید
    من پاییز خدمتم تموم میشه و لیسانس پیام نور هم دارم .میخواستم بدون میتونم بعد از خدمتم کنکور ثبت نام کنم و کنکور بدم ؟برای دی ۱۴۰۲ و تیر ۱۴۰۳؟

  57. عسل محمدی

    سلام وقتتون بخیر
    من دانشجوی ترم دوی روانشناسی دانشگاه اصفهان هستم (روزانه)
    میخوام مجدد برای کنکور 1402 اقدام کنم
    میتونم بعد دیدن اینکه در رشته ی مورد علاقم قبول شدم از دانشگاه انصراف بدم یا نه باید قبل از اومدن نتایج انصراف داد؟
    ممنونم

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید بعد از قبول شدن در دانشگاه ، از دانشگاه قبلی انصراف دهید.

  58. سلام من یکبار کنکور ریاضی و یکبار کنکور تجربی دادم آیا میشه امسال کنکور انسانی بدم؟

  59. سلام من دانشجوی ورودی مهر هوشبری روزانه بودم و انتقالی با تغییر رشته به پرستاری ورودی بهمن گرفتم آیا انصراف محسوب میشه؟
    آیا میتونم واسه ۱۴۰۲ کنکور بدم و اگه قبول شدم بدون مشکل نظام وظیفه انصراف بدم و دانشگاه جدید ثبت نام کنم؟
    و اینکه مثلا دو بار نمیشه انصراف داد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیردی تا شما را راهنمایی کنند.

  60. سلام وقت بخیر رشته های فنی حرفه ای که کنکورشون فقط یکبار در سال برگزار میشه هم میتونن دو سال پشت هم پشت کنکور بمونن؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توان با استفاده از معافیت تحصیلی ، دو بار در کنکور شرکت کرد.

  61. با سلام من بعد از سن ۱۸ سالگی تونستم دیپلمم رو بگیرم و متولد آذر ۸۳ هستم معافیت تحصیلیم خورده تا دی ۱۴۰۲ با این شرایط یعنی اگر من کنکور امسال رو قبول نشم باید برم سربازی؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید به روش های دیگری برای اعزام به خدمت سربازی اقدام نکنید. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  62. سلام من یک بار در دانشگاه پیام نور تغییر رشته دادم اما انصراف ندادم باز میتونم کنکور سراسری بدم ؟

  63. سلام من یک بار از دانشگاه پیام نور تغییر رشته دادم ویک رشته دیگر در همان دانشگاه رفتم ایا باز میتوانم کنکور سراسری بدم؟

  64. سلام من دیپلمم رو سال ۱۴۰۰ گرفتم انسانی هست رشتم آیا امسال میتونم کنکور بدم شرایط چجوریه میگن عمومی ها حذف شدن

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله دروس عمومی در کنکور 1403 حذف هستند اما برای سال های بعدی فعلا مشخص نیست.

  65. سلام وقتتون بخیر، من ورودی ۱۴٠٠ دانشگاه روزانه هستم. بنابه دلایلی امکان داره ۹ ترمه کارشناسی رو تموم کنم، یعنی در تاریخ ۱۴٠۵/۱٠/۳٠ امکان داره فارق التحصیل بشم(در واقع حالت عادی باید ۱۴٠۴/٠۶/۳۱ فارق التحصیل بشم ولی یکسال عقب افتادم و ۹ ترمه تموم میکنم). حالا من اگر بخوام کنکور ارشد بدم میتونم ازمون بدم یا باید مستقیم برم سربازی؟
    پسر هستم.

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید پس از فارغ التحصیلی ، در آزمون ارشد شرکت کنید. (اگر به مدت یک سال پس از فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی برای ادامه تحصیل اقدام نکنید ، باید به سربازی اعزام شوید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر